Gå til innhold

Før-invitasjoner

Bente

Anbefalte innlegg

For noen uker siden snakket jeg med min onkel på vestlandet, da jeg forberedte han på at de kom til å bli bedt i bryllupet vårt til neste år.

Vi har tenkt å be tante og onkler, søskenbarn med følge. Vi har ikke tenkt å be barn. De 2 yngste er 12 og 13 år, neste aldersgruppe blir over 20 år..

Min bestemor hadde snakket med et av sine oldebarn i går og han hadde sagt til henne at de kom til å treffes til neste år, fordi de kom i bryllupet vårt..

Jeg kjente jeg ble litt irritert...mine søskenbarn går altså utifra at barna dems også blir invitert....vi er allerede nesten 70 til middag, og det uten noen barn...

Hva gjør jeg??? Er det vanlig å sende før-invitasjoner????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, det er alltids noen som synes det er helt greit med barn i selskapet og andre synes ikke det er så greit... Jeg hører til den siste gruppen når det gjelder bryllup. Så jeg skjønner deg veldig godt.

Kan du ikke be en av foreldrene dine om å si i fra da? Si at hun har hørt fra bestemoren din at de forsto det som om alle var bedt og at dere ønsker en dag uten barn. Og derfor er det bare de voksne søskenbarna som blir bedt? Og så spesifisere det ved å skrive navnene på dem det gjelder i selve invitasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanlig å invitere søskenbarns barn. Forhåndsinvitasjoner er heller ikke så vanlig men vi skal ha det. Det er bare en til her inne jeg har hørt om som skal ha det.

Folk har ikke noe med å ta ting for gitt før de får en invitasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedt pappa si i fra...så får vi se :)

Vi tror iallefall at barn ikke får så mye ut av ett bryllup...det er en voksenfest mener vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig med deg der Bente4 :D Godt at pappaen din kan si i fra. Håper det ordner seg uten noen sure miner for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen, noen sender ut invitasjon i gooood tid før bryllupet skal finne sted, så flest mulig får det til å passe tenker jeg. Sikkert greit for de som gifter seg midt i fellesferien i hvert fall. Men for oss er ikke det aktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en invitasjon som sendes ut myyyyye tidligere enn vanlig.

Det er et såkalt "save the date" greie, som er en amerikansk skikk der man gjerne har mange hundre gjester og ikke alltid snakker med alle.

Vi sender ut en nydelig kort, der det står omtrent

det er lenge til 29.05.04...

men sett av datoen.......

Hilsen Tex og Texmannen

Så enkelt.

Vi sender selvsagt ordentlige invitasjoner når det nærmer seg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synes det er urimelig at mennesker tar for gitt at de blir bedt i bryllupet. Søskenbarn er da evig langt nok ut i slekten for invitasjon. Vi skal gifte oss i juni 2004 og vi har kun med de søskenbarna vi har mye kontakt med, og de eneste barna vi har med er hans to onkelbarn, som skal være brudepike og brudesvenn :D

Vi har 70 gjester på gjestelisten og synes det er evig nok for at vi ikke skal bli "banko rotto" på en slik dag.

Hold deg til planen din du og ikke bry deg så mye om at folk forventer å bli bedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal vel ta noe for gitt før invitasjonene er sendt ut, det ville iallefall ikke jeg gjort. Det kan jo gjøres endringer ang. gjestelisten underveis.

Hos oss har det vært vanskelig å bestemme oss for barn eller ikke barn i bryllupet. Jeg kan godt tenke meg uten barn, men så er det visse forventninger hos mine nevøer og nieser som er mellom 6 og 13 år. Ikke enkelt dette altså...... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss har det vært vanskelig å bestemme oss for barn eller ikke barn i bryllupet. Jeg kan godt tenke meg uten barn, men så er det visse forventninger hos mine nevøer og nieser som er mellom 6 og 13 år. Ikke enkelt dette altså......  :-?

Vi har to nevøer, som vi egentlig hadde tenkt å be, men de er 5 år da og foreldrene trodde ikke de fikk så mye ut av den dagen. De velder å la dem være hjemme, selv om foreldrene må reise halve Norge for å komme i bryllupet... Barne har tante og onkler på andre siden oxo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...