Gå til innhold

gave til bruden

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_thea_*
Skrevet

Skal i utdrikningslag til en forholdsvis god venninde til helgen. Har fått mail av hennes forlover, som ville at alle skulle ha med en gave hver å gi til bruden. Bruden skulle pakke opp og gjette hvem gaven var fra. Hun mente at vi kunne gi slike ting som skurefille og oppvaskhansker, altså er morogave mot det å bli gift. men vet ikke helt hva det skulle vært... har tenkt mye på det, men kommer ikke på noe. har noen av dere noe forslag?

tusen takk for alle svar!

klem thea

Skrevet

Kjøp noe som gjør at bruden tenker på deg eller på noe dere har opplevd sammen. jeg kjøpte en plansje med div fisker, siden bruden en gang spiste et fiskehode og vi har hatt mye moro med den historien i ettertid :)

Skrevet
Skal i utdrikningslag til en forholdsvis god venninde til helgen. Har fått mail av hennes forlover, som ville at alle skulle ha med en gave hver å gi til bruden. Bruden skulle pakke opp og gjette hvem gaven var fra. Hun mente at vi kunne gi slike ting som skurefille og oppvaskhansker, altså er morogave mot det å bli gift. men vet ikke helt hva det skulle vært... har tenkt mye på det, men kommer ikke på noe. har noen av dere noe forslag?

tusen takk for alle svar!

klem thea

Jeg ble drukket ut nå i helgen som var :) Alle jentene hadde med seg en slik gave som du skriver om, der jeg skulle gjette hvem gaven var fra. Det var alt fra en lekebil fra ei jeg tok lappen sammen med, godteriedderkopper fra ei jeg har hatt utallige netter med edderkoppjakt (vi liker dem ikke) sammen med, strømpebånd fra en godt gift venninne som hadde lovet meg å låne strømpebåndet sitt osv. Bare småting som symboliserer et felles minne :)

Skrevet

Kanskje vanskelig å finne noe som er relatert til det å være gift hvis dere ikke har en sånn historie, spes siden hun skal gjette hvem det er fra, så det er sikkert ikke krise om du går vekk fra det og heller gir en gave med morsom historie. Moroa er jo hvis hun faktisk klarer å gjette riktig person og historie... :) Jeg ga et skolebrød i en Mixpose til ei fordi vi alltid spiste skolebrød på Mix når vi var fyllesyke i studietiden... Og en tampongpakke til ei jeg hadde en tampongjakt med på byn da hun ble frastjålet veska (med tingene til oss begge) og vi var for fulle til å bekymre oss for telefon og penger, men veldig opptatt av at hun måtte få tak i en tampong så hun fikk byttet... At vi ikke hadde penger til mer øl og taxi hjem kom vi ikke på før etterpå... :ler: Bitte små gaver med morsomme historier bak... :)

Skrevet

Så mange jenter kjøper ting som har med husarbeid å gjøre - jeg har to ganger kjøpt slike gaver og har begge gangene valgt noe som har med sex å gjøre (fra Kondomeriet e.l.)... Begge gangene skulle bruden gjette før hun pakket opp hva det var. Jeg synes det er en gammeldags tankegang at man skal begynne å gjøre husarbeid for mannen når man blir gift og så blir det morsommere stemning på utdrikningslaget hvis man kjøper et rart sexleketøy. I det ene utdrikningslaget var jeg den eneste som hadde tenkt på å kjøpe noe sånt. :lete:

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg var nylig i et der vi hadde denne leken.

En av jentene, hadde ikke kjent bruden så lenge, og hadde ikke en "egen" opplevelse med henne enda, og kunne da ikke komme på noe å pakke inn.

Hun hadde kjøpt et ambånd i stedet, et med mange charms på, bl.annet hjerter.

Når bruden ikke klarte å tippe hvem det var ifra, sa hun bare

"jeg har ikke kjent deg så lenge at vi har noen spesielle situasjoner sammen enda, så jeg valgte å heller gi det dette armbåndet med hjerter på, for jeg syns du har et så inderlig stor hjerte, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med deg i framtiden! "

Bruden begynte å gråte av denne gaven, så det var midt i blinken!

Alternativt sett kan det jo vere et hjerte-smykke, hjerte-øredobber, hjerte-magnet, eller kanskje bare en hjerte-binders...? :)

Lykke til!

Skrevet

Kjøpte rett å slett en hai-badehette til min venninne :Nikke: . Hun gjettet at det var meg som hadde kjøpt den siden hun har fått mye rart av meg gjennom årene :tongue: . Det var en særdeles festlig affære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...