Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Hei, skal i et bryllup i helgen og har bare hvit og sort kjole, kan man bruke de fargene. <Eller er der noe man skal holde seg borte fra? Vet ikke helt hva som er normen..... Er der noen norm?
Gjest Gjest_Brura_* Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Jeg ville ikke hatt på meg en hvit kjole i et bryllup med mindre jeg var brud selv. Jeg tror også at flere ville reagere på at en gjest gikk i hvitt. Må imidlertid legge til at jeg personlig ikke ville synes det var særlig ille om en av gjestene kom i hvit kjole i MITT bryllup. Det som er viktig for meg, er at gjestene føler seg vel. Men jeg tror det er vanlig kutyme IKKE å gå i hvitt i andres bryllup. Sort ville jeg ikke ha noe problem å gå i som gjest i et bryllup.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Sort kjole går greit det, men jeg ville ikke gått med en helt hvit kjole som gjest i bryllup.
Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Oki, Den hvite kjolen er kort og har en 5 cm bred gullkant nederst og rundt halsen. linaktig. Også er det sol og varmt. Må spørre, for hadde egentlig gitt blanken i hva folk gikk i om jeg skulle giftet meg bare dem kom. Men, så lenge sort er ok er det fett. Har ikke penger... Takk
Jade Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Hadde aldri hørt om sort-kjole-regelen før KG. Hvit kjole går du selvsagt ikke med i bryllup, uansett hvor kort den er. Og det fins brudekjoler med gullkanter også.
angeleyes Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Jeg synes at den eneste fargen man ikke bruker i bryllup er hvit. Alle andre farger synes jeg er ok.
Glitnir Skrevet 6. august 2009 #8 Skrevet 6. august 2009 Henger meg på de andre - sort er OK, hvitt er definitivt ikke OK - gullkant eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #9 Skrevet 6. august 2009 I mitt bryllup må gjestene gjerne komme i hvit kjole, så lenge det ikke ser ut som en brudekjole. Eller den må gjerne se ut som en brudekjole for mindel. HVis de føler seg flotte er det det viktigste
lilleGrethe Skrevet 6. august 2009 #10 Skrevet 6. august 2009 En idé til deg - du kan gjerne gå med hvit kjole, men bruk sterke farger på tilbehør, da blir den plutselig ikke hvit lenger. Var i et bryllup i helga der en gjest hadde hvit kjole - men hun hadde en knallblå bolero, og stor blå fascinator i håret - det var det blå som tok oppmerksomheten, for å si det sånn! Det var ingen forveksling der i alle fall. Jeg ville personlig unngå sort i bryllup, men det er mange som ikke bryr seg om det.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #11 Skrevet 6. august 2009 Definitivt ikke hvit kjole!! Det er garantert folk i bryllupet som kommer til å reagere på hvit kjole, denne dagen er det forbeholdt bruden. Gullkant eller ikke. Om du har sort kan du også pynte den med fine tilbehør, turkis/rosa smykke/sjal e.l. Trenger ikke koste mye.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2009 #12 Skrevet 6. august 2009 Hei, skal i et bryllup i helgen og har bare hvit og sort kjole, kan man bruke de fargene. <Eller er der noe man skal holde seg borte fra? Vet ikke helt hva som er normen..... Er der noen norm? man skal aldri gå i hvitt i et brullup viss man ikke er brud. det er FY FY FY!! Egentlig skal man heller ikke gå i sort.. Jeg var forlover i sommer og hadde sort kjole, men da hadde jeg snakket med bruden og hun syns det var en helt greit.. Jeg hadde litt rødt i ass. også, slik at jeg match forloveren til hennes mann. (røde knapphulsblomster).. Og så jeg skilte meg ut fra de andre gjestene.. Det kan være lurt å dobbelsjekke med brud.. Ellers får man tak i billige, fine og enkle kjoler på ymse kjedebutikker.. Man trenger ikke se ut som en bløtkake... :D
The Kitten Skrevet 6. august 2009 #13 Skrevet 6. august 2009 Hei, skal i et bryllup i helgen og har bare hvit og sort kjole, kan man bruke de fargene. <Eller er der noe man skal holde seg borte fra? Vet ikke helt hva som er normen..... Er der noen norm? Hvitt er forbeholdt bruden. Svart var opprinnelig en farge man ikke skulle bære i bryllup. Nå til dags aksepterer de fleste at gjester bærer svart, men jeg ville hatt noe fargerikt på meg i tillegg.
Babyrus Skrevet 6. august 2009 #14 Skrevet 6. august 2009 Jeg ville aldri gått i en hvit eller sort kjole. Sorte kjoler er veldig ofte pene og sexy og de aller fleste har sorte kjoler. Men i bryllup passer det ikke inn siden bryllup er i kirken hvor også begravelser er, derfor kan det se ut som du trodde du skulle i en begravelse og ikke et bryllup Du bør holde deg unna hvitt hvis bruden har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå