Aurora M. Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 (endret) Jeg sitter her i lettere sjokk etter å ha jaget en entrepenør på dør. Det har seg slik at jeg skal pusse opp badet mitt, og i den forbindelse kontaktet jeg et velkjent og velrennomert firma. Det dreier seg om en ganske stor jobb til rundt 150.000, og jeg ønsket en entrepenør som kunne ta ansvar for alt fra rørleggingsarbeid til flislegging, så jeg slipper å tenke særlig på det selv. Jeg har pusset opp nok i mitt liv. Så kom denne skruen av en mann da.. Utseendemessig en ganske kjekk fyr. Alderen vil jeg anslå til å ligge rundt 50-55 år. Vi sto der ute på badet og diskuterte div. løsninger. Jeg i joggedress med tommestokken i handa. Jeg merket ganske raskt at han ikke hadde den samme distanserte og profesjonelle holdningen en forventer å møte hos en som er kommet for å gjøre en jobb, og at blikket hans haang ved meg på en ganske ubehagelig måte. I tillegg stilte han utidige spørsmål, som f.eks når jeg forklarte hvor jeg ønsket hjørnebadekaret. "Har du en kjæreste å ligge der sammen med da?" kom det fra han. Hva i?!! Mens vi sto der, ringte mobilen hans, og jeg forsto ut i fra samtalen at det var kona.. Jeg var allerede nå blitt ganske skeptisk til hele opplegget, men siden det er lang ventetid over hele linja når det kommer til å få pusset opp bad, så tenkte jeg at jeg fikk gi det en sjanse.. Jeg hadde ventet på denne i noen uker, og han hadde mulighet til å sette igang ganske raskt. Men når vi kom inn på kjøkkenet for å diskutere pris, tidspunkt for ferdigstilling o.s.v, så kom bomba! Når vi kom inn på pris sa jeg at jeg hadde satt et tak på 150.000,- for hele pakka (flislegging, ny innredning, og flytting av noen rør). Han mente det ville bli et helt fint bad til den prisen, men spurte hvorfor jeg hadde satt et tak på 150.000;- Jeg ble irritert over spørsmålet (for hva har det med saken å gjøre?) men svarte som sant var at det var alt jeg ønsket og kunne bruke på dette. Da sier han at han har et tilbud til meg. At jeg skal få hele badet gratis oppusset hvis vi kunne gjøre en avtale. Jeg reiste meg fra bordet mens jeg med krass stemme spurte hva slags avtale han hintet til. Da sa han rett ut at "hvis vi kan avtale å være hyggelig mot hverandre i sengen noen ganger, så skal du slippe å betale noe i kroner og øre." Jeg slang ut av meg så mye rart at jeg husker ikke alt. "Hva tar du meg for?", "Jeg hadde ikke ligget med deg om du så hadde bygd et slott til meg!!" o.s.v.. Da sier han at det vel ikke hadde vært så galt, for det er ikke lenge siden han har pusset opp et bad på andre siden av byen, hvor de hadde inngått en sånn "avtale". Jeg kjeppjaget selvsagt fyren, men kan ikke annet enn å bli sittende og undre meg litt i ettertid.. Var det noen måte jeg opptrådte på..? Noe jeg sa..? Hva i alle verdens rike var det som fikk han til å komme med noe sånt til meg?! Jeg er en "normalt pen" kvinne på 42. Ikke noe utfordrende verken i klær eller væremåte. Var det nok for han at jeg var singel, og at han tydeligvis fant meg tiltrekkende? I såfall er jo fyren komplett idiot, og har en svært overdreven tro på sin egen tiltrekningskraft. Videre undrer jeg meg over om det virkelig er sant at single kvinner rundt om benytter seg av denne "betalingmåten" overfor autoriserte, fremmede håndtverkere. Kunne vært morsomt å høre om flere har erfart noe sånt som dette. Endret 7. august 2009 av Aurora M. 1
Snipa Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Kom fyren fra et firma med flere ansatte? Eller har han et enmannsforetak? Hvis han har en sjef eller et styre, så tror jeg kanskje at jeg ville ringt de og fortalt hva han driver med. Ellers er jeg ganske sikker på at en avis kunne være interessert i saken. Eller skatteetaten, siden han her unndrar seg mva og alt som er, hehe.... Men uansett, det er ikke noe med deg, slik må du ikke tenke. Det er han som er komplett dust og idiot og det finnes sikkert flere håndverkere som utnytter aleneboende kvinner.
Aurora M. Skrevet 4. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2009 Takk for svar. Ja, det er et enmannsforetak i den forstand at han er entrepenør som henter inn andre håndtverkere (f.eks elektriker) til å jobbe for seg i forbindelse med oppdrag han får. Men han har også selv våtromssertifikat, og kunne sikkert gjort mesteparten alene.. Og det var vel det han tenkte..
Ella_Grey Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Ehrm, er dette virkelig sant. Det var mye tapt fortjenest for et par runder i senga. Ville nok blitt ganske sjokkert selv, ja. Tror neppe det er noen spesiell oppførsel fra din side som fremprovoserte dette.
Snipa Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Hm, jeg kan ikke noe for at jeg sitter nå og lurer på hvordan han har tenkt å betale elektriker og andre "underentreprenører" ;-) Hadde vært interessant å vite om han har et AS, og om kanskje kona hans er med i styret. Da ville jeg ringt henne sånn helt tilforlatelig og fortalt hvordan daglig leder oppfører seg, hehe.... Info om firmaet hans finner du på brreg.no og proff.no - sistnevnte sted har styremedlemmer oppført.
Kamikatze Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Greit at der finns dumme menn. Men et sted går grensen. Ingen fitte er verdt noe i nærheten av en tidel av dette, en gang. Dette er nesten som å forville seg inn i en waco-tråd.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Han satset vel på at du var dum nok til å falle for det, ta seg noen runder med deg og så forsvinne. Det er jo ikke som om man lager skriftlige avtaler av sånt, så det blir vanskelig å klage inn til forbrukerombudet. Det er sikkert en og annen førkje der ute som tror at det finnes menn som er så dumme. Jeg er i familie med i alle fall ei, hun hadde falt for det der på stedet. ;D
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Dersom du ikke har noen arbeidsgiver som du kan fortelle om oppførselen hans, kan du i det minste politianmelde ham for forsøk på horekunderi.
Gjest Gjest_bjørn_* Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Jeg må inrømma at jeg ikke helt klarer å se problemet. Hvis en kvinne hadde tilbudt seg å pusse opp hjemme hos meg,og samtidig ta noen runder i senga som betaling. Ja da hadde jeg hoppet på med en gang!! Hvis kvinner skal oppnå 100% likestilling,må de slutte å ta seg selv så høytidelig. Man er da ikke hore selv om betaler i natura,man er bare en skattesnyter.
The Kitten Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Ts: Du burde ta den som en kompliment. Neida. Han var nok bare en gris, og du var uheldignok til å møte ham.
Gjest Chiffon Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Hvordan skulle han betalt elektrikeren da? Tilbudt seg å hatt sex med han? :klø: Han må være ganske nøden om han er villig til å betale 150.000 for noen ligg.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #12 Skrevet 4. august 2009 Frekke mannfolk. Han var vel intressert i å få sex, for så å kunne sende regningen for arbeidet etterpå. Fanteri og lureri.
Wildcat Skrevet 4. august 2009 #13 Skrevet 4. august 2009 Er dette virkelig seriøst ? Han skal pusse opp badet ditt for hundreogfemti tusen hvis du ligger med han noen ganger ? Det er nesten så jeg nekter å tro det, alternativt så kan det jo være slik det nevnes ovenfor her, at han satset på å få den sexen han ønsket seg og hadde til hensikt å sende regning uansett.
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 4. august 2009 #14 Skrevet 4. august 2009 synes det var skikkelig ekkelt, men jeg hadde nokk aldri ringt inn å sladdret, man vet aldri om man får han på døren igjen da.
Aurora M. Skrevet 5. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. august 2009 Til dere som synes det høres utrolig ut, så kan jeg bare si jeg skjønner det, for jeg hadde vanskelig for å tro på det jeg hørte selv! Men like sant er det altså.. Og ja, jeg tror faktisk jeg hadde fått det badet. Etter å ha sjekket litt rundt har jeg funnet ut at han sitter godt i det, for å si det veldig mildt.. Han hadde nok tenkt å gjøre alt selv. Litt elektrikerarbeid er ikke problem for en handyman. Men nå kan han sitte der og være handy på annet vis.. Selv kommer jeg til å la skravla gå (og det er ikke ofte) når jeg skal sjekke med andre entrepenører i dagene framover.. Takk for svar til dere alle!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #16 Skrevet 5. august 2009 Jeg synes du har plikt til å både varsle Forbrukerrådet og Håndverkerklagenemnda om denne mannen. For dere som stusser på at noen betaler 150.000 for noen ligg, husk å trekke fra moms, da... En så syk jævel av en håndtverker skal du bare rapportere, ts. Han fortjener at kollerger og forbrukerråd får vite om dette. Du kan tipse anonymt.
Østlandet Skrevet 5. august 2009 #17 Skrevet 5. august 2009 Er dette virkelig seriøst ? Han skal pusse opp badet ditt for hundreogfemti tusen hvis du ligger med han noen ganger ? Det er nesten så jeg nekter å tro det, alternativt så kan det jo være slik det nevnes ovenfor her, at han satset på å få den sexen han ønsket seg og hadde til hensikt å sende regning uansett. Jeg heller nok til det over. Selv om ts, sikkert er flott nok, så er det ikke verdt dette. Har du ikke misforstått? At du kunne få noe tillegg/penere bad, for samme prisen? 2-3 runder i halmen er ikke verdt denne prisen. Uansett kvinne. Men om så var..... At en eller annen idiot, ville bygge et bad til 150.000,- for denne betalingen. Da tror jeg nok veldig mange kvinner, hadde lagd en avtale om dette. Men å innrømme det. Nei det....
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #18 Skrevet 5. august 2009 Jeg sitter her i lettere sjokk etter å ha jaget en entrepenør på dør. Det har seg slik at jeg skal pusse opp badet mitt, og i den forbindelse kontaktet jeg et velkjent og velrennomert firma. Det dreier seg om en ganske stor jobb til rundt 150.000, og jeg ønsket en entrepenør som kunne ta ansvar for alt fra rørleggingsarbeid til flislegging, så jeg slipper å tenke særlig på det selv. Jeg har pusset opp nok i mitt liv. Så kom denne skruen av en mann da.. Utseendemessig en ganske kjekk fyr. Alderen vil jeg anslå til å ligge rundt 50-55 år. Vi sto der ute på badet og diskuterte div. løsninger. Jeg i joggedress med tommestokken i handa. Jeg merket ganske raskt at han ikke hadde den samme distanserte og profesjonelle holdningen en forventer å møte hos en som er kommet for å gjøre en jobb, og at blikket hans haang ved meg på en ganske ubehagelig måte. I tillegg stilte han utidige spørsmål, som f.eks når jeg forklarte hvor jeg ønsket hjørnebadekaret. "Har du en kjæreste å ligge der sammen med da?" kom det fra han. Hva i?!! Mens vi sto der, ringte mobilen hans, og jeg forsto ut i fra samtalen at det var kona.. Jeg var allerede nå blitt ganske skeptisk til hele opplegget, men siden det er lang ventetid over hele linja når det kommer til å få pusset opp bad, så tenkte jeg at jeg fikk gi det en sjanse.. Jeg hadde ventet på denne i noen uker, og han hadde mulighet til å sette igang ganske raskt. Men når vi kom inn på kjøkkenet for å diskutere pris, tidspunkt for ferdigstilling o.s.v, så kom bomba! Når vi kom inn på pris sa jeg at jeg hadde satt et tak på 150.000,- for hele pakka (flislegging, ny innredning, og flytting av noen rør). Han mente det ville bli et helt fint bad til den prisen, men spurte hvorfor jeg hadde satt et tak på 150.000;- Jeg ble irritert over spørsmålet (for hva har det med saken å gjøre?) men svarte som sant var at det var alt jeg ønsket og kunne bruke på dette. Da sier han at han har et tilbud til meg. At jeg skal få hele badet gratis oppusset hvis vi kunne gjøre en avtale. Jeg reiste meg fra bordet mens jeg med krass stemme spurte hva slags avtale han hintