Gå til innhold

Jeg så en dame sparke en hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ung dame jeg vet godt hvem er som bor i nabolaget mitt som jeg alltid har sett på som svært sympatisk har mildt sagt vist en annen side av deg selv.

Hun stod utenfor mitt hus og ville lære hunden sin lydighet.Hun snakket veldig stygt til den med ett aggresssivt tonefall..hun sa "SITT!!!" og så sparket hun hunden i hodet. Den stakkars hunden er døv forresten.

Jeg gikk ut å så forfjamset ut, visste nesten ikke hva jeg skulle gjøre..hun hadde ett merkelig utrykk, som om jeg hadde tatt henne på fersken.

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer, vil gjøre noe.

Men hva?

Dyrebekyttelsen eller politi?

Ringe på å snakke med henne?Eller med hennes far som bor i samme hus som egentlig eier hunden???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt Mattilsynet/Dyrebeskyttelsen og rådfør deg med dem.

Å snakke med jenta eller faren tror jeg bare vil føre til at mishandlingen blir mere skjult. Vet du forresten hva som har forårsaket at hunden er døv?

Skrevet

:sjokkert: Åh,jeg får så utrolig vondt inni meg av slikt.. Hvordan kan man sparke en hund som ikke en gang forstår eller hører det man vil den skal gjøre?? Tenk så frustrerende og og vondt det er for hunden..

Jeg hadde rett og slett tatt meg en prat med eieren av hunden. Sagt at jeg så hvordan hun behandlet hunden,og hvis jeg misstenker at dette er noe som skjer ofte,så hadde jeg tatt kontakt med dyrebeskyttlesen eller politi som du sier. (jeg vet ikke helt hvem man tar kontakt med først?)

Jeg kjenner jeg blir så sint og lei meg..

Skrevet

Helt riktig av deg å reagere! Og det at du kom ut var jo i seg selv en tilbakemelding til henne som hun reagerte på. Jeg tror jeg hadde snakket med henne før du går til dyrebeskyttelsen.

Skrevet

Snakket med dyrebekyttelsen.

Se sier jeg bør dra hjem, til henne og forklare at jeg ikke likte det jeg så.

De sier at de ikke kan gjøre noe, og politiet kan jeg hvertfall bare glemme.

De nevnte noe om mattilsynet, at jeg evt kan kontakte dem..

ÅÅÅ er så sint for dette.

Drittkjerring!Jeg tror jwg skal ta mot til meg å dra dit i dag.

Skrevet

Ut fra et innlegg lenger nede her, virker det som om Mattilsynet er de man kontakter om man mistenker dyremishandling. Mattilsynet kan da gripe inn og ta hunden fra eierne.

Men det er sikkert lurt å ta en prat med henne om det først. Om hun reagerer hissig og sier at dette ikke er din sak, er det kanskje grunn til å kontakte dem, men om hun har en god forklaring, så kan det faktisk bare hende at det var et engangstilfelle og at hun var stressa for noe helt annet. Jeg vet det ikke er noen unnskyldning, men jeg ble selv slått av min mor etter en krangel rett etter at mormor brått og plutselig døde og selv om det sikkert ikke burde ha skjedd, så var det jo på en måte forståelig..

Skrevet

Beklageligvis finnes det negative personer over alt...

Jeg ville tatt en telefon til Mattilsynet/Dyrevernnemnda, 06040 (du blir satt over til distriktskontoret). Det er de som skal handle når det er snakk om dyremishandling, og du kan legge inn bekymringsmelding.

Ellers synes jeg det er fint at du følger med, for at et dyr skal oppleve slikt er forkastelig. Synes du skal nevne at hunden er døv.

Skrevet

Ringe på å snakke med henne?Eller med hennes far som bor i samme hus som egentlig eier hunden???

Ring politiet og anmeld henne. Du kommer lengre med en privat anmeldelse. men da må du ha bevis på hva som skjedde.

Skrevet

Jeg hadde snakket med faren først tror jeg og forklart hva du så, og så sett hans reaksjon. Hvis det virker som han er klar over at dette skjer, og/eller at han mer eller mindre har overlatt omsorgen for hunden til denne dyremishandleren, så hadde jeg ringt både DB og Mattilsynet.

Skrevet

Huff, nå ble jeg ille sint altså! :(

Men jeg tenker kanskje at det er lurest å snakke med dama som nevnt ovenfor... Hvis hun reagerer på en slik måte at hun blir sint etc, så burde du vel kanskje kontakte noen utenfor?

Har ærlig talt ikke opplevd dyremishandling siden jeg var kjempelita, så vet ikke helt hva man skal gjøre... :lete:

Skrevet
En ung dame jeg vet godt hvem er som bor i nabolaget mitt som jeg alltid har sett på som svært sympatisk har mildt sagt vist en annen side av deg selv.

Hun stod utenfor mitt hus og ville lære hunden sin lydighet.Hun snakket veldig stygt til den med ett aggresssivt tonefall..hun sa "SITT!!!" og så sparket hun hunden i hodet. Den stakkars hunden er døv forresten.

Jeg gikk ut å så forfjamset ut, visste nesten ikke hva jeg skulle gjøre..hun hadde ett merkelig utrykk, som om jeg hadde tatt henne på fersken.

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer, vil gjøre noe.

Men hva?

Fyfaen, - hunden e døv. Hun trenger ikke å sparke forde. Jeg kjenner noen som har en døv hund, så brukte de tegnspråk og hunden kan forstå.

Damen e idiot. Hadde tatt opp kontakt en eller annen måte, for å gripe inn.

Takler ikke at noen er slemme mot dyr, uansett om den e døv, blind osv.

Gjest Melchizedek
Skrevet

Jeg hadde gått bort og sparka dama.

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Stakkars hund... den skjønner ingenting av det som blir forvented...

Har du snakket med dem som eier hunden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...