Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest M_donna
Skrevet

Jeg opplevde nå for kort tid siden min andre skrekkens eksempel på dårlig oppførsel fra min samboer gjennom 14 år.

Vi begynte å rote i sengen og plutselig hadde jeg ikke lyst lenger. Mener det må være lov å ombestemme seg, men han oppførte seg som en idiot, sa mye stygt og la seg på et annet rom. Sist kalte ham meg egoistisk. Må heller si at han var egoistisk. Må legge til at vi ikke har det helt bra om dagen.

Har du opplevd noe av det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg opplevde nå for kort tid siden min andre skrekkens eksempel på dårlig oppførsel fra min samboer gjennom 14 år.

Vi begynte å rote i sengen og plutselig hadde jeg ikke lyst lenger. Mener det må være lov å ombestemme seg, men han oppførte seg som en idiot, sa mye stygt og la seg på et annet rom. Sist kalte ham meg egoistisk. Må heller si at han var egoistisk. Må legge til at vi ikke har det helt bra om dagen.

Har du opplevd noe av det samme?

hmm... hadde dama plutselig mista lysten mens vi kosa(noe som heldigvis aldri har skjedd), så er jeg da hvertfall smart nok til å vite at tenninga kommer hvertfall ikke av å skjelle henne ut.

Skrevet

Jeg er dame. Men om min mann plutselig ut av det blå ikke gidder mer etter at vi har begynt å surre. Så hadde jeg blitt dødelig fornærmet og smellt med døra!

Så jeg kan forstå fyren litt. Selv om han dro det litt lengre enn å smelle med døra.

Skrevet

Det må jo ha skjedd noe som gjorde at du plutselig mistet lysten når dere holder på....? Noe må da ha blitt sagt eller gjort? Man mister ikke lysten midt inne i seansen hvis alt er bra.

Tror ikke det er reaksjonen på manglende sex som er problemet her...Men det hjelper jo ikke å forkludre sexen som kan forsone dere.... Så med mindre han har sagt eller gjort noe som fikk deg til å miste lysten helt, tror jeg kanskje du må gå deg litt ekstra i sømmene selv. Jeg forstår av det du skriver at det er ikke første gangen dette skjer...

Samtidig vil jeg si at når jeg hører man omtaler sin samboer/kjæreste som "idiot "og "egoistisk" og "sier mye stygt og legger seg på et annet rom", syns jeg egentlig det er ganske greitt å være singel, jeg ...

Slik vil iallefall ikke jeg ha det! Heller da være alene.

Gjest betty89
Skrevet

Jeg har også ombestemt meg før midt inni, da har det som regel vært pga jeg var trøtt og heller ville fortsette neste dag. Kjæresten min har som regel reagert med å bli fornærmet og snudd seg rundt.

Men jeg må si jeg også hadde blitt dødelig fornærma om kjæresten min plutselig ikke ville mer midt inni, hadde egentlig håpet han kune forsettet for min skyld da.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hadde i yngre dager et forhold som var slik at hun mistet lysten ut av det blå. Heldigvis er en eldre i dag og gidder ikke kaste vekk tiden på slike østers.

Gjest Gjest_Tari_*
Skrevet

Forstår ikke hvordan man kan miste lysten helt plutselig midt i jeg..Og selv om det noengang skulle skje meg så hadde jeg fortsatt for hans skyld.

Skrevet

Da hadde jeg blitt forbanna.

Skrevet

Du skriver at dere ikke har det bra i forholdet. Så hvorfor i det hele tatt prøve å ha sex når dere ikke funker på et annet plan? Jeg har ALDRI nektet kjæresten min sex, men om vi har en kjip periode, så prøver vi heller ikke oss på hverandre. De periodene varer aldri mer enn noen dager da.

Skjønner godt at du mister lysta når dere ikke har det bra, den biten kjenner jeg meg igjen i. Men jeg skjønner ikke at du ikke stoppet det før du ga ham håp.

Skrevet

Du mister vel ikke lysta helt ut av det blå ?

Han følte seg antakelig utrolig dum av å bli avvist på den måten når dere er godt i gang, og reagerte deretter.

Skrevet
Han følte seg antakelig utrolig dum av å bli avvist på den måten når dere er godt i gang, og reagerte deretter.

Han hadde ingen grunn til å bli fornærmet. Han burde heller gått i seg selv for å tenke etter om det var noe han gjorde galt som forårsaket at du mistet lysten.

Ellers må du ha rett til å trekke deg når som helst underveis. Det skulle bare mangle at han ikke respekterte din mangel på lyst. Om han hadde forsøkt å overtale deg eller presse deg til å fortsette, ville det vært voldtekt.

Skrevet

Det er fullt lovlig å miste lysten og trekke seg når som helst, uavhengig av om det er med en mangeårig samboer eller en tilfeldig flørt på byen. Men det må legges frem svært forsiktig!

Jeg pleier ikke å nekte samboeren min sex, faktisk har han klaget over at jeg hadde sex en gang jeg ikke egentlig hadde lyst, for det var visst ikke noe godt for ham. Men han har dessverre litt lavere sexlyst enn meg, og dermed blir jeg avvist av og til - og det føles helt jævlig. Man føler seg som om man er verdt mindre enn en dritt når man foreslår sex, også prioriterer den du elsker å spille dataspill istedet. Jeg vil tro det føles mange ganger verre når det plutselig blir avbrudd etter at man har bedrevet litt forspill, blitt skikkelig tent og er veldig klar for sex. Jeg ville blitt sur og sikkert begynt å grine, hvis ikke samboeren hadde forklart veeeeeeeeeldig hyggelig og trøstende at det ikke var min feil. Man føler seg personlig tråkket på i en sånn situasjon - og mannfolk kan jo ikke gråte, så han avreagerte nok ved å bli sint og storme ut av rommet istedet.

Jeg sier ikke at det var riktig reaksjon av ham, men sannsynligvis var dere nok for lite omtenksomme og for nærtagende begge to.

Skrevet
Sist kalte ham meg egoistisk. Må heller si at han var egoistisk.

Det ser ut som begge sliter med å forstå hva dette betyr.

Skrevet

Det er jo tydelig at dere har et kommunikasjonsproblem, når dere skylder på hverandre istedenfor å sammen finne en løsning... Når vi har problemer prøver jeg kan å si "vi" hele veien - ellers blir det "du må.." eller "du gjør aldri..." og tilbake "hva med deg?" eller "du er ikke så flink selv til å...". Da blir begge bare sure.

At sexen blir dårlig er ofte det første tegnet på at forholdet går dårlig...

Skrevet

Det er din kropp! Du bestemmer! Makan til oppførsel av mannen. Ja, så ble han skuffet, men ærlig talt, han burde kanskje heller lurt på hvorfor du ikke ville mer? Som regel er ikke sexen så bra hvis man sliter på andre punkter i forholdet, men der er kanskje menn og kvinner forskjellig satt sammen? Lykke til...

Skrevet (endret)

Herregud, det blir digg når du får putta'n inn da! Evt bare si at det holder med "en kjapp en" og ikke noe mer. Sexnekt er veien til undergangen og roten til brudd og utroskap...

Endret av Fjesingen
Skrevet

Du sier at dere har problemer i forholdet for tiden, du har ikke tenkt at mannen din muligens så på avvisningen som et tegn på at du ikke er glad i ham lenger? Det kan jo hende at han innerst inne ble veldig lei seg av dette, og derav reagerte som han gjorde? Hvordan hadde DU opplevd det om det var omvendt?

Skrevet (endret)

Jeg må si at min sympati ligger her hos mannen... Å stoppe midt i forspillet og si man ikke har lyst allikevel er fy-fy i min bok. Dersom man ikke har vondt noen steder, eller gjenopplever traumatiske hendelser, får man jammen ta seg sammen og gjennomføre en kjappis, og partneren blir fornøyd. Så ille er det vel ikke? Ofte får man jo selv lyst når man er kommet igang også! Man må gi og ta i et forhold, i min bok gjelder det også sex..

Edit: Nå snakker jeg ikke om ONS o.l., men langvarige forhold.

Endret av CeeCee
Skrevet
Jeg har også ombestemt meg før midt inni, da har det som regel vært pga jeg var trøtt og heller ville fortsette neste dag. Kjæresten min har som regel reagert med å bli fornærmet og snudd seg rundt.

Men jeg må si jeg også hadde blitt dødelig fornærma om kjæresten min plutselig ikke ville mer midt inni, hadde egentlig håpet han kune forsettet for min skyld da.

Typisk kvinnelig egoisme. Ombestemmer kvinner seg så må menn respektere det mens ombestemer menn seg. Så må de gjøre det fordi kvinner vil

Skrevet
Typisk kvinnelig egoisme. Ombestemmer kvinner seg så må menn respektere det mens ombestemer menn seg. Så må de gjøre det fordi kvinner vil

Hadde kjæresten min mistet lysten i kampens hete, så hadde jeg mer lurt på hva som var galt, enn å bli fornærmet og forbanna.

Har mistet lysten en gang midt i det hele ( jeg hadde en tanke som lå å gnagde i bakhodet som plutselig fikk fritt spillrom) og da var det bare ikke mulig å fortsette. Istedet ble kjæresten liggende og holde rundt meg ett par timer.

Så, urimelig oppførsel av mannen? ja. Men som TS sier, de har det ikke bra, så kanskje det ligger litt mer bak dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...