Gjest D-shol Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Jeg har tenkt litt på Vi gifter oss 25. september og vil gjerne at du/dere deler dagen med oss /vil gjerne dele dagen med deg/dere (hvilken?eller noe annet?) Vielsen holdes i xxx Kirke 14.00 Etter vielsen vil feiringen vil foregå på xxx Gård. Vi går til bords 16.00 (krøkkete sagt? Folk kan gjerne komme rett fra kirka) Antrekk: Bunad/mørk dress S.U innen 25.august (tidlig? sent?) All info på xxxx.net Vil gjerne ha andre ideèr!
Gjest hurtigbrud Skrevet 12. oktober 2009 #2 Skrevet 12. oktober 2009 Dette lurer jeg og på! Hva skriver man?!
Varsio Skrevet 12. oktober 2009 #3 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg slenger meg på og lurer sammen med dere
Cæmis Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg vil også lure på dette sammen med dere.. Skal bestille invitasjoner om ikke så lenge og lurer fælt ¨på hva jeg skal skrive til middagsgjester og kaffegjester!
Glis Skrevet 13. oktober 2009 #5 Skrevet 13. oktober 2009 Da vi var i møte med cateringfirmaet ga de oss en del tips på dette. De har satt opp tidsplan for oss og har tross alt gjort dette en del ganger før, så de foreslo noenlunde hva som burde stå. Middagsgjester: (De som er med på rubbel og bit) Her inviterer man til vielsen f.eks. kl. 14, og skriver at "middag holdes på klubbus xx". Så lenge man ikke har veldig lenge mellom vielse og middag (det har ikke vi), trengs det ikke noe tidspunkt for bordsetting. Gjestene vil uansett bevege seg til selskapslokalet etter vielsen, og når middagen begynner får de heller vite på dagen. For kaffegjester: Her inviterer man til kaffi kl. 21 (f.eks.) og skriver i tillegg at "vielsen vil foregå i ... kl 14". Da sier man at de får gjøre hva de vil frem til kl. 21, og man slipper å tenke på at kaffegjestene må ha noe å gjøre på før de kommer. Man ønsker så klart at de skal komme til vielsen også, men krever ikke at de skal reise til og fra to ganger f.eks. Veiledende alt sammen, så klart!
Sofia Skrevet 13. oktober 2009 #6 Skrevet 13. oktober 2009 Slenger meg på denne da dette nok snart blir et tema for meg også!
lilleGrethe Skrevet 13. oktober 2009 #7 Skrevet 13. oktober 2009 Dette skriver vi: brudens mor og brudens far (navn) har gleden av å invitere gjest og gjest til bruden og brudgommens bryllup lørdag xx. måned i --- Kirke kl 13.30 og påfølgende bryllupsfeiring på festlokale xx. Antrekk: Smoking / Mørk dress For ytterligere informasjon: www.nettside.com S.u. innen xx.xx.20xx Tel: 12 34 56 78 epost: [email protected] Mine foreldre ville gjerne invitere, og siden de betaler en god del av kalaset synes vi det er greit. Vi har ikke bestemt oss for invitasjon til kaffegjester enda, men synes tipset fra Glis var lurt, så kommer nok til å skrive noe lignende.
Kirby Skrevet 13. oktober 2009 #8 Skrevet 13. oktober 2009 XX og XX har den glede å invitere ....... til vårt bryllup lørdag den XX 2010. Vielsen vil ta sted i XX kirke kl. 14:00 etterfulgt av bryllupsfest påXX kl 16:00 Med hjertelig hilsen brud og brudgom S.U. innen XX
Solstrålejenta Skrevet 14. oktober 2009 #9 Skrevet 14. oktober 2009 Vi skrev: Gjest og gjest inviteres herved til vielsen mellom Brud & Brudgom Lørdag xx. måned 2009 Østre Fredrikstad kirke kl 15.30 Middag og fest på Det Grunnmurede Provianthus, Gamlebyen i Fredrikstad kl. 18.00 Mottagelse fra kl. 17.00 Brud & Brudgom Antrekk: mørk dress S.u. innen xx. måned Brud: 123 45 678 Brudgom: 123 45 678 For ytterligere informasjon se: www.brudogbrudgom.com Passord for påmelding på nett: xxxxx
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #11 Skrevet 14. oktober 2009 Vi gifter oss i X kirke den XX.XX.20XX klokken xx.xx og har den glede å invitere Gjest og Gjest til bryllupsmiddag og fest på festlokasjon etter vielsen. Håper dere vil dele dagen med oss. Hilsen Brud og Brudgom S.U innen XX.XX.XX Brud:12345678 Brudgom: 23456789 www.vårinternettside.no Til kaffigjester nesten det samme: Vi gifter oss i X kirke den XX.XX.20XX klokken xx.xx og har den glede å invitere Gjest og Gjest til kaffi, kaker og fest på festlokasjon klokken 21.00.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #12 Skrevet 14. oktober 2009 er det normalt at man har egen nettside gjestene kan gå innpå? hjelp
Solstrålejenta Skrevet 14. oktober 2009 #13 Skrevet 14. oktober 2009 Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men vi syntes det var en fin måte å formidle informasjon underveis etter at invitasjonene var sendt ut. Der ble blant annet ønskeliste lagt ut, veibeskrivelse, en liten tekst som fortalte litt om kirken vi skulle gifte oss i og om lokalet festen skulle holdes i. Vi skrev dessuten noen tekster om hverandre. Utover dette testet vi også ut en ny funksjon vi kom over hvor gjestene kunne melde seg på eller av via nettsiden (kunne selvfølgelig fortsatt bruke den gode gamle telefonen om de ønsket dette). Men nettpåmelding var veldig oversiktelig og nyttig. Da fikk vi jo ut lister over alle som kom og ikke kom og vi slapp å glemme å skrive ned svar...det kan jo hende man gjør om man får en telefon hvor man ikke har penn og papir tilgjengelig. Ellers hadde vi også avstemning på hvilke salmer vi skulle ha i vielsen og gjestebok. Så litt engasjering av gjestene i planleggingen også Så alt i alt: en nettside er jo absolutt ikke nødvendig, men vi syntes det var både praktisk og artig.
lilleGrethe Skrevet 14. oktober 2009 #14 Skrevet 14. oktober 2009 Nettside er greit hvis det er mye ekstra informasjon som det er vanskelig å få plass til i invitasjonen. Man kan også ta med info som ikke er klart når invitasjonene sendes ut - da er det lettere å sende link til nettsiden. Vår nettside har blant annet informasjon på tre språk - siden gjestene kommer fra forskjellige land. Det sparer også på porto, siden invitasjonen sannsynligvis ville blitt tyngre enn 20g hvis vi hadde lagt ved et hefte med informasjon.
Sofia Skrevet 3. november 2009 #15 Skrevet 3. november 2009 Ang teksten på invitasjoner. Hva med gaveliste? Skriver dere dette inn på invitasjonen? Jeg har skrevet følgende: Det er vår store glede å invitere til vårt bryllup. Det serveres middag på "lokalet" kl. 18.00 Vvielsen vil finne sted i "Kirke" kl. 15.00 Velkommen hilsen Sofia og elsklingen S.U. 1. mars 2010 Gaveliste på Glassmagasinet Er det rart å ha med det med gaveliste eller?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #16 Skrevet 3. november 2009 sikkert for sent for ts. Men jeg ville uten tvile hatt svarfristen mer enn 1 mnd før bryllupet. Svært mange er veldig trege til å svare. Og da kan det bli unødvendig stress når en må ringe rundt fordi catering osv må ha det endelige antallet.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #17 Skrevet 3. november 2009 Ang teksten på invitasjoner. Hva med gaveliste? Skriver dere dette inn på invitasjonen? Jeg har skrevet følgende: Det er vår store glede å invitere til vårt bryllup. Det serveres middag på "lokalet" kl. 18.00 Vvielsen vil finne sted i "Kirke" kl. 15.00 Velkommen hilsen Sofia og elsklingen S.U. 1. mars 2010 Gaveliste på Glassmagasinet Er det rart å ha med det med gaveliste eller? Jeg ville droppet "gaveliste" bruk heller ønskeliste. Gaveliste høres ut som noe en forventer. I flere av invitasjonene vi har fått så har det ligget et lite løst ark med praktisk informasjon, inkludert hvor en finner ønskeliste. Synes det er en grei løsning som vi sikkert også kommer til å bruke.
maradonna Skrevet 4. november 2009 #18 Skrevet 4. november 2009 Jeg ville droppet "gaveliste" bruk heller ønskeliste. Gaveliste høres ut som noe en forventer. I flere av invitasjonene vi har fått så har det ligget et lite løst ark med praktisk informasjon, inkludert hvor en finner ønskeliste. Synes det er en grei løsning som vi sikkert også kommer til å bruke. Synes det er litt frekt jeg da, uansett om man kaller det gaveliste eller onskeliste... Ville ikke nevnt noe om onskeliste i invitasjonen, heller gitt/sendt den til gjester hvis de spoer, evt lagt den ut paa hjemmeside hvis man har det.
Sofia Skrevet 4. november 2009 #19 Skrevet 4. november 2009 Synes det er litt frekt jeg da, uansett om man kaller det gaveliste eller onskeliste... Ville ikke nevnt noe om onskeliste i invitasjonen, heller gitt/sendt den til gjester hvis de spoer, evt lagt den ut paa hjemmeside hvis man har det. Hm. Det er vanskelig å vite hva en skal gjøre liksom. Dersom vi bestemmer oss for dette kommer vi da til å gå for "ønskeliste". Jeg har vært inne på tanken å lage egen bryllupsside på bloggen min og dette er jo en god grunn til å gjøre akkurat det
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #20 Skrevet 4. november 2009 Hm. Det er vanskelig å vite hva en skal gjøre liksom. Dersom vi bestemmer oss for dette kommer vi da til å gå for "ønskeliste". Jeg har vært inne på tanken å lage egen bryllupsside på bloggen min og dette er jo en god grunn til å gjøre akkurat det Som gjest setter jeg stor pris på å vite hva brudeparet ønsker seg. Har ikke lyst til å legge ned flere hundre kroner på en gave de ikke ønsker seg. Og jeg vil gjerne ha med informasjon om ønskeliste og annet praktisk i invitasjonen. Da slipper jeg å forholde meg til hjemmesider osv. Overhode ikke frekt å legge ved en lapp der det står hvor en finner ønskeliste osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå