Gå til innhold

Bruk av advokat mellom forsikring\skadelidende ved yrkesskade

Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Er innviklet og fryktelig slitsomt å jobbe med dette på egenhånd.

Når en i realiteten engentlig har nok med å bli bra igjen.

Har holdt på i noen år nå og ser jeg kommer til kort opp i alt dette her.

Vanskeligheter med forsikringen med tanke på at de gjerne ønsker å "vri seg unna". Og forsøker få skaden til å ikke ha noe med selve "ulykken" å gjøre.

Skal plutselig ha fått en haug med belastningsskader umiddelbart etter "ulykken" Og fra før aldri hatt anntydning til slike skader\plager\problemer.

Den medisinske uføre graden er kun satt til 5%. Og dermed avslår de saken.

Håper jo selvfølgelig at det stemmer, at det vil bli så lite på sikt.

Men er for tiden virket det veldig utenkelig da jeg har blidt 100% arbeidsufør, klarer minimalt i eget hjem og trenger rullestol for å komme meg ut av huset.

(var fult ut oppegående og sterk før skaden) Med utsikter til en meget langvarig treningsprosess for å forhåpentligvis komme meg på bena igjen.

Er IKKE det at jeg absolutt ønsker å "hove inn" erstatning. Ville heller hatt helsa i orden. Alt jeg søker er en rettferdig behandlig og at ting virker mer logisk og riktig.

Er det noen som har erfaring med slike ting og\eller vært i slike saker selv ?

Håper og noen kan komme med annbefaling av flinke advokater i akershus som har erfaring med slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er organisert så kan du ta kontakt med forbundet ditt og få juridisk hjelp gjennom dem. Yrkesskadesaker tar lang tid og forsikringsselskapet er en motpart som ikke gjerne ønsker å gi ut masse penger hvis de kan unngå det. Og da er det lurt å ha noen med juridisk kompetanse på området som kan jobbe for deg, som kan skaffe til veie spesialister på området som kan gi en spesialisterklæring om hvorvidt det foreligger årsakssammenheng osv.

Hvis du ikke er organisert så kjenner jeg ikke til advokater på området men det går sikkert an å søke opp noen på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er organisert så kan du ta kontakt med forbundet ditt og få juridisk hjelp gjennom dem. Yrkesskadesaker tar lang tid og forsikringsselskapet er en motpart som ikke gjerne ønsker å gi ut masse penger hvis de kan unngå det. Og da er det lurt å ha noen med juridisk kompetanse på området som kan jobbe for deg, som kan skaffe til veie spesialister på området som kan gi en spesialisterklæring om hvorvidt det foreligger årsakssammenheng osv.

Hvis du ikke er organisert så kjenner jeg ikke til advokater på området men det går sikkert an å søke opp noen på nettet.

Jeg er organisert og brukte advokat derfra ved oppsigelsen.

Men ble svært skeptisk til disse advokatene da selv advoketen ga opp med henhold til arb.sted (hadde bla. skriftlige avtalere og kontrakt som ble brutt.. med mye mer )

Han holdt på å "krangle" 3 mnd, så jeg skjønner det jo litt og.

Ønsker ikke en advokat som ikke engang klarer å få gjennomslag for skriftlige\undertegnede papirer. Dette virker absolutt mer komplisert,kronglete og "ullent" en papirer som faktisk er undertegnet, klart og tydelig.

Finnes det advokater som har spesialisert seg på yrkesskader ?

Har søkt litt på nett og sendt et par mailer. (sto at de ønsket spørsmål på mail og ringer etterpå) men har ikke fått noe svar.(er en stund siden jeg sendte mailene) Og får ikke svar på det tlf nr som står der. Blir en del skeptisk da jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er organisert og brukte advokat derfra ved oppsigelsen.

Men ble svært skeptisk til disse advokatene da selv advoketen ga opp med henhold til arb.sted (hadde bla. skriftlige avtalere og kontrakt som ble brutt.. med mye mer )

Han holdt på å "krangle" 3 mnd, så jeg skjønner det jo litt og.

Ønsker ikke en advokat som ikke engang klarer å få gjennomslag for skriftlige\undertegnede papirer. Dette virker absolutt mer komplisert,kronglete og "ullent" en papirer som faktisk er undertegnet, klart og tydelig.

Finnes det advokater som har spesialisert seg på yrkesskader ?

Har søkt litt på nett og sendt et par mailer. (sto at de ønsket spørsmål på mail og ringer etterpå) men har ikke fått noe svar.(er en stund siden jeg sendte mailene) Og får ikke svar på det tlf nr som står der. Blir en del skeptisk da jeg...

Da har du vært uheldig med advokaten. LO og forbundene har advokater som også kun jobber med yrkesskadesaker, så kompetansen på det området skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært uheldig med advokaten. LO og forbundene har advokater som også kun jobber med yrkesskadesaker, så kompetansen på det området skal være bra.

Nei. Føler meg ikke trygg og mangler totalt tillitt til fagforeningen og LO med de erfaringene jeg har fått på veien.

Gode støttespillere muligens, men elendig til å fronte sak. Fikk bare sjokkerte kommentarer etterpå (uofisielt selvfølgelig), men ingen hjelp da jeg trengte det som aller mest. Det gir ikke akkurat tillitt eller hjelp. De går jeg ikke til en gang til.

Leter etter noen seriøse, med god kompetanse, som gir tillitt, er flink og gjør en grundig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forsikringsselskap dekker selv utgifter til advokat.

Jeg har f.eks. fakturert forsikringsselskapet direkte.

Ellers er har du vel en innboforsikring. I den ligger det gjerne en såkalt rettshjelpsdekning som dekker inntil 80% av advokatutgiftene dine (opp til kr. 80 000,- eller kr. 100 000,-).

Vet at Osloadvokatene driver en del med denslags saker (advokat.no).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange forsikringsselskap dekker selv utgifter til advokat.

Jeg har f.eks. fakturert forsikringsselskapet direkte.

Ellers er har du vel en innboforsikring. I den ligger det gjerne en såkalt rettshjelpsdekning som dekker inntil 80% av advokatutgiftene dine (opp til kr. 80 000,- eller kr. 100 000,-).

Vet at Osloadvokatene driver en del med denslags saker (advokat.no).

Lykke til!

Takk for svar. Dette skal jeg undersøke.

Så også noen som hette Unneland på yrkesskadekontoret. Vurderer ta kontakt der også. Reklamen så i allefall lovende ut.

Noen som har egen eraringer med Osloadvokatene eller Unneland ?

Og kan gi noen refferanser\ annbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettshjelpforsikringen under yrkesskadeforsikringen dekker ikke advokatbistand ved yrkesskade - dessverre.

Jeg arbeider selv med dette, men markedsfører av prinsipp ikke meg selv her på forumet.

Ta kontakt med advokat Christian Lundin for eksempel. En av de beste. Ellers har du advokatfirmaet Næss & Co i Oslo, advokat Terje Scavenius, Owe Halvorsen, Øystein Helland, Tor Ingebrigtsen.

Alle disse kan jeg med hånden på hjertet anbefale deg.

Det som er viktig er at du får deg en advokat med erfaring som kjenner selskapene og vet hvordan man behandler slike saker og ikke minst forholder seg til frister! Får du en advokat som tar slike saker bare i ny og ne så kan det dessverre gjøre saken værre.

Lykke til - og til slutt IKKE GÅ TIL DEN MEDISINSKE SPESIALISTEN VELGER UTEN Å RÅDFØRE DEG MED ADVOKAT FØRST, DET KAN ØDELEGGE SAKEN DIN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettshjelpforsikringen under yrkesskadeforsikringen dekker ikke advokatbistand ved yrkesskade - dessverre.

Jeg arbeider selv med dette, men markedsfører av prinsipp ikke meg selv her på forumet.

Ta kontakt med advokat Christian Lundin for eksempel. En av de beste. Ellers har du advokatfirmaet Næss & Co i Oslo, advokat Terje Scavenius, Owe Halvorsen, Øystein Helland, Tor Ingebrigtsen.

Alle disse kan jeg med hånden på hjertet anbefale deg.

