Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2012 #41 Skrevet 15. juni 2012 Jeg begynte med Zoloft idag. Skal komme tilbake til resultatet av det. Jeg begynte på zoloft en gang på midten av 2000-2005 og angrer så bittert fordi jeg nå har så lyst til å slutte. D som stopper meg i å slutte er alle storyene om alle som plages med sterk svimmelhet. Håper du har tenkt deg nøye om før du begynte på dette!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2012 #42 Skrevet 27. juli 2012 Hei. Jeg er i ferd med å slutte på Zoloft nå, etter ca ett år med 100 mg daglig (har hatt god nytte av det). Brukte 50 mg i ca to uker, nå ingen ting i litt over en uke. Jeg har vært veldig mye svimmel etter jeg sluttet, med nummenhet i lepper, bein, ansiktet litt innimellom. Er i tillegg VELDIG ustabil i humøret.. Er det noen andre som har sluttet, som kan si hvor lenge det varer før det stabiliserer seg? Akkurat nå er det mest fristende og starte opp igjen, men jeg må jo ha kommet en vei med sluttinga nå? Og jeg vil ikke gå på dem lengre, er sikker på at jeg skal klare meg godt uten (startet pga fødselsdepresjon), men håper virkelig ikke humørsvingningene skal være sånn... jeg holder på å slutte selv, har vært helt uten zoloft i 3 dager og har opplevd mye bivirkninger.. mest samme som deg men, jeg har prøvd å tatt sobril for å kontrolere litt av disse bivirkningene men, dette funker ikke. skal til lege over helgen for å finne ut om dt er noe jeg kan gjøre for at det skal bli litt lettere. lykke til med sluttingen
Polariste Skrevet 30. august 2012 #43 Skrevet 30. august 2012 Folk reagerer forskjellig på forskjellige ting, det blir like useriøst at noen sier "Hold deg unna, de er livsfarlig" basert på sin egen erfaring, som å si "Prøv det, de funker supert" basert på det samme tynne grunnlaget. Jeg tar Zoloft, og har gjort det i åtte måneder. Har tidligere gått på Cipralex, men sannsynligvis alt for lav dose, siden det var først med 100 mg Zoloft hodet falt på plass. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra nattesvette innimellom, men når man har vært ordentlig dårlig er det en liten pris å betale. Merker små "støt" i hodet når det går for lang tid mellom jeg tar medisinen, men dette opplevde jeg også på Cipralex, bare mye verre. En hver må prøve seg frem i samråd med fastlege/psykiater, det kan ta tid å finne det som fungerer for deg. Når man skal slutte må man også gjøre det i samråd med lege, det er ikke lurt å bråslutte med denne typen medisiner.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2013 #44 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har lang erfaring med Zoloft, som utslitt småbarnsmor for 9 år siden med akkutt pannikangst, og for 1/2 års siden - diagnose utbrenthet og depresjon. Det er viktig bruke god tid med oppfølging fra lege for å komme opp i riktig dosering! Når jeg først har måttet ty til antideprissiva, så har Zoloft vært en god erfaring. Ingen vektøktning, jeg kjenner meg absolutt igjen, medisinen kutter kun toppene. Og jeg er roen selv når jeg lukeparkerer i Oslo
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #45 Skrevet 25. februar 2013 Synes du den funket? Hvordan ble humøret? Ja, funket , hadde ikkje så mange nede perioder når jeg starta på dem og var gladere. * La du på deg? I tilfelle hvor mye? Ja la på meg MYE på 3 måneder over 10 kilo selv om jeg tenkte over hva jeg spiste. Og det hjelp ikkje på humoret, blei jo deppa av å være feit. Sluttet på dem etter det. * Fikk du andre bivirkninger? Nei egentlig ikkje * Etter at du hadde gått en stund på medikamentet, avtok bivirkningene? brukte den bare i 3 måneder * Vil du anbefale andre å begynne på Zoloft? Hvis du er redd før å legge på deg, anbefaler jeg den ikkje. Anonym poster: bee225dbffc8f424bd75a079acacc67e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #46 Skrevet 25. april 2018 5 timer siden, Linda3636 skrev: jeg har god erfaring med zoloft , har selv gått på zoloft i over 1 år snart. Hvorfor i all verden drar du opp en fem år gammel tråd? Anonymkode: 550c6...994 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2018 #47 Skrevet 25. april 2018 På 8.12.2009 den 14.17, Gjest Gjest skrev: hei. jeg brukte zoloft ca ett år 25 mg, slutter nå. har prøvd tidligere, men plages med bivirkninger. Svimmel, prikking i bein, sløv, kvalme !!, og at jeg føler jeg ikke er " helt med". denne gangen holder jeg ut håper jeg. mann 49 Samme her.. Anonymkode: 16318...eeb
zondaar Skrevet 22. februar 2019 #48 Skrevet 22. februar 2019 På 11.12.2009 den 16.15, Gjest Gjest_antidepressiv skrev: Jeg gikk på zoloft i noen mnd.Aldri mer antidepressiva til meg.Var en zombie uten like,husket ikke noen ting ,brydde meg ikke om noen ting. Uff fæl tid. Eksempel . leverte barn i barnehage og på veien hjem husket jeg ikke om barna hadde fått mat,hva de hadde på seg,om de fikk med seg matpakke osv. I dag sliter jeg fortsatt med korttidshukommelsen-7år etter jeg sluttet på zoloft.. Hei. Er dette med hukommelsen du sliter med etter syv år noe som er bevist at det er en direkte følge etter din periode på Zoloft?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå