Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei :) Som noen kanskje har lest, er jeg i syden naa, og foler at jeg er prinsessen i Slaekkeland, fordi jeg i loet av de siste ukene har jobbet og stresset rundt, og her gaar dagene med paa aa gjore absolutt hva jeg har lyst til, naar jeg har lyst til det. Dette foles veldig fritt, og jeg har en ubevisst oppfatning, at hvis jeg har det bra, er jeg for slapp, daarlig viljestyrke og daarlig moral. Det er ikke foer jeg virkelig sliter meg ut og stresser rundt og kaster med utslitt ned i senga at jeg foler at jeg har pint megselv nok.

Men det jeg lurer paa, er om livsstilen min disse ukene virkelig er saa inaktiv som jeg foler den er. Jeg svommer mellom 500 og 1000 meter i havet hver dag, og tusler veldig mye rundt. Ikke rask gangen, men bare saann "se seg rundt" og "maur i rumpa"-bevegelser hit og dit hele tiden fordi jeg ikke har taalmodighet til aa sitte stille en hel dag.

Jeg vil virkelig ikke vaere saa slappfisk som jeg naa foler jeg er! Selvfolgelig har det ingen verdens ting aa si for kroppen min hva dere synes om dette, men kanskje den daarlige samvittigheten slipper taket litt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei, kan svare på mine egne vegne ihvertfall. Trener selv ca 6 ganger i uken når jeg er hjemme. Når jeg reiser på ferie så slapper jeg helt av. Gjør som deg, går rundt, svømmer litt, men lar kroppen hvile og det kan du også gjøre med GOD samvittighet! Det vil ikke ødelegge formen din, kanskje tverdt imot kan det hjelpe deg med at du lar kroppen hvile og er fit for fight når du er tilbake! Når jeg begynner å trene igjen etter endt ferie så føler jeg det var godt med en pause og godt å være tilbake! Kos deg i ferien!! Fortsett med å gå turer samt svømme, det er fine aktivitetsformer det også!

Endret av Lotte27
Skrevet

Det er ikke lavt aktivitetsnivå nei. Høres deilig ut å svømme så mye :)

Jeg tenker på motsetningen mellom å ha det bra og få dårlig samvittighet, vs å pine seg og ha god samvittighet. Du ser den? Slik du tenker nå vil du aldri kunne ha det bra uten at det samtidig er noe "vondt" tilstede, og det er jo rimelig dumt. Er det noe av det du koser deg med på ferien (som det å slappe av, varmen, sjøen e.l) som d ikke har noe veldig komplisert forhold til? Så prøv å fokuser på det - når du ligger på stranda og slapper av f eks, eller når du svømmer, så "fordyp" deg i det, vær tilstede så mye du klarer sånn at de andre tankene og planene får mindre plass akkurat da. Hvis du klarer det litt, klarer du å nyte NOE uten å komplisere eller henge på negative følelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...