Gjest TS Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Jeg har nettopp møtt en fyr, vi er seriøse med hverandre. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, så hvis jeg hadde blitt gravid nå, ville vel det naturlige være å ta abort. Skulle jeg fortalt at jeg var gravid? Eller bare få ordnet det?
Babyrus Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Du skriver innlegget ditt som om fosteret var en kvise eller noe, "si det eller bli kvitt det". Du bør uansett si det enten du skal ta abort eller ikke. Det er den mest oppriktige tingen å gjøre. Men du må jo også se selv å tenke deg til om du er klar for barnet eller ikke. Er du ikke det er abort en god løsning. Er du 100% klar for barn og skal beholdet barnet, er mitt råd at du sier fra til barnefaren.
Gjest Euforia Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Enig med Babyrus. Du skriver jo at dere er seriøse med hverandre, og hvis du hadde vært ham, ville du jo likt å vite det...?
GlaJenta88 Skrevet 5. august 2009 #4 Skrevet 5. august 2009 Jeg har nettopp møtt en fyr, vi er seriøse med hverandre. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, så hvis jeg hadde blitt gravid nå, ville vel det naturlige være å ta abort. Skulle jeg fortalt at jeg var gravid? Eller bare få ordnet det? Hvis du faktisk er seriøs med mannen, så unner du han virkelig å få vite noe om en eventuell graviditet. (I bunn og grunn uansett hvor seriøse dere er). Hvis du blir gravid nå, tar abort uten at han vet om graviditeten, for så å ende opp med å gifte dere 5 år fra nå, hvordan tror du han da tar nyheten om at dere egentlig kunne hatt en 4-åring sammen? Men at han ikke fikk være med på å bestemme? Jeg tror nok du egentlig selv vet hva du burde ha gjort i en sånn situasjon, men ikke tenkte helt igjennom det før du postet innlegget.
Nay Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Hvorfor risikere å bli gravid da? Det går vel an å beskytte seg, så slipper å bekymre deg på denne måten. Hvis du er seriøs med han, burde du vel respektere han nok til å fortelle han det hvis det skulle skje...? :klø:
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Jeg har nettopp møtt en fyr, vi er seriøse med hverandre. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, så hvis jeg hadde blitt gravid nå, ville vel det naturlige være å ta abort. Skulle jeg fortalt at jeg var gravid? Eller bare få ordnet det? Hvis det naturlige for deg hadde vært og ta abort..........så ta ansvar for deg selv og skaff deg prevensjon. Ærlig talt - hvor blond kan man bli?
Gjest TS Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Jeg mente det absolutt ikke som om det er noe enkelt. Tvert i mot. Men hensikten med innlegget var ikke å rive hjertet i stykker med å drøfte akkurat den problemstillingen her, det var mer om jeg burde skåne ham for den prosessen... Det mest sannsynlige er at jeg ikke hadde klart å holde tett om det om jeg så hadde prøvd, for det føles ikke naturlig å lyve for ham. Jeg vil ikke såre ham heller, derfor spørsmålet. Vi er seriøse begge to, men vi er redde begge to for å binde oss etter tidligere erfaringer, så å plutselig komme med denne nyheten ville kanskje bli litt mye etter kort tid. Redd for å miste ham. Jeg er så heldig (...) å være svært fruktbar, og selv om vi tok forholdsregler, har jeg følt meg kvalm og trøtt, og da blir jeg fort paranoid. Det kan være en reaksjon på de siste ukene, som har vært ganske intense med mye følelser. Sjansene er helt mikroskopiske for at jeg skulle blitt gravid så fort, men når mistanken først dukket opp festet den seg. Takk til dere som svarte meg seriøst og hyggelig
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. august 2009 #8 Skrevet 5. august 2009 Jeg mente det absolutt ikke som om det er noe enkelt. Tvert i mot. Men hensikten med innlegget var ikke å rive hjertet i stykker med å drøfte akkurat den problemstillingen her, det var mer om jeg burde skåne ham for den prosessen... Det mest sannsynlige er at jeg ikke hadde klart å holde tett om det om jeg så hadde prøvd, for det føles ikke naturlig å lyve for ham. Jeg vil ikke såre ham heller, derfor spørsmålet. Vi er seriøse begge to, men vi er redde begge to for å binde oss etter tidligere erfaringer, så å plutselig komme med denne nyheten ville kanskje bli litt mye etter kort tid. Redd for å miste ham. Jeg er så heldig (...) å være svært fruktbar, og selv om vi tok forholdsregler, har jeg følt meg kvalm og trøtt, og da blir jeg fort paranoid. Det kan være en reaksjon på de siste ukene, som har vært ganske intense med mye følelser. Sjansene er helt mikroskopiske for at jeg skulle blitt gravid så fort, men når mistanken først dukket opp festet den seg. Takk til dere som svarte meg seriøst og hyggelig Da kjøper du deg en graviditetstest og får klarhet i saken. Ja, du virker litt paranoid med hele problemstillingen du legger frem ut fra at du har vært trøtt og kvalm - og det skal du ikke presentere for han nå. Og fortsett med prevensjon.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #9 Skrevet 5. august 2009 Du snakker med han, før det skjer. Om han ønsker å aldri vite, og du tror du kan leve med å aldri si, så greit nok. Frem til det, kondom, kondom, og gjerne pugg FAM (ovusoft.com og pernille.info i tillegg). Har levd med samme gravidites paranoia i flere år selv, og det er det eneste jeg føler at jeg har 110% oversikt med.
Telys Skrevet 5. august 2009 #10 Skrevet 5. august 2009 Hvis det var meg,så hadde jeg absolutt sagt ifra om jeg ble gravid. Han har rett til å få vite om det. Og hvis dere finner ut at dere ikke er klar til å ha barn,så har du også en som kan støtte deg i prosessen. Abort er ikke en hyggelig ting,og jeg vil tro det er vanskelig å gå igjennom det alene.
Nay Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Hvis du tror du er gravid og er bekymret for det, var det ikke så lett å lese det ut i fra det første innlegget ditt, der du skrev at "hvis jeg hadde blitt gravid...". Det er jo ikke noe du skal trenge å gå gjennom alene, dere er jo to om det. Kanskje du burde åpne deg opp for han og fortelle at du er bekymret og at du vil ta en test, for å få visshet? Dersom det viser seg at du ikke er gravid, og at dere ikke ønsker det nå, vil jeg anbefale at dere bruker kondom i tillegg til p-piller videre, pluss at han sjekker at kondomen ikke gikk i stykker for hver gang. Det finnes jo også angrepille dersom det skulle skje, men den må jo tas innen så og så mange timer. Dersom det viser seg at du er gravid, kan du kanskje snakke med noen på en helsestasjon før du tar et endelig valg for hva du vil gjøre. Jeg er nå av den oppfatningen at han har rett til å få vite det... Hvis dere er glad i hverandre, vil det helt sikkert ordne seg!
Gjest m 47 Skrevet 5. august 2009 #12 Skrevet 5. august 2009 Jeg har nettopp møtt en fyr, vi er seriøse med hverandre. Vi har ikke kjent hverandre så lenge, så hvis jeg hadde blitt gravid nå, ville vel det naturlige være å ta abort. Skulle jeg fortalt at jeg var gravid? Eller bare få ordnet det? Hvis dere ikke bruker ordentlig prevensjon, men hopper av i svingen, bruker sikre dager og sånt, så vil han faktisk ha barn med deg.
Gjest salma Skrevet 5. august 2009 #13 Skrevet 5. august 2009 ... Det er jo ikke noe du skal trenge å gå gjennom alene, dere er jo to om det. Kanskje du burde åpne deg opp for han og fortelle at du er bekymret og at du vil ta en test, for å få visshet? .... Jeg er nå av den oppfatningen at han har rett til å få vite det... Hvis dere er glad i hverandre, vil det helt sikkert ordne seg! Veldig enig i dette, så lenge du oppfatter det som et seriøst forhold. Både av hensyn til ham og deg selv så bør du fortelle ham det, syns jeg. Det styrker forhold å stå sammen om ting, mens hemmeligheter virker motsatt. Og så er det etter min mening det moralsk riktige å gjøre. Husk, du skal leve med deg selv resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå