Gå til innhold

Primer under mineralsminke?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brura_*
Skrevet

Jeg bruker til vanlig mirealsminke fra Everyday Mierals, og er førnøyd med det. Men jeg har tenkte å bruke det i mitt eget bryllup og da synes jeg det superviktig at sminken sitter skikkelig godt. Tenkte jeg skulle prøve "Start to finish" mineralprimer "Finishing dust" (fra EM). Men lurer på om noen har erfaringer med primer kremer å bruke under? Har hørt andre skryte av en fra Make Up Store og en fra MAC, men disse bruker tradisjonell fundation over så jeg er usikker på hvordan det vil fungere med mineralsminke.... Takker for alle inspill jeg kan få:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker MAC fix+ og er frelst! Sprayer et par dusjer på kabukikosten min for hver påføring (altså for hver gang jeg heller produkt i lokket og 'swirler' inn i kosten) Sminken sitter som støpt hele dagen :)

Kan være vanskelig å få tak i, spørs hvor i landet du bor :)

Gjest Gjest_Brura_*
Skrevet
Jeg bruker MAC fix+ og er frelst! Sprayer et par dusjer på kabukikosten min for hver påføring (altså for hver gang jeg heller produkt i lokket og 'swirler' inn i kosten) Sminken sitter som støpt hele dagen :)

Kan være vanskelig å få tak i, spørs hvor i landet du bor :)

Takk for tipset! Kan ta meg en tur til Oslo eller kikke når jeg er innom Gardermoen så da satser jeg på å få tak i den..

Nå leste jeg forresten et sted at mineralsminke ikke er så bra på bilder fordi den refleterer lyset eller noe... Noen erfaringer?

Skrevet

Jeg tror det kommer litt an på merket og fra person til person. Jeg bruker mineralsminke til vanlig, men til spesielle anledninger bruker jeg ofte en vanlig pga det blir tatt en del bilder. Kommer ofte an på lyset i rommet også, men ofte blir jeg seende veldig hvit og grå ut i ansiktet med mineralfoundation. Du kan jo prøve å ta noen bilder med kamera for å se hvordan du ser ut;)

Skrevet
Jeg bruker til vanlig mirealsminke fra Everyday Mierals, og er førnøyd med det. Men jeg har tenkte å bruke det i mitt eget bryllup og da synes jeg det superviktig at sminken sitter skikkelig godt. Tenkte jeg skulle prøve "Start to finish" mineralprimer "Finishing dust" (fra EM). Men lurer på om noen har erfaringer med primer kremer å bruke under? Har hørt andre skryte av en fra Make Up Store og en fra MAC, men disse bruker tradisjonell fundation over så jeg er usikker på hvordan det vil fungere med mineralsminke.... Takker for alle inspill jeg kan få:)

Jeg synes verken "Start to finish" eller "Finishing Dust" fungerer særlig bra. Man ser ingen forskjell, og sminken forsvinner like fort. Bortkastede penger, i mine øyne. Desverre..

Skrevet

Mac fix+ er genial til bruk for å få mineralsminke til å sitte lengre.

Selv bruker jeg en blanding av vegetabilsk glyserin, sterilt vann og askorbinsyre(c vitamin) dette fungerer på samme måte som Mac fix+. Det er fordi glyserin får sminken til å sitte bedre. Min blanding er suveren fordi den gir beskyttelse pga c vitamin også så jeg slipper å bruke penger på dyre c serum som fort blir for gamle.

Jeg lager en ny blanding hver uke. Ingrediensene kjøper jeg på Iherb.com

Her finnes oppskriften visst noen er interresert http://www.natural-skin-care-info.com/vitamin-c-serum.html

Skrevet

Jeg bruker id-pudder, og en id-krem til aa ha under dette pudderet som heter Skin Rev-Upper. Jeg har egentlig ikke saa veldig mye erfaring med saant noe, og ingen sammenlikningsgrunnlag, men synes den er god hvis man bare lar den trekke inn i huden i noen minutter og ikke sminker seg med en gang, da foles den litt klissete.

:)

Skrevet

Jeg bruker foundation fra EM, finishing dust og kaolinpudder og jeg synes sminken sitter veldig godt, samt at jeg ikke blir blank! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...