Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Jeg skal bruke Dove summer glow for å få litt farge til den store dagen, og lurer på hvor mange dager i forveien jeg må smøre på? Hvis jeg smører på de tre siste kveldene før bryllupet, holder det? Kan ikke begynne for tidlig for da flasser fargen. Ønsker helst ikke svar av typen "jeg ville heller gått for skikkelig kvalitet". Det er denne kremen jeg ønsker å bruke, punktum. Jeg har nemlig ikke råd til å bruke masse penger på spraytan og kremer til hundrevis av kroner..
lilleGrethe Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Jeg bruker denne til vanlig, og skjønner ikke helt hva du mener med at fargen flasser. Jeg ville brukt den jevnt i noen uker før bryllupet. Hvis du tror at du kommer til å få problemer med ujevn farge, har jeg god erfaring med å blande ut summer glow med vanlig body lotion eller solkrem - enten bland dem sammen på en flaske, eller ta et lag body lotion først, og så et lag summer glow etterpå. Da er du hvertfall garantert jevn farge.
Fat Sally Lee Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Jeg får tydelig farge etter bare en påføring, men den blir selvsagt sterkere etter flere påføringer. Jeg ville satset på å begynne tre dager før, og droppe å smøre noe mer etter den siste dusjen før kjolen skal på pga. at det kan farge av litt. Men det har du sikkert tenkt på Billige selvbrunere er like bra som de dyre, mener jeg! Og jeg har prøvd det meste
Møffi Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jeg ville nok ikke smurt meg den siste dagen, kremen har en veldig distinkt lukt, litt svidd el no og er ikke gøy og gå rundt på dagen mens gjestene lurer på hva den lukten er...
Cæmis Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 selvbruningskremer er ikke noe fint..jeg hadde aldri turt å ta risikoen påå se ut som en appelsin eller ha masse hvite streker her og der på kroppen...*grøss* Hvorfor bare i ta et par solariumstimer, eller være helt naturlig? Jeg bare tenker på om "tenk om npe går galt" med selvbruning....da ser ban bare jævlig ut og det er vanskelig å få riktig..
¤flicka¤ Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Forsikre deg iallefall om at fargen ikke smitter av, i tilfelle du skal ha hvit kjole. Jeg vil tro at skitne flekker på kjolen legger en større demper på humøret ditt enn at du ikke ser ut som du kommer rett fra syden.
Fat Sally Lee Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 selvbruningskremer er ikke noe fint..jeg hadde aldri turt å ta risikoen påå se ut som en appelsin eller ha masse hvite streker her og der på kroppen...*grøss* Hvorfor bare i ta et par solariumstimer, eller være helt naturlig? Jeg bare tenker på om "tenk om npe går galt" med selvbruning....da ser ban bare jævlig ut og det er vanskelig å få riktig.. Sikkert derfor hun velger Dove Summer Glow, den har svakere effekt enn vanlige selvbrunere, og bygges opp gradvis. Det skal godt gjøres å få skjolder eller ende opp oransje. Dessuten lukter den nesten ingenting, i motsetning til de fleste andre kremer. Jeg har den på nå, så jeg har erfaring
Lilly-L Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 (endret) Jeg skal bruke Dove summer glow for å få litt farge til den store dagen, og lurer på hvor mange dager i forveien jeg må smøre på? Hvis jeg smører på de tre siste kveldene før bryllupet, holder det? Kan ikke begynne for tidlig for da flasser fargen. Ønsker helst ikke svar av typen "jeg ville heller gått for skikkelig kvalitet". Det er denne kremen jeg ønsker å bruke, punktum. Jeg har nemlig ikke råd til å bruke masse penger på spraytan og kremer til hundrevis av kroner.. Er det lenge til du skal gifte deg? I såfall, prøv deg frem allerede i dag. Se hvor mange dager det tar før du er fornøyd med fargen. Og hvis resultatet ikke blir slik du hadde håpet på (skjolder eller lukt), dropp det! Jeg har brukt Dove summer glow mye, og den funker - men lukter ikke spesielt godt..selv om den er mildere enn vanlig selvbruning. Smør deg på kvelden og sov med den om natten så slipper du lukten av den på dagtid. Jeg får fin og jevn farge etter 3-5 dager avhengig av fargen min i utgangspunktet. Husk å skrubbe huden på forhånd med en kroppsskrubb hver dag så sitter fargen bedre. Ikke bruk bodylotion før du smører deg med den, da sitter ikke kremen like godt og du kan lettere få skjolder. Mine tips i alle fall Lykke til! Endret 4. august 2009 av Lilly-L
Cobr@ Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Jeg ville begynt 3-4 dager før. Hvis du flasser er du ikke nøye nok med peelingen.
Gjest TS Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen Skal gifte meg på lørdag, hvis jeg hadde hatt bedre tid (eller tenkt på det litt før) så hadde jeg jo prøvd meg fram.. Har jo brukt den før men det er så lenge siden.. men da tror jeg at jeg begynner i morgen
Nay Skrevet 5. august 2009 #11 Skrevet 5. august 2009 Jeg ville også ha begynt 3-4 dager før. Du kan jo smøre deg godt med vanlig fuktighetskrem før du smører deg med Dove, da blir resultatet jevnere. Men for all del, vær forsiktig slik at kremen ikke sverter av... Min bryllupsfotograf anbefalte meg å ikke bruke selvbruning i det hele tatt pga. han hadde tatt bilder av et brudepar der bruden var rimelig orange og brudgommen helt blek (for han hadde jo ikke gjort det). Bildene ble jo dermed litt rare og trengte en del retusjering... Den samme bruden hadde også fått orange ringer på kjolen under armene. Så det er sikkert bedre å bruke litt Dove enn å gå for spraybrun! (Selv endte jeg opp med å ikke bruke noe selv om jeg har veldig lys hud - tenkte det var bedre å se ut som meg selv, så jeg hadde bare litt ekstra rouge.) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå