Gjest hola Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Hvor mye sminke bruker dere egentlig? Kunne dere tenkt dere å sminke dere med bare maskara eller blir det for lite for dere? Hva er det dere dekker til egentlig dere som MÅ bruke foundation eller noe hver dag! ?
LaFemme Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Til daglig bruker jeg mascara og lipgloss. Innimellom rouge og litt dekkstift hvis jeg har en kvise eller litt rødhet.
Honesty Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Til daglig bruker jeg foundation (som oftest mineralfoundation); ikke egentlig for å dekke til, men for å jevne ut hudtonen. Dessuten en concealer rundt øynene, rouge for å få litt farge i kinnene, og mascara. Easy as pie.
Rexina Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Spørs jo veldig hva man skal da, og hvor fresh man føler seg den dagen. På jobben bruker jeg null sminke (som regel). Jobber med eldre, så er ikke så nøye med det, men er nøye med at arbeidsantrekket er strøket, at håret ser velstelt ut og at jeg er ren og "ryddig".. Det synes veldig godt om man er slurvete med dette, men mye sminke i den jobben er ikke nødvendig (synes jeg). Når jeg skal være sosial etter jobb, bruker jeg litt foundation (helst mineral, men kanskje en litt tykkere på fest), litt eyeliner, maskara, øyenbrynsfarge og rouge (for litt frisk farge, blir lett blass med foundation da du tar bort rødfarge i kinn). Bruker sjelden noe på lepper utenom leppepomade. I dag følte jeg meg litt gusten og grå før jobben, så skeiet ut med en farget dagkrem og litt rouge, og det gjorde hele forskjellen. Er ikke alltid så mye som skal til;)
Jade Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Jeg kan godt gå utendørs med kun mascara uten at noen får bakoversveis (uten også, hvis jeg bare skal ut med søpla eller hente posten el.l.). Har jeg sovet dårlig dekker jeg gjerne ringene under øynene. Og har jeg tid, så "blurrer" jeg ansiktet litt med foundation Har jeg veldig god tid, tar jeg på litt øyenskygge også :D Jeg er veldig fornøyd med leppefargen min, så jeg bruker som regel kun lypsyl der.
Ella_Grey Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Det eneste jeg føler meg naken uten er mascara. Men liker å bruke et par øyenskygger. Lipgloss eller lebestift nå og da, men som regel bare lipsyl. Av og til foundation for å jevne ut hudtonen, føler ikke at jeg trenger concealer. Tror at hvis man venner seg til å bruke foundation hver dag så blir man hjernevasket til å tro at man må ha noe på huden. Og det er jo ofte bare tull.
Gjest D-shol Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Jeg bruker sjeldent sminke. Det er liksom enten eller med meg. Hvis jeg skal ut (fest, besøk e.l.) tar jeg på foundation (kan droppes hvis dårlig tid), øyenskygge, mascara og eyeliner (+ concealet om jeg har kviser). Har nettopp fått noen prøver på mineralsminke, men er skikkelig misfornøyd og skjønner ikke helt greia. Børster og børster, men det eneste resultatet er et pulverbelagt bad og blanke kinn. (jada jada, jeg har gjort "putt i lokket og fyll børsten" og alt det der" Er aldri tungs sminka, dog.
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Maskara synes jeg ikke er så viktig. Bruker stort sett foundation solpudder og blush, jo bedre tid jeg har på morgenen jo mer sminke. Har jeg tid til å å ta på maskara bruker jeg det, og har jeg enda bedre tid blir det øyenskygge også. Har jeg dårlig tid blir det ingen sminke i det hele tatt. Jeg bruker aldri kun maskara, dersom jeg må velge blir det foundation.
LaBelle Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Jeg bruker mineralfoundation for jeg har en ganske fet t-sone og det hjelper på å matte den ned.. Jeg bruker solpudder for å få glød, blå eyeliner helt ytterst på vippekanten og litt mascara.
FantasDick Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Jeg går like ofte uten sminke som med, så det er absolutt ingen krise å gå ut uten sminke for min del. Men om jeg sminker meg på hverdager bruker jeg mineralfoundation for å jevne ut hudtonen, concealer i nesevingene og på kviser om jeg har noen, kaolinpudder for å matte i t-sonen og maskara. Rouge eller solpudder av og til. Mer sjeldent er øyeskygger, men jeg kan finne på det også! Til fest er det som regel mineralfoundation, mineralconcealer, mineralrouge/solpudder, kaolinpudder, eyeliner, mineraløyeskygger og maskara. Bruker stort sett ingenting på leppene, kanskje litt gloss i en nude tone av og til.
Ethereal Skrevet 4. august 2009 #12 Skrevet 4. august 2009 Vanligvis bruker jeg mascara, øyenskygge i samme farge som hudfargen min, og litt kajal.
laperla Skrevet 4. august 2009 #13 Skrevet 4. august 2009 På hverdagen og når jeg skal på jobben blir det mineralfundation, mascara og en diskret lipgloss eller leppebalm. Noen ganger litt diskre øyekygge. Når jeg skal ut på byen eller lignende blir det som regel alltid mineralfundaion, øyeskygge, mascara og lipgloss/leppestift. Negllakk også. Er ikke noe fan av å slenge på for mye sminke. Less is more, helt klart.
The Kitten Skrevet 4. august 2009 #14 Skrevet 4. august 2009 Til daglig bruker jeg mascara, øyenskygge og lipgloss. Til fest bruker jeg pudder også.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 4. august 2009 #15 Skrevet 4. august 2009 Jeg bruker foundation, enten i flytende- eller pulverform, solpudder, rouge og maskara. Ville aldri gått uten maskara eller foundation, for har gjort meg ganske avhengig av det. I tillegg har jeg helt lyse vipper, og en ganske rødblusset og fregnete hud, så foundation og maskara må til. Har prøvd å gå uten, men da føler jeg meg virkelig ikke bra.
Wonders Skrevet 5. august 2009 #16 Skrevet 5. august 2009 markerer bare brynene for tiden, for å skape en pen ramme rundt ansiktet. Har tatt øye-laser og får ikke lov til mer sminke. Dessuten er jeg redd for å rive opp noe i det jeg fjerner øyesminke etter bare 2 uker. Har jo nytt vev på øye nå.
Vera Vinge Skrevet 5. august 2009 #17 Skrevet 5. august 2009 Jeg kunne fint gått uten sminke en dag (men måtte hatt leppepomade eller noe på leppene, men det har mest med velvære å gjøre), siden jeg har ganske fyldige og mørke øyenvipper naturlig (vipper og bryn har alltid vært en del mørkere enn håret) og jeg prøver ikke å dekke til så mye. Likevel bruker jeg maskara for å markere øynene mer, øyenbrynsgelé for å holde brynene på plass, mineralfoundation for å jevne ut hudtonen og noe på leppene for å se litt friskere ut. Jeg bruker ofte en naturlig øyenskygge for å markere øynene enda mer (noen ganger er den litt mørkere også) og jeg varierer mellom å bruke lipgloss/leppestift med lite og mye farge.
Strix Skrevet 5. august 2009 #18 Skrevet 5. august 2009 Til daglig bruker jeg ikke sminke i det hele tatt. Og når jeg gjør det er det øynene som blir sminket og lipgloss på leppene. Å jevne ut hudtonen har jeg egentlig aldri skjønt vitsen med, jeg liker å se naturlig ut. På mange er det pent, for all del, men jeg skjønner allikevel ikke helt hvorfor SÅ mange gjør det
-Englefjes- Skrevet 5. august 2009 #19 Skrevet 5. august 2009 (endret) Normalt sett bruker jeg litt mineralfoundation, concealer rundt øynene (fikserer den med litt løspudder), rouge, solpudder, kajal og mascara samt lipgloss. Jeg bruker aldri kun maskara, dersom jeg må velge blir det foundation. Samme her. Jeg går heller helt uten sminke enn å legge bare mascara. For å bruke mascara må jeg jevne hudtonen litt, og legge concealer, evt pudder/foundation, rundt øynene; jeg har ganske mye farge på øyenlokkene fra naturens side som må jevnes ut for at det skal bli pent med mascara. Jeg bruker heller aldri mascara uten å "fylle inn" med litt kajal innimellom vippene siden de ikke er spesielt tette. Endret 5. august 2009 av -Englefjes-
Gjest AnonymouS Skrevet 5. august 2009 #20 Skrevet 5. august 2009 jeg bruker ik noe sminke, d r best å holde seg naturlig. Det synes menn oxo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå