superlady Skrevet 5. august 2009 #1 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg ser at denne tråden blir litt lik den forrige, men jeg er rett og slett litt usikker på hvilket parti jeg skal stemme når dette temaet er det viktigste for meg i neste periode. Jeg vet rett og slett ikke om jeg bør stemme SV, De Grønne eller Rødt. Jeg synes ikke SV har gjort en god nok kamp for miljøet denne regjeringsperioden og er derfor usikker på om SV vil bli tvunget av AP til å akseptere oljeboring (selv om Halvorsen bedyrer at det er deres viktigste kamp). Samtidig tenker jeg at SV har størst sjanse for å faktisk komme i regjering og at de da kanskje har størst mulighet for å faktisk vinne frem med denne saken. De Grønne er uavhengige, men en stemme til dem er kanskje en bortkastet stemme om de uansett ikke får noen mandater inn på Stortinget. De Røde er fine som vaktbikkjer, men vil kanskje som De Grønne heller ikke få mandater inn på Stortinget, men allikevel har de kanskje større sjanse enn De Grønne? Jeg er forøvrig ikke enig i alt de står for, men tror at de (som De Grønne) vil kjempe hardt for denne saken, samtidig som de heller ikke vil være bundet til å mene det ene eller det andre ut fra et regjeringssamarbeid. Noen andre med synspunkter her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #2 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg ser at denne tråden blir litt lik den forrige, men jeg er rett og slett litt usikker på hvilket parti jeg skal stemme når dette temaet er det viktigste for meg i neste periode. Jeg vet rett og slett ikke om jeg bør stemme SV, De Grønne eller Rødt. Jeg synes ikke SV har gjort en god nok kamp for miljøet denne regjeringsperioden og er derfor usikker på om SV vil bli tvunget av AP til å akseptere oljeboring (selv om Halvorsen bedyrer at det er deres viktigste kamp). Samtidig tenker jeg at SV har størst sjanse for å faktisk komme i regjering og at de da kanskje har størst mulighet for å faktisk vinne frem med denne saken. De Grønne er uavhengige, men en stemme til dem er kanskje en bortkastet stemme om de uansett ikke får noen mandater inn på Stortinget. De Røde er fine som vaktbikkjer, men vil kanskje som De Grønne heller ikke få mandater inn på Stortinget, men allikevel har de kanskje større sjanse enn De Grønne? Jeg er forøvrig ikke enig i alt de står for, men tror at de (som De Grønne) vil kjempe hardt for denne saken, samtidig som de heller ikke vil være bundet til å mene det ene eller det andre ut fra et regjeringssamarbeid. Noen andre med synspunkter her? Hvorfor er du i mot oljeboring i Lofoten? Uten den må vi på sikt redusere kraftig i offentlig sektor og deres tjenester. Vi vil miste muligheten til å bruke store penger på forskning på bærekraftig utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlady Skrevet 7. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 7. august 2009 Hvorfor er du i mot oljeboring i Lofoten? Uten den må vi på sikt redusere kraftig i offentlig sektor og deres tjenester. Vi vil miste muligheten til å bruke store penger på forskning på bærekraftig utvikling. Takk for at du svarte på spørsmålet mitt på en så hensiktsmessig måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JollyJolly Skrevet 7. august 2009 #4 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg har ikke noe svar til deg, vil bare si at jeg er enig med deg og at jeg har lurt på det samme selv. Det er bare så tragisk at ikke flere partier er klart imot dette. Men det er vel vanskelig å være i regjeringsposisjon og si nei til flere oljepenger å øse av. Hvem bryr seg om de som kommer etter oss? Nei, la oss bruke opp alle ressursene i løpet av noen tiår og ødelegge naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #5 Del Skrevet 7. august 2009 Vil også komme inn å si at jeg er enig med SuperLady. Jeg savner ett klart standpunkt mot oljeboring i nord, det er den saken jeg kommer til å ha som absoluttkriterie for partiene jeg vurderer å stemme for denne gangen. Så jeg vil gjerne vite hvem som har motstand mot oljeboring i nord som en absolutt kampsak og hvem av partiene som har nei til oljeboring i nord, men gjerne kan forhandle slik at man kan bore litt dersom man får flere barnehager. Hater det at politikerene ikke sier hva de kommer til å gjøre men bare en masse svada. Selv om man mister stemmer på å ikke la alle tro at man er enig med dem er jeg så fordømmt lei. Jeg vil vite hva de ulike står for å stemme på dem jeg er enig med, ikke at politikerene bestemmer seg for hva de står for etter hvor vinden snur og hva de tjener på personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 8. august 2009 #6 Del Skrevet 8. august 2009 Kristin Halvorsen bedyrer at motstand mot oljeboring i Lofoten og Vesterålen kommer til å bli en av de viktigste sakene for SV i kommende periode, og de skal stå knallhardt imot til siste skanse dersom de kommer i regjering. De Grønne og Rødt er også sterkt imot boringen, men det skal nok godt gjøres at de får stor nok oppslutning nå til høsten... Vi ser beklageligvis en bølge av kunnskapsløshet, egoisme og historieløshet i det norske folk, og det er nettopp slike ting som oljeutvinning i disse utsatte områdene som kommer til å få gjennomslag dersom FRP vinner frem med tegneseriepolitikken sin. Jeg er litt flåsete kanskje, men jeg synes det er innmari ufornuftig og respektløst å gamble med yngleplassen til den siste store torskestammen. Penger er lite verdt når vi ikke har noe å bruke dem på lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. august 2009 #7 Del Skrevet 8. august 2009 Stem De Grønne. Det er sant at det er lite parti, men det eneste som kan gjøre partiet større er at folk stemmer på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå