Gå til innhold

inngangsmusikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter virkelig med å finne inngangsmusikk til kirken. Jeg har ikke lyst på de tradisjonelle brudemarsjene fordi jeg synes det blir så voldsomt og pompøst... Søskenbarnet mitt hadde en nydelig inngang med ei som sang "you raise me up" til pianomusikk. Jeg kunne tenke meg noe ala dette, men har jo ikke lyst å herme heller... Har dere noen forslag til en fin sang vi kunne brukt til dette? Har solist klar også (to jenter).

Skrevet

Hva med en Disney-sang? Hvis du liker sånt, da. Det er det eneste jeg kan komme på som ikke er ensbetydende med kline-låter :fnise: Someday My Prince Will Come (Snehvit) eller So This Is Love eller A Dream Is A Wish Your Heart Makes(Askepott). Mulig disse passer bedre til bryllupsvalsen, men.

Gjest D-shol
Skrevet (endret)

Vær obs på at hvert enkelt kirkekontor kan bestemme hva som "er lov"

Hørte nettopp om ei som ikke fikk spille av CD, og jeg vet at vår kirke ikke tillater sanger som ikke står i salmeboken.

Endret av D-shol
Skrevet
Jeg sliter virkelig med å finne inngangsmusikk til kirken. Jeg har ikke lyst på de tradisjonelle brudemarsjene fordi jeg synes det blir så voldsomt og pompøst... Søskenbarnet mitt hadde en nydelig inngang med ei som sang "you raise me up" til pianomusikk. Jeg kunne tenke meg noe ala dette, men har jo ikke lyst å herme heller... Har dere noen forslag til en fin sang vi kunne brukt til dette? Har solist klar også (to jenter).

Jeg har ikke noen eksempler egentlig, annet enn at det er mye lettere å velge en "ikke pompøs" utgangsmarsj.

Hadde jeg kunne velgt fritt ville jeg hatt

som inngangsmarsj. Men det var litt for krevende i forhold til instrumenter etc.

Men til utgangsmarsj blir vi sunget ut av et lite kor:

Skrevet

Vi skal ha Canon in D som inngang fordi vi ikke følte oss komfortable med de vanlige brudemarsjen. Synes den er veldig flott. Vi skal ha strykere til å spille den, men vet den også kan spilles på orgel eller piano. Evt cd hvis kirken tillater dette.

Til utgang prøver vi å få til Concerning hobbits fra Ringenes herre, også på strykere, men sliter litt med noter. Om ikke det blir denne vurderer vi

som er en svensk fokemelodi. Den fikk vi foreslått av musikerne og syntes den også var veldig fin. Kan både synges eller kun tas instrumentalt.

Vi kommer også til å ha

som innslag under vielsen og denne kunne jo godt egnet seg som en inngang eller utgang :)

Ønsker du sang kan jeg foreslå det samme som vi har til solosang (synes selvfølgelig vi har valgt fine sanger :sjenert:). Der har vi valgt You Raise me up (men denne hadde jo søskenbarnet ditt) og http://www.youtube.com/watch?v=nkyS7yv8HnE.

Ellers er det jo bare å finne en sang som betyr mye for dere, men pass på å sjekk ut om kirken godtar å spille av cd'er hvis dere tenker på det. Lykke til! :)

Skrevet

Takk for fine ideer :)

Sambo har veldig lyst å ha canon in D til inngang. Men det er nettopp det med instrumentene. Om jeg får organisten med meg på å spille den på piano istedetfor orgel så tror jeg vi går for den.

Tror vi har en litt "streng" prest, for vi fikk ikke lov å ha begge sangene vi har funnet til solisten vår, kun én av dem. Hvsi vi ville ha flere solistinnslag så måtte det være kristne sanger som erstatter en salme da evt.

Utgangsmusikken har jeg ærlig talt aldri lagt merke til i brylluper jeg har vært i... Det skjer liksom så mye da, alle reiser seg og skal gå ut. Man er liksom ferdig. Så jeg tar det ikke så nøye med musikken der, kanskje Purpose av Nordraak...?

Skrevet

Vi skal ha purpose av Nordrak til utgansmarsj. :)

og så brudemarsj fra Telemark inn. Synes den er litt lett og fin. :)

Skrevet

Canon funker faktisk helt fint på orgel også :) Vi hadde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...