Det som er viktig er at du får deg en advokat med erfaring som kjenner selskapene og vet hvordan man behandler slike saker og ikke minst forholder seg til frister! Får du en advokat som tar slike saker bare i ny og ne så kan det dessverre gjøre saken værre.

Lykke til - og til slutt IKKE GÅ TIL DEN MEDISINSKE SPESIALISTEN VELGER UTEN Å RÅDFØRE DEG MED ADVOKAT FØRST, DET KAN ØDELEGGE SAKEN DIN!!!

Takk for tipsene.

Har fått en som skal se på alle papirene for så å komme tilbake til meg med en vurdering på hvor sterk sak jeg har. (har vært mye rot og dårlige "folk" jeg har hatt på veien på flere "faser")

Det koster meg ingenting før han har gått gjennom alt.

Føles litt mer betryggende en de som en må bestemme seg først så betale en hel del bare for å gå igjennom saken uten å kanskje gjøre noe mer.

Har hatt så mye problem og stanget hode i veggen så lenge at jeg forventer ingenting foreløpig.

Har desverre alt vært til en spesialist som -forsikringen- sendte meg til. Har senere hørt at denne ligger - lavt på listen- hos advoketene.

Håper bare ikke denne har ødelagt for mye for meg. (var mye synsing og spekulasjoner i epikrisen fra denne karen + at han manglet en hel del grunnleggende papirer for å gi en helheltig vurdering)

Skal til flere spesialister i løpet av året, med noe jeg har en følelse er hovedproblemet. Da blir det ekstra viktig ikke minst for meg, å komme til noen som -kan- jobben sin og -er nøytral- ang. forsikringen.

Går jeg videre med advokaten, skal de få velge hvilke spesialist jeg skal til.

Er så lei av å bli sendt til spesialister som sier en ting da jeg er der og skriver noe helt annet i epikrisen. Kommer med de merkeligste konklusjoner, er brutal, frekk og svært ugrundig undersøkelse en ikke får noe ut av, eller kommer videre med helsemessig.

Er en "kamp" på mange måter når en havner opp i slike ting som dette.

Er spent på hvilke tilbakemeldinger jeg får nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Diamanten_*

Hei du!

Er i akkurat samme trasige situasjon- jeg tok kontakt med advokat firma unneland og co- og nå hat jammen ting gått fort etter det.

Så det er absolutt et firma jeg ambefaler.

Det at du har gått til en spesialist har ingen ting å si, det er bare og oppsøke en ny spesialist i samband med advokaten, blir utfallet der annerledes, så er det bare og klage inn den andre spesialisten for pasientskadeerstattningen:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør velge advokat som kjenner til fagområdet godt. Gjør noen googlesøk, eller så kan du lese om hva du bør passe på her:

http://www.personskadeadvokater.no/yrkesskade/

Er innviklet og fryktelig slitsomt å jobbe med dette på egenhånd.

Når en i realiteten engentlig har nok med å bli bra igjen.

Har holdt på i noen år nå og ser jeg kommer til kort opp i alt dette her.

Vanskeligheter med forsikringen med tanke på at de gjerne ønsker å "vri seg unna". Og forsøker få skaden til å ikke ha noe med selve "ulykken" å gjøre.

Skal plutselig ha fått en haug med belastningsskader umiddelbart etter "ulykken" Og fra før aldri hatt anntydning til slike skader\plager\problemer.

Den medisinske uføre graden er kun satt til 5%. Og dermed avslår de saken.

Håper jo selvfølgelig at det stemmer, at det vil bli så lite på sikt.

Men er for tiden virket det veldig utenkelig da jeg har blidt 100% arbeidsufør, klarer minimalt i eget hjem og trenger rullestol for å komme meg ut av huset.

(var fult ut oppegående og sterk før skaden) Med utsikter til en meget langvarig treningsprosess for å forhåpentligvis komme meg på bena igjen.

Er IKKE det at jeg absolutt ønsker å "hove inn" erstatning. Ville heller hatt helsa i orden. Alt jeg søker er en rettferdig behandlig og at ting virker mer logisk og riktig.

Er det noen som har erfaring med slike ting og\eller vært i slike saker selv ?

Håper og noen kan komme med annbefaling av flinke advokater i akershus som har erfaring med slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...