sissel00 Skrevet 5. august 2009 #1 Skrevet 5. august 2009 Hei. I mangel på ting og finne på av ei ganske prisbevist høygravid kjerring, så tenkte jeg å dele følgende resultater om noen skulle være interessert. Har sjekket priser på bleier i flere butikker (men selvsagt ikke alle, og blir også fornøyd om noen andre har noe å komme med som ikke er tatt med, eller evt feil jeg har pådratt meg å notere): Kiwi, rema, Ica Maxi, Coop Obs, og Meny har vært under vurdering. Har i egen kattegori tatt hensyn til div.rabatter, som kan være lett å la seg lure av ute i felten. Libero newborn 2-4kg Enkeltpris pr pakke for folk uten bonuskort : Billigst til dyrest : Kiwi 13,- Meny 15,- Rema 17,- Coop Obs 21,- Ved kjøp av 4pakker blir prisforskjellen større,da Kiwi gir vekk 4.pakke gratis: Kiwi : 39,- Meny ; 60,- Rema 68,- Coop Obs : 84 Ved kjøp av 4 pakker hvor jeg har trukket i fra rabatter tilknyttet sparende trumf eller coop bonuskort saldo : Kiwi : (trumf 1%) = 38,61kr Coop Obs -10kr bleierabatt og 1%Coop)= 43,56kr Meny: ( 15%trumf på bleier) = 51,- Rema(ingen rabatt) = 68,- Det skal nevnes at mannen i kassa på Coop Obs sa at disse minste to babybleiepakkene var han usikker på om ble gitt 10kr i rabatt pr pakke, som ved de andre bleiene. Og gjøres ikke det, blir Coop Enda dyrere. Ellers må det nevnes at de enkelte butikker kan gi opptil 3%sparebonus (Coop ved mye handling, og trumfbutikker med trumfvisa), men dette gir ikke det store ekstra utslaget og er derfor ikke tatt med i beregningen. Libero mini 3-6kg Enkeltpris pr pakke for folk uten bonuskort: Kiwi og Rema = 20kr Coop Obs og Meny = 25kr Ica Maxi = 30kr Ved kjøp av 4 pakker blir også prisforskjellen her større, da kixi fremdeles gir vekk hver 4.bleiepakke gratis : Kiwi = 60,- Rema= 80,- Meny og Coop Obs = 100,- Ica Maxi = 120,- Trekker man fra rabatter tilknyttet Coop eller sparende Trumfkort, ser det slik ut: ved kjøp av 4pakker : Kiwi (1%trumf) : 59,4kr Coop Obs(1%coop og evt 10kr bleierabatt) : 59,4kr Rema (ingen rabatt) 80,- Meny (15%trumf): 85,- Ica Maxi(1%trumf): 118,8kr Ved prissjekk på Libero Up 7-11kg og 5-8kgs bleier, som er like i pris ser ting slik ut : Enkeltpakker uten bonus : Kiwi, Rema og Meny = 47kr Ica Maxi = 49kr' MEN ved kjøp av 4pakker bleier eller en gedigen bleiepakke fra Ica Maxi ser ting slik ut (må da nevne pris pr bleie for Ica maxi selger større forpakninger) : (5-8kgs barn) Kiwi (hver 4.pakke gratis) = 141kr for (4x33stk)132bleier,gir pris pr bleie : 1,07kr (i tillegg får man spart inn 1-3% trumf hos Kiwi) Ica Maxi ,storpk= 149kr for 136stk bleier gir en pris pr bleie på : 1,10kr Coop obs = men med Coopkort bleieavtale som trekker fra 10kr pr pk : 1,12kr Uten Coop kort, blir prisen på Coop Obs samme som for meny og rema Meny og Rema = 188kr for 132bleier, gir pris pr bleie : 1,42kr (men på meny får man i tillegg spart 15% trumf),som egt vil gi bleiepris på: 1,21kr (7-11kgs barn) Kiwi (hver 4.pakke gratis)= 141kr for(4x24stk)96bleier, gir en pris pr bleie: 1,47kr (itillegg får man spart inn 1-3%trumf hos Kiwi) Coop Obs = 148kr for 96stk med Coopkort og 10kr i rabatt pr pk,blir pr bl : 1,54kr Ica Maxi , storpk = 149 kr for 92stk bleier gir en pris pr bleie på : 1,62kr Rema og Meny = 188kr for 96bleier, gir pris pr bleie : 1,96kr (på Meny får man i tillegg spart 15%bonus),som egt vil gi bleiepris på : 1,66kr Sånn puh da var det notert.
leirbål Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Vennindene min bruker Firstprice bleier, og er strålende fornøyd med det. Veldig mye billigere enn Libero, og nesten like bra sier de. De har tilsammen 4 bleiebarn, så de vet nok hva de snakker om. Ellers er nok oversikten veldig bra for de som vil ha Libero.
Yummy_Mummy Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Må det være Libero? Hva med pampers? Husker foreldre og barn hadde en prissammenlikning (tror det var i fjor høst), der kom pampers på Rema1000 godt ut.
sissel00 Skrevet 5. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2009 Må det være Libero? Hva med pampers? Husker foreldre og barn hadde en prissammenlikning (tror det var i fjor høst), der kom pampers på Rema1000 godt ut. Rema ligger jo ikke så langt unna de andre nå heller og høyt på listen hvor rabatt ikke er inkludert, og de litt større babykg;) . Nei, folk må få bruke det dem ønsker. Og jeg har kun testet Libero, og det er det oversikten viser. Syns det blir feil å sammenligne bleietyper i butikker med forskjellige merker, da må jeg ha notert pampers i ALLE butikkene. Ikke sammenligne pampers med Liberopris. Da er det i såfall billigbleian som kommer best ut:) Har ikke orket å lagt så mye arbeid i pristesting av Pampers da jeg tror jeg ikke kommer til å bruke dem. Har jobbet i barnehage og jeg vet også fra privat at mange barn ikke tåler pampers, og da vil jeg heller velge å holde meg vekk fra noe som jeg kan innholde stoffer som barnet kanskje ikke vil tåle. Har også hørt at Libero holder mye mer på væske enn Pampers. Ellers så vet jeg ei som sier at Coop sine billigbleier er like greie, Hugins er ikke no Bra har jeg hørt og ei anna her sa jo nå at First price er like greit. Så for all del kan det være at jeg selv velger annet enn Libero, men regner for min del at Pampers er utelukket. Positive eller negative erfaringer mottas med stor takk:) Vil det beste for babyen og lommeboka;)
Yummy_Mummy Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Her finner man også en grei oversikt av nyere dato: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article479764.ece både forskjellige typer/størrelser og butikker.
sissel00 Skrevet 5. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2009 Her finner man også en grei oversikt av nyere dato: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article479764.ece både forskjellige typer/størrelser og butikker. Tusen takk for infolink, men her står følgende som jeg ikke fant meg enig i : Dersom Libero er ditt bleievalg, bør du oppsøke de grønne butikkene. For Kiwi har også de grønneste Libero-prisene, bortsett fra på én bleiestørrelse, nemlig på Baby Soft Mini. Der slås de av Coop Obs og Coop Prix. - Det hvor jeg kikket så var Kiwi billigst på disse bleiestørrelsene, men dem skriver jo at det kan være variasjon over landet, så det kan jo være der det ligger.
Susan Sto Helit Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Coop sine egne bleier er supre! Og billige. Gutten min valgte selv å bruke bare dem fra han var ett og et halvt år... (Nektet å ha på seg noe annet. ) De inneholder ikke noe tilsetnings-greier, og er svanemerket. Eneste var at jeg syntes de føltes fuktigere enn libero-bleiene. Men det virket ikke som om det plaget han. Mulig de bleiene også var medvirkende årsak til tidlig bleieslutt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå