Gjest haren Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 har rast ned i vekt pga høyt stoffskifte - og dette selv om jeg ligger på ca 2500 kcal om dagen(iallefall etter hva jeg har regnet ut..) nå som stoffskiftet begynner å bli litt for lavt igjen(klarer ikke få det normalt desverre...) så merker jeg vekten kryper opp igjen selv om jeg ikke spiser mer. vil forsøke på unngå å legge unødig på meg(la veldig mye på meg ved lavt stoffskifte) - er jo ikke helt sunt for kroppen å få denne jojo-effekten... jeg trener 3-4 ganger i uken med moderat intensitet, hvorav jeg trener både styrke og kondis(spinning). regner med jeg nå vil forbrenne mindre både via trening og kosthold pga stoffskiftet, så det blir jo vanskelig å regne eksakt ut - men: hva bør en kvinne på slutten av 30 årene ligge på i dagsinntak når man trener 3-4 timer i uken med moderat intensitet?
Chanel.No5 Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Prøv disse kalkuatorene: http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 http://www.iform.no/pub/art.php?id=310 Ville mtp. ditt stoffskifteprobem kanskje hørt med legen din. Kanskje han/henne kan svare deg mer nøyaktig.
Gjest ts Skrevet 6. august 2009 #3 Skrevet 6. august 2009 genialt:=) ble liggende på rundt 2200, noe som passer veldig fint med det jeg spiser til vanlig. men er nok lurt å høre med legen ja.....jeg er jo en av de som får store utslag på vekta selv med lett forhøyede eller lett senkede verdier. takktakk!
Chanel.No5 Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Høres fornuftig ut det tallet! Bra å lese at du også planlegger å høre med en lege, kanskje det fnnes en løsning som gjør det bedre for deg=)
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 7. august 2009 #5 Skrevet 7. august 2009 Betyr det at det taller som kommer opp etter utregning - dvs ca 2200 for mitt vedkommende er det jeg bør få i meg av kalorier i løpet av en dag? (for å gå i 0?) og at hvis jeg spiser mer enn 2200 kcal så legger jeg på meg? Jeg kan ikke helt skjønne at jeg kan spise så mye når jeg ikke trener noe mer enn å gå tur. Og jeg spiser veeeeldig sjelden over 2000 kcal tror jeg, og jeg raser ikke akkurat ned i vekt... Har riktignok gått ned 4kg de siste to mnd etter at jeg begynte å bli mer bevisst på hvor mye jeg spiser men..
Chanel.No5 Skrevet 7. august 2009 #6 Skrevet 7. august 2009 Betyr det at det taller som kommer opp etter utregning - dvs ca 2200 for mitt vedkommende er det jeg bør få i meg av kalorier i løpet av en dag? (for å gå i 0?) og at hvis jeg spiser mer enn 2200 kcal så legger jeg på meg? Jepp, det er hva det betyr, men dette er ikke helt 100% da, men tror de kalkulatorene er greie å bruke for å se ca hva en trenger=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå