SuperGjest Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Den lille valpen min har hatt flått, den sto nok på henne i mer enn 24 timer, fjernet hele flåtten så fort jeg så den. Området der den sto er hovent, hun er ellers i fin form så vidt jeg kan se. Hva bør jeg se etter i tiden fremover? Huden på haka er jo svart så det er ikke lett å se etter utslett eller lignende.
LaBelle Skrevet 6. august 2009 #2 Skrevet 6. august 2009 Se etter et utslett som er ringformet, ofte ganske stort merke rundt flåttbittet. Det kan være vanskelig å se, men du kan merke på hundens oppførsel at den klør seg unormalt mye på stedet der det har blitt bitt.. Hvis hunden din mister matlysten, blir veldig slapp eller syk den neste måneden, bør du kontakte veterinær;) Det tar ofte uker før utslettet også kommer, så sjekk dette også en stund fremover;)
SuperGjest Skrevet 6. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2009 Takk! Jeg følger med på tilstanden hennes, syns det fortsatt er litt hovent på haka, men hun er fin form så langt. Matlysten er det ingenting å si på!
LaBelle Skrevet 6. august 2009 #4 Skrevet 6. august 2009 Kan ofte være litt hovnet og bli en slik "kul" der hunden ble bitt, så det er helt normalt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå