Gjest Newintown Skrevet 4. august 2009 #1 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg har flytta inn i en litt shabby leilighet som jeg skal leie. Jeg vil tilby meg å male leiligheten mot at huseier betaler maling. Det er vel vanlig? I stua er det et skittent, slitt og nedtrampet vegg til vegg teppe. Jeg har sett under, og det er ikke jevnt gulvet og det går bare ikke an å ha det uten vegg til vegg-teppe. Siden det er så skittent og slitt, vil jeg gjerne legge nytt. Stua er ca 20-25 kvm. Er det enkelt å legge selv? Noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #2 Del Skrevet 5. august 2009 Vi la selv i et rom på ca 30kvm, har ikke tepper i flere rom enn det. Rommet er helt rektangulært, så da var det veldig enkelt. Vi la teppet helt uten å lime det fast, bare festet det langs kantene med golvlistene (som vi tok av på forhånd). Så mine tips: 1. Finn et teppe som er bredt nok til at du slipper å legge flere bredder, da slipper du å lime! 2. Må du lime, se om ikke det holder med dobbeltsidig tape! 3. Får du teppet i en bredde, så er det bare å rulle det ut på rent underlag (støvsug godt), legg det så rett som mulig, få bort alle bulker, skjær til langs kanten, og teppet er på plass :-) 4. et alternativ er jo å legge golvbelegg, da vil nok ujevnhetene vise mer, men fremgangsmåten blir det samme. Legg uten lim om du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #3 Del Skrevet 5. august 2009 Det er som hun sier over egentlig veldig lett å legge dersom det ikke er mye krinkelkroker. Sist vi kjøpte teppe kuttet de det for oss i bredden slik at vi kun hadde ca 5 ca til overs, men er å huske de gjorde det gratis. Dersom det teppet som ligger der ikke er limt er det bare å rulle det sammen, støvsuge og vaske litt, og rulle ut det nye, og kutte til i kantene. Gjerne litt dobbelsidig tape i sidene og vips ferdig. Dersom det f.eks er hellimt ville jeg vurdert noe annet, det er et #@%¤" å bli kvitt, brukte mange timer med en liten skrape for å få et slikt for noen år siden, hel limt på sponplater er ikke tingen. Men det lukta pyton og skulle ut. Husk at det er stor forskjell i pris og kvalitet på gulvtepper, velg et korthåret som er lett å holde rent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. august 2009 #4 Del Skrevet 7. august 2009 Ja, det er visst limt bare noen få steder. Og rommet er omtrent kvadratisk. Men hvor kan jeg kjøpe det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2009 #5 Del Skrevet 7. august 2009 Kommer an på hvor du bor... her hos oss kan man velge mellom en del rene teppebutikker (bor nær Bergen), interiørland, den lokale byggeriet-butikken osv. Søk på gule sider etter teppe + stedet du bor, så får du nok opp noe! Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå