Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Er ladestien i gåavstand fra Trondheim sentrum, hvor går man for å komme seg dit? Jeg klarer ikke å finne noe på telefonkatalogen kart.
Chica Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Forsøkt å søke på "Korsvika, Trondheim"? Det er der selve stien starter såvidt jeg vet. Er mulig å gå langs sjøen fra Nyhavna ser det ut som. Tar vel litt tid om man skal starte fra byen, men absolutt gjennomførbart!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Forsøkt å søke på "Korsvika, Trondheim"? Det er der selve stien starter såvidt jeg vet. Er mulig å gå langs sjøen fra Nyhavna ser det ut som. Tar vel litt tid om man skal starte fra byen, men absolutt gjennomførbart! Takk!, men sjekket på kart nå og det var jo veldig langt å gå dit. Er det noen turstier nærmere sentrum i Trondheim?
MellonCollie Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jeg gikk ladestien og startet i sentrum mens jeg var høygravid, og det gikk uten noe problem. Så jeg tror ikke det er SÅ langt, jeg var ikke i superform på den tida Veldig fin runde, og man kommer til en koselig plass hvor de selger vafler etc (og der skjønner dere min motivasjon for å komme frem).
MellonCollie Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Det jeg også skulle skrive, var at det er ikke så mye rene turstier ellers i sentrum som jeg kommer på. Men man kan jo rusle rundt på festningen, ned på bakklandet og deretter langs nidelven mot samfunnet. Men som sagt, det er vel ikke som tursti å regne
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Jeg gikk ladestien og startet i sentrum mens jeg var høygravid, og det gikk uten noe problem. Så jeg tror ikke det er SÅ langt, jeg var ikke i superform på den tida Veldig fin runde, og man kommer til en koselig plass hvor de selger vafler etc (og der skjønner dere min motivasjon for å komme frem). Hvor lang tid brukte du fra sentrum til starten av stien?
Klematis Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 (endret) Takk!, men sjekket på kart nå og det var jo veldig langt å gå dit. Er det noen turstier nærmere sentrum i Trondheim? Det er ikke veldig langt, da, men går jo an å ta en buss (nr 3 eller 4 etter hva jeg husker) til Lade Gård og gå ned til Korsvika derfra. Så kan man gå Ladestien helt til f.eks. til Rotvoll og ta buss/tog tilbake til byen derfra. Ikke så lenge før du kommer til Rotvoll ligger den en koselig kafè helt ved vannet (Sponhuset) som selger gode vafler. I byen er det jo en fin tursti langs elva rett nedenfor Nidarosdomen. Ikke så veldig lang da, men kan gjøre det til en rundtur ned til Gamle Bybro (gjerne med et innlagt stopp på en av de koselige kafèene på Bakklandet) og gå andre siden oppstøms enten til Elgesæter bro eller opp til gangbroa ved Trondheim Forum (eller hva Nidarøhallen har blitt omdøpt til). Hm, savner visst kafèlivet i Trondheim Endret 4. august 2009 av Klematis
Mermaid Blues Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Jeg bruker ca en halvtime på å gå fra sentrum til Korsvika, 10 minutter på sykkel. Du kan ta buss nr 3 til Lade Kirke eller nr 4 til Ladeveien, men merk at nr 4 ikke går etter kl 18. Når du er ved Lade Kirke, er Korsvika rett ned bakken forbi skolen som ligger der (bare gå mot vannet). Den store hulen i Djupvika er absolutt også verdt et besøk, ligger langs Ladestien. I sentrum er det ingen turstier, nei, men en rusletur på Bakklandet eller Øya er jo koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå