Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. august 2009 #1 Del Skrevet 5. august 2009 Kjøpte hus for en stund tilbake, flyttet inn for tre uker siden. Dag nummer 3 oppdaget jeg at vasken på kjøkkenet var noe tett. Vannet rant tregt når det ble for mye vann, dessuten kom det opp av sluket i kummen ved siden av... Tenkte ikke noe mer over det og helte litt klorin nedi og det så ut til å bedre seg. Tenkte jo at det kunne vært tett der og da. Gjorde ikke noe mer med saken. Så i går kveld, skjedde det samme igjen. Denne gangen rant det faktisk ikke ned idet hele tatt. Jeg bestemmer meg for å bruke minst mulig vann og ringe rørlegger dagen etter. Senere på kvelden skal jeg gå ned for å legge meg i soverommet under og der drypper det godt med vann fra taket ja! Sengen og alt er rimelig vått! Det har da gått igjennom taket. Til min store forskrekkelse. Det er første gang jeg kjøper hus alene og jeg vet ikke hvordan alt fungerer. Jeg har tegnet innbo forsikring, jeg har forsikring på huset i borettslaget i form av husleie. Dessuten ble det tegnet eierskifteforsikring! Dette må jo være noe som har ligget i rørene lenge siden jeg oppdaget det så snart som tre dager etter. tydelig at det er tett også har det bygget seg opp. jeg har ringt meglere, som sa at det ikke går på eierskifteforsikringen. Det var etter hans mening bare tull å tegne, man kommer ingen vei med dem og de bistår aldri. Bedre å ta det på egen forsikring. Jeg har bestilt rørlegger. jeg har nettopp pusset opp i form av ny tapet, malet osv, nå er det ødlagt. Dessuten er jeg redd for taket og hva som må skje og gjøres:( Dette er absolutt noe som ikke passer inn ihverdagen/økonomien om dagen.... Jeg velger å melde fra til styret, til borettslagets forsikring og til egen innboforsikring og til eierskifteforsikringen. Da kan de hvertfall ikke ta meg på at jeg ikke meldte fra. Men hva er deres råd? hvordan skal jeg gå frem for at dette skal bli riktig? Jeg er ganske ny i byen, så kjenner ikke så mange som jeg kan spørre om hjelp heller..råd? huff så deprimert av dette:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. august 2009 #2 Del Skrevet 5. august 2009 det skal nevnes at jeg mener at det i salgspapirene stod at det ikke var målt noe fukt.. altså at målingen ikke var foretatt i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. august 2009 #3 Del Skrevet 5. august 2009 Sa megler at dette ikke gikk på eierskifteforsikringen!??! Det høres veldig rart ut, dette høres jo nettopp ut som en skjult feil - som selger, og derigennom eierskifteforsikringsselskapet - er ansvarlig for. Megler er ikke jurist, og kan etter min erfaring LITE om avhendingsloven! Ta kontakt med en advokat, og sørg for å sende en reklamasjon til selger så fort som mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #4 Del Skrevet 5. august 2009 det skal nevnes at jeg mener at det i salgspapirene stod at det ikke var målt noe fukt.. altså at målingen ikke var foretatt i det hele tatt Det at det ikke er målt noe fukt betyr jo at de ikke har funnet fukt. Hadde det stått at det ikke var målt ETTER fukt hadde det vært noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. august 2009 #5 Del Skrevet 5. august 2009 Ja jeg mente, at det ikke var søkt etter fukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå