Gjest Tex Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 Hva i all verden er Kondylomer? Vet at det er en s.o.s. men hva slags symptomer og smitte og inkubasjon og behandling osv...?
Gjest Tabby Skrevet 5. august 2003 #2 Skrevet 5. august 2003 Kondylomer er det samme som kjønnsvorter lærte jeg på skolen... Smitter ved sex, men er ikke sikker på hvordan det er med munnsex. Man kan få noe greier å pensle på hos legen, da forsvinner de, men noen ganger kommer de tilbake. Dette er også noe som kan ligge latent i kroppen i mange år, så om man blir smittet er det ikke sikkert det er noen som har vært utro om man er i fast forhold. Kanskje noen andre har mer utfyllende info, men dette er i hvert fall hva jeg husker sånn litt sent på kvelden...
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #3 Skrevet 5. august 2003 Kondylomer (kjønnsvorter) er noe MANGE har. Er et virus (human papilon virus eller noe slikt er navnet på det) som kan ligge latent i kroppen på mange uten at de får noen vorter i det hele. Finnes mange forskjellige typer av dette viruset også. De fleste får ikke vorter, men noen gjør det. De kan fjernes ved hjelp av pensling, laser eller at man fryser vortene. Det finnes INGEN medisin på markedet som tar knekken på dette viruset, men det finnes medisiner på prøvestadiet som skal ta knekken på det. Men foreløpig har de så alvorlige bivirkninger på mennesker at de vil ikke komme på markedet enda. Håper dette hjelper
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #4 Skrevet 6. august 2003 Det går jo over av seg selv etter en stund. Viktig å være ekstra renslig mens det står på, så gir det seg fortere tror jeg. Smittebærer av viruset vil man være hele livet...
Gjest Tex Skrevet 6. august 2003 #5 Skrevet 6. august 2003 Hva slags symptomer har det da? Kan man fex se noen ting, blir man sår, klør, hvit utflod, rar mens, smitter det lettest fra mann til kvinne eller omvendt...? Flere fakta...? *Trodde jeg hadde hørt om det meste, jeg, må visst oppdatere kunnskapene litt...har snart barn i aktuell alder.....*
Gjest Poirot Skrevet 6. august 2003 #6 Skrevet 6. august 2003 http://www.lommelegen.no/art/art351.asp
Gjest Tex Skrevet 6. august 2003 #7 Skrevet 6. august 2003 Thank you!! Flere skumle ting en bør vite om, fex andre sykdommer eller noe...?
_____ Skrevet 24. mars 2008 #8 Skrevet 24. mars 2008 Hei, har hatt kondylomer for en tid tilbake men trodde ikke det var fare for utroskap, da jeg fikk vite at det kunne oppstå i forbindelse med fødsel, og vi fikk en unge rundt samme tid. men så ser noe ny info nå. http://www.healthscout.com/ency/68/227/main.html On the other hand, STDs (such as chlamydia, gonorrhea, herpes, venereal warts and syphilis) are highly contagious and many can be spread through even brief sexual contact. However, none of these infections are spread through casual contact, such as handshaking, talking, sitting on toilet seats, or living in the same house with an infected person. The microorganisms that cause STDs (including AIDS) all die quickly once outside the body. The only sure way of preventing STDs and AIDS is through sexual abstinence or a relationship with only one uninfected person (straight or gay). If you have several partners, either heterosexual or homosexual, you place yourself at a high risk of contracting disease. At present, no vaccine is available to prevent any of the STDs. dette svaret fra lommelegen tyder også på at kjønnsvorter får man bare etter seksuell kontakt. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=385269 vi var sammen i 8 år da jeg fikk dette, og har ikke hatt samleie eller sex med andre mens vi har vært sammen. Hun selv var jomfru da vi ble sammen. jeg vet disse kan ligge i kroppen mange r før det bryter ut, legen min snakket om registrerte tilfeller 5 år, men 8!!??? Hun jobbet mye borte før, var vekk i uker av gangen, så jeg mistenker egentlig at hun har vært utro.. ( og nei, jeg er ikke den paranoide typen) I tillegg ble jeg ringt av henne en gang ved et feiltag, jeg hørte henne og en vennine snakke om en gutt hun likte der.. har aldri tatt dette opp med henne... noen kommentar? hva burde jeg gjøre? andre som har vært i samme situasjon?
Teriyaki Skrevet 24. mars 2008 #9 Skrevet 24. mars 2008 (endret) Kondylomer (kjønnsvorter) er noe MANGE har. Er et virus (human papilon virus eller noe slikt er navnet på det) som kan ligge latent i kroppen på mange uten at de får noen vorter i det hele. Finnes mange forskjellige typer av dette viruset også. De fleste får ikke vorter, men noen gjør det. De kan fjernes ved hjelp av pensling, laser eller at man fryser vortene. Det finnes INGEN medisin på markedet som tar knekken på dette viruset, men det finnes medisiner på prøvestadiet som skal ta knekken på det. Men foreløpig har de så alvorlige bivirkninger på mennesker at de vil ikke komme på markedet enda. Håper dette hjelper Man kan også få en krem fra sykehuset som er mye mer effektiv. Ikke svir det når det taes på heller som dette penslingsmiddelet. Endret 24. mars 2008 av Teriyaki
_____ Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Ingen som har noen kommentar til innlegget mitt over?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå