Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har rast ned i vekt pga høyt stoffskifte - og dette selv om jeg ligger på ca 2500 kcal om dagen(iallefall etter hva jeg har regnet ut..)

nå som stoffskiftet begynner å bli litt for lavt igjen(klarer ikke få det normalt desverre...) så merker jeg vekten kryper opp igjen selv om jeg ikke spiser mer.

vil forsøke på unngå å legge unødig på meg(la veldig mye på meg ved lavt stoffskifte) - er jo ikke helt sunt for kroppen å få denne jojo-effekten...

jeg trener 3-4 ganger i uken med moderat intensitet, hvorav jeg trener både styrke og kondis(spinning).

regner med jeg nå vil forbrenne mindre både via trening og kosthold pga stoffskiftet, så det blir jo vanskelig å regne eksakt ut - men:

hva bør en kvinne på slutten av 30 årene ligge på i dagsinntak når man trener 3-4 timer i uken med moderat intensitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

genialt:=)

ble liggende på rundt 2200, noe som passer veldig fint med det jeg spiser til vanlig.

men er nok lurt å høre med legen ja.....jeg er jo en av de som får store utslag på vekta selv med lett forhøyede eller lett senkede verdier.

takktakk!

Skrevet

Høres fornuftig ut det tallet!

Bra å lese at du også planlegger å høre med en lege, kanskje det fnnes en løsning som gjør det bedre for deg=)

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Betyr det at det taller som kommer opp etter utregning - dvs ca 2200 for mitt vedkommende er det jeg bør få i meg av kalorier i løpet av en dag? (for å gå i 0?) og at hvis jeg spiser mer enn 2200 kcal så legger jeg på meg?

Jeg kan ikke helt skjønne at jeg kan spise så mye når jeg ikke trener noe mer enn å gå tur. Og jeg spiser veeeeldig sjelden over 2000 kcal tror jeg, og jeg raser ikke akkurat ned i vekt...

Har riktignok gått ned 4kg de siste to mnd etter at jeg begynte å bli mer bevisst på hvor mye jeg spiser men..

Skrevet
Betyr det at det taller som kommer opp etter utregning - dvs ca 2200 for mitt vedkommende er det jeg bør få i meg av kalorier i løpet av en dag? (for å gå i 0?) og at hvis jeg spiser mer enn 2200 kcal så legger jeg på meg?

Jepp, det er hva det betyr, men dette er ikke helt 100% da, men tror de kalkulatorene er greie å bruke for å se ca hva en trenger=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...