Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å legge inn et passord for å få åpnet dette programmet? Jeg har av og til venner og familie på besøk som låner pc'n min til småting som å sjekke ting på nett osv og jeg ønsker ikke at de skal kunne lese mailen min. Sånn som jeg har det nå, er innboksen det første man ser når man åpner Windows mail. Jeg ønsker altså et passord så uvedkommende ikke får lest mailen min. Finnes denne muligheten?

Videoannonse
Annonse
Gjest En gjest
Skrevet
Er det mulig å legge inn et passord for å få åpnet dette programmet? Jeg har av og til venner og familie på besøk som låner pc'n min til småting som å sjekke ting på nett osv og jeg ønsker ikke at de skal kunne lese mailen min. Sånn som jeg har det nå, er innboksen det første man ser når man åpner Windows mail. Jeg ønsker altså et passord så uvedkommende ikke får lest mailen min. Finnes denne muligheten?

Hvis en skal tror det som står på en side som heter WindowsVistaForums

www.vistax64.com/vista-account-administration/97580-windows-mail-password.html

så går det ikke an. (Har du Vista, en kan vel muligens bruke Mail i XP også). Jeg finner samme svar på et annet forum også.

Og dermed står du igjen med å opprette en ekstra bruker som besøkende kan anvende. (Og se etter at du ikke får opp din innboks mv. når den er pålogget.

Skrevet

Kjipe greier! Men takk for svar ihvertfall. :)

Skrevet (endret)

Det stemmer - det går ikke an å bruke passord på Windows Live Mail. Kun mulig med passord for å laste ned/sende mailer, men altså ikke til det som allerede er lastet ned. Jeg byttet til Thunderbird. Mye bedre, på flere måter.

Endret av Miko
Skrevet

Jeg har opprettet en gjestekonto for mine venner så slipper jeg at dem ser min mail og mine dokumenter.

Er fort gjort å bytte mellom slike kontoer :)

Gjest En gjest
Skrevet
Jeg har opprettet en gjestekonto for mine venner så slipper jeg at dem ser min mail og mine dokumenter.

Er fort gjort å bytte mellom slike kontoer :)

Det bør fungere bra ja, så lenge en husker å legge et ikke alt for lett passord på sin egen bruker, samtidig som en ikke glemmer det. Og at en passer på at ikke dokumenter mv. er tilgjengelig for andre brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...