Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far døde uventet i mai. Han var ansatt i et firma, så da sier det seg selv at lønn og feriepenger skal betales ut av han som har firmaet, men det skjer tydeligvis ikke. Han har fått mange frister nå, så hva skal man gjøre i en slik situasjon?

Min far hadde ingen formue eller verdier, så de pengene han skulle ha utbetalt i juni, skulle dekke begravelsen og resterende husleie, å det er mye penger.

Men arbeidsgiveren bare lover og utsetter, hva skal man gjøre i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min far døde uventet i mai. Han var ansatt i et firma, så da sier det seg selv at lønn og feriepenger skal betales ut av han som har firmaet, men det skjer tydeligvis ikke. Han har fått mange frister nå, så hva skal man gjøre i en slik situasjon?

Min far hadde ingen formue eller verdier, så de pengene han skulle ha utbetalt i juni, skulle dekke begravelsen og resterende husleie, å det er mye penger.

Men arbeidsgiveren bare lover og utsetter, hva skal man gjøre i en slik situasjon?

Send rek.brev der du stiller fremditt krav. Skriv at u sender saken til skifteretten eller advokat om de ikke blir utbetalt innen x dager. husk rentekrav på beløpet du venterpå.

har du sjekket om de har forsikringer via jobben hans? siden du skriver det var plutselig....

sjekk også via han fagforening om de har tilskudd.-mange har tilskudd til begravelser.

Skrevet
Send rek.brev der du stiller fremditt krav. Skriv at u sender saken til skifteretten eller advokat om de ikke blir utbetalt innen x dager. husk rentekrav på beløpet du venterpå.

har du sjekket om de har forsikringer via jobben hans? siden du skriver det var plutselig....

sjekk også via han fagforening om de har tilskudd.-mange har tilskudd til begravelser.

Enig med gjest. Aller først ville jeg kontaktet min fars fagforening, både for gravferdstilskudd og evt ekstra livsforsikring hvis han var relativt ung. I tillegg kan det være at fagforeningen kan hjelpe deg juridisk- de vil nok ikke gjøre det med en komplisert og langvarig sak dersom du selv ikke er medlem, men dersom en trussel og et advokatstempel kan gjøre nytten, så gjør de det sikkert uten særlig vederlag.

Skrevet

Min far var ikke medlem i fagforbundet. Men jeg er medlem, teller det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...