ciba Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 hei nå er det 14 dager siden jeg kom hjem, å hundene har klør seg velddig, da fant jeg masse hvitt i pelsen, lingna på flass, men det satt fast på hår stråa. så de har fått det når de var på kennel, hadde dere rinkt opp å sakt i fra på kennelen?? er ikke for at de skal betale medesinen, men kan jo kommet smitte der oppe
Gjest Marlo Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Jeg ville jo aBSOLUTT ringt å sagt i fra, slik at de kan forhindre at det sprer seg videre.
Frey Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Høres ikke ut som lus for meg, kanskje greit å sjekke med vet før du sier fra.
ciba Skrevet 5. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2009 hvordan ser en at det er lus? trodde det er sån små vite som henger igjen i pelsen, jo jeg skal ringe til kennelen å si i fra,
Gjest antigartner Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 (endret) Hvis du ikke er 100% sikker på at det er lus, ta med hundene til veterinær og få det bekreftet/avkreftet. Hvis det er lus eller noe annet smittsomt, ta kontakt med kennelen med en gang og si fra slik at de kan prøve å forhindre at flere blir smittet. Hvis hundene dine har vært i kontakt med andre hunder etter at de kom hjem fra kennel, ta kontakt med eierne slik at de også kan være obs. Hunden må også få kur mot lus. Jeg husker ikke i farten om en må ha resept fra veterinæren for dette, men jeg tror det. Hunden min hadde lus etter et kennelopphold, og på kennelen var de takknemlige for at vi gav beskjed. På min hund fant vi levende lus og egg. Lusene er små, lysegrå/brunlige og beveger seg. Eggene er hvite og sitter fast. Endret 5. august 2009 av antigartner
Frey Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 hvordan ser en at det er lus? trodde det er sån små vite som henger igjen i pelsen, Du vet jo ikke hvordan lus ser ut tydeligvis. Se svaret fra antigartner. Og er det lus må du uansett til vet for å få middel å fjerne det med. jo jeg skal ringe til kennelen å si i fra, Man skal ikke drive lusebehandling dersom det ikke er lus, så vær helt sikker først. Mange hunder kan få reaksjoner på lusebehandlingen - vil du virkelig utsette dem for det når du ikke er sikker??
ciba Skrevet 5. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2009 dyrlegen sa jeg bare kunne kome ned å få noen dråper. som var mot flått, lus å lopper. alt på en gang sa hun, trengte ikke ned, men jeg vil ha en time uansett, siden jeg ikke er sikkert, selv
Frey Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Det er lurt av deg, for det er bare dumt å utsette hunden for sterke kjemikalier hvis det er unødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå