Gå til innhold

Pleiepikes tankehjørne....

pleiepike

Anbefalte innlegg

Hei der!! :hoppe:

Nå tenkte jeg at jeg nesten måtte lage meg en ny bok.. Jeg har alt en dagbok under kategorien PRØVERE, men jeg vet ikke helt om det blir så møe mer prøving i tiden fremover.. Og trenger da et nytt sted å trøkke ned mine tanker :jepp:

Hvem er jeg?

Sørlandsbærte på hele 22 år som er født og oppvokst i Kr.Sand. Utdannet hjelpepleier i 2005, Allmenpåbygg 2006, 1 friår med jobbing og i 2007 begynte jeg på UiA Arendal på sykepleien. Etter ca 1/2 år inn i studiene ble jeg syk, Akutt Kronisk Kraftig migrene.. Så den dag i dag lever jeg me kraftig kronisk migrene. Når jeg ble syk, måtte jeg legge studiene en smule på hylla og prøve å komme til meg selv. Noe jeg klarte. Nå har jeg fullført 1. året på sykepleien og venter på at neste skoleår skal begynne. Noe den gjør snart.. :)

Jeg er aktivt med i speideren, hvor jeg er leder for 8kl -> Stortrives masse med det! Ellers driver jeg med frivillig sanitetstjeneste i Norsk Folkehjelp. Kjempespennende! Trives kjempe me det arbeidet. Elsker å være blant mennesker!

Kjærlighet...

Jada, kjæreste har jeg. Værdens hærligste, fantastiske, kjekke, gode og ikke minst nydelige kjære. Er utrolig glad i den mannen!

Trur jeg har trøkt nok ned nå, så skriver jeg mer etter hvert! Litt morro å starte en ny dagbok.. Siden jeg er komme på laaaangt over 50 sider på den andre.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... Av og te skulle man ikke tru at livet plutselig kunne stoppe helt opp.. Fra å være helt fantastisk til å bli den værste dagen i ditt liv.. På sekunder er alt ødelagt.... Slik har min uke vært. Livet tok en brå vending.

En vending jeg godt kunne vært foruten.

Hva? Tja, hva skal man si? Enkelte ting er rett og slett DUMHET. Andre ting vet man ikke hvorfor skjer. Og noen ganger skulle man bare ønske at tiden kunne skrus tilbake, endre på eventuelle hendelser og håpe at når en kom tilbake til dagens tid at ting var møe bedre enn hva den var for litt siden.

Noen andre enn meg som har/hatt slike tanker?

Når man tror at livet er en dans på røde roser, kan man likegjerne la vær å leve.. Livet er aldri en dans på roser, ikke en gang dans på gulvet. Det er en dans som vil være der til tider, og andre tider være borte.

Vas? Jah, tanker?? ABSOLUTT!

---------------------------------

Huff, høres jo helt grusomt ut.. Men det er rart nok mine tanker jeg sitter med.. Og da er det ofte veldig godt å få det skrevet ned. HJelper godt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hva som har skjedd, for det hørtes litt dramatisk ut! Stakkar pleiepiken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! :blomst:

Har jo fulgt deg i prøveboka, så jeg blir med deg her også :)

Ang. ditt innlegg nummer to - ja, sånn har jeg også følt det. Opptil flere ganger... Håper det som har skjedd er noe som lar seg reparer litt over tid? :troest: Hvis ikke så skal jo tiden lege alle sår... Nesten... Men neimen ikke lett å tenke slik når man står midt oppi noe fælt og føler at hele tilværelsen raser sammen.

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sannelig var jeg ikke først i dagboka di! :strix:

Grattis med ny dagbok!!

:klemmer:

Weee!! takk takk!! :fnise:

Men jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hva som har skjedd, for det hørtes litt dramatisk ut! Stakkar pleiepiken!! :)

Jau, hehe.. Ingen planer om å trykke det ned her.. Men kan vel si det sånn at det er og forblir dramatisk.. Men det kommer seg nå da :)

Gratulerer med ny dagbok! :blomst:

Har jo fulgt deg i prøveboka, så jeg blir med deg her også :)

Ang. ditt innlegg nummer to - ja, sånn har jeg også følt det. Opptil flere ganger... Håper det som har skjedd er noe som lar seg reparer litt over tid? :troest: Hvis ikke så skal jo tiden lege alle sår... Nesten... Men neimen ikke lett å tenke slik når man står midt oppi noe fælt og føler at hele tilværelsen raser sammen.

:klemmer: til deg!

Jah, det er mulig å reparere over tid.. Det vil garantert legge arr, men det må man heller leve me. Nå skal forholdet pleies! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PANNEKAKER

9 dl Mel

3 ts salt

6 dl melk

6 egg

Bland mel, salt og melk. Rør godt. Så ha i egg når alt er blandet..

La røra svelle i ca 20 min før den steikes på panne!

NAM! Gleder meg te de er ferdigstekte nå jah! Røra står å koser seg på kjøkkenbenken.. :fnise: Og jeg sitter her og oppdaterer litt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, hehe.. Ingen planer om å trykke det ned her.. Men kan vel si det sånn at det er og forblir dramatisk.. Men det kommer seg nå da :)

Forståelig. Ikke alt man vil skrive ned i detalj på kg. Så det nå at jeg hadde formulert meg nesten som et hint, det var jo ikke meningen. :sjenert:

:fnise: Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeei pleiepike! :klemmer:

Fine nye dagboka! :hjerte:

Du er nok ikke alene om å ha slike tanker du beskriver i innlegg nummer 2. Er der titt og ofte jeg..! Men det er vel en del av "sjarmen" ved å være menneske. Vi prøver, vi feiler, vi angrer og ønsker oss tilbake i tid. Men vi LÆRER. Det er DET som er så fint ved oss. Vi utvikler oss! Og blir bedre på de tingene vi ikke er så gode på og så gjør vi ikke samme feilen igjen. :)

'Evolution' er i bunn og grunn en fin ting. ;)

Pannekaker! NAM!! :fnise: Har SÅ lyst til å lage pannekaker med sjokoladebiter i...trenger å lære meg beste måten å gjøre det på altså!! :tommelopp:

Håper du får en fiiiiin fredag! :klemmer:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelig. Ikke alt man vil skrive ned i detalj på kg. Så det nå at jeg hadde formulert meg nesten som et hint, det var jo ikke meningen. :sjenert:

:fnise: Huff..

Hehehe... Går så greit atte.. :fnise: Ekke alt en vil trykke ned her inne nej. Har noen venner som henger her inne. Og det er ikke alt jeg vil alle skal vite.. Noe er greit å ha for en selv :nigo:

:kose:

Heeeeei pleiepike! :klemmer:

Fine nye dagboka! :hjerte:

Du er nok ikke alene om å ha slike tanker du beskriver i innlegg nummer 2. Er der titt og ofte jeg..! Men det er vel en del av "sjarmen" ved å være menneske. Vi prøver, vi feiler, vi angrer og ønsker oss tilbake i tid. Men vi LÆRER. Det er DET som er så fint ved oss. Vi utvikler oss! Og blir bedre på de tingene vi ikke er så gode på og så gjør vi ikke samme feilen igjen. :)

'Evolution' er i bunn og grunn en fin ting. ;)

Pannekaker! NAM!! :fnise: Har SÅ lyst til å lage pannekaker med sjokoladebiter i...trenger å lære meg beste måten å gjøre det på altså!! :tommelopp:

Håper du får en fiiiiin fredag! :klemmer:

Jah, veldig sant. En prøver, feiler, angrer, lærer og blir sterkere av det. Og det føler jeg vårt forhold blir. Sterkere med tiden. Selvom det hele tiden har vært kjempe! :)

Pannekaker me sjokolade?? Er det noe godt? Hehe, det hørtes veldig spesielt ut, men vanvittig godt :fnise: Det er noe jeg kanskje må prøve en gang... :jepp:

Håper du oxo får en fine fredag!!! :nigo::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens!

Tja, fredag! Snart helg!!! Og jeg har jobbhelg...... :sjenert: Forbaska asså! Men nå har jeg fri i dag og te mandag. Hjelper jo litt da :nigo:

I dag ska jeg prøve å gjøre meg ferdig me ambulanseoppgavene. De skal snart leveres inn og jeg må gjøre de ferdig nå! Hehe..

Oxo tenkte jeg å prøve å lage Havreflarn... Det er jo SÅ godt.. Og det skal visstnok være veldig enkelt å lage selv au. Så dette vil jeg prøve tenkte jeg.. Samt å kanskje lage knekkebrød.. Får se hva jeg gidder.. Det er jo sol ute oxo.. Må nesten nyte litt av den au i dag :jepp:

HAVREFLARN:

150 gram smør

6 dl havregryn

2 ss hvetemel

2 ts bakepulver

3 dl sukker

2 egg

1. Smelt smør og hell over havregrynene, som får hvile 1/2 time.

2. Tilsett eggene.

3. Bland hvetemel, bakepulver og sukker.

4. Bland alt.

5. Legg teskjeklatter på et bakepapir på stekeplaten med plass imellom, siden kakene flyter ut. Stek i ca. 10 minutter ved 180 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, havreflarn er godt!! Må prøves engang det også. :nigo:

Apropos det å prøve, feile og bli sterkere i forholdet; gifteringene våre har runer på utsiden av ringene og de runene sier "Amor Vincit Omnia". Kjærligheten overvinner alt. ;) Og det er så sant så sant! :rødme:

What doesn't kill you makes you stronger! Du skal se det gjelder dere også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, havreflarn er godt!! Må prøves engang det også. :nigo:

Apropos det å prøve, feile og bli sterkere i forholdet; gifteringene våre har runer på utsiden av ringene og de runene sier "Amor Vincit Omnia". Kjærligheten overvinner alt. ;) Og det er så sant så sant! :rødme:

What doesn't kill you makes you stronger! Du skal se det gjelder dere også! :klemmer:

Jah, det er knall.. Aldri laget det selv, men hvis de blir gode når jeg lager de etterpå skal det absolutt gjenntas!! Hehehehe..

Ja, veldig sant det du sier at kjærlighet overvinner alt.. Sånn som det er her nå så går det jo fremover.. Vi tar en dag av gangen og ser hvor vi ender henn.. Og er det ekte kjærlighet, vil det vare. Og vi blir sterkere, fått lærdom og sånt :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig bra ut da. :klemmer: Og så er det jo viktig å være positiv og der hører jeg at du er! :tommelopp:

Jeg har laget chocolate chip cookies idag jeg. ;) Med amerikansk oppskrift! :sikle:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut da. :klemmer: Og så er det jo viktig å være positiv og der hører jeg at du er! :tommelopp:

Jeg har laget chocolate chip cookies idag jeg. ;) Med amerikansk oppskrift! :sikle:

Hehe. Ja, man kan jo ikke henge me hodet hele tiden heller... Man må jo se fremover.. Og prøve å komme over "kneika" :jepp:

I dag hadde jeg hjemmelagde kjøttkaker til middag :spise: Det var knall!!! NAM!!! :nigo:

Og de havreflarna var knallgode :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei madammen! :klemmer: Hvordan står det til med deg...?? :)

Tenkte jeg måtte fortelle at jeg nettopp har lagd havreflarn, etter din oppskrift! ;) De ble, som du sier knallgode!! :tommelopp: Og mange! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei madammen! :klemmer: Hvordan står det til med deg...?? :)

Tenkte jeg måtte fortelle at jeg nettopp har lagd havreflarn, etter din oppskrift! ;) De ble, som du sier knallgode!! :tommelopp: Og mange! :fnise:

SÅ BRA!! :tommelopp: Det er godt å høre! Her går det så det suser..

Rart det der, men jeg gleder meg te skolen! Ser SÅ frem til å begynne i morra.. Eller jeg begynner ikke før tirsdag, men skal opp i morgen å skrive ut litt timeplaner og litt sånt. Sånn for å begynne et sted. Hehe. Første eksamen er alt i september!! DET ekke lenge te. Huff.. å lese og lese... Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ELSKER iskaffe!! Gjett om jeg ska opp på skolen og ha en slik jah! De har værdens beste på skolen! Mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tebage te skolebenken! Hehe.. Nå er det full pupp frem te jul! :jepp:

Blir spennnde. Møe vi ska gå igjennom. Og det kan bli møe å sette seg inn i, men dette skal gå! Hehe :fnise:

En annen ting er at Lånekassa kan brenne i H...... ÅÅrh, de er bare noen idioter som bare det.. Mener jeg ikke ska ha støtte, men av feil grunn! Åårh.. Er det ikke en ting så er det søren meg mange andre ting! Ugg :grine:

Så nå har jeg ikke så veldig møe å leve på pr. mnd.. Så vi har gått i sparemodus på pengene nesten.

Gubben fikk sånt et hefte som inneholdt en liste over hva en bør ha i hus av matvarer til en hver tid. Genial liste egentli. Trur nesten jeg må skrive den inn her når jeg kommer hjem etterpå. Den var bare kånge. Og det er ikke dyre varer heller. Typiske ting jeg bruker til å lage mat me. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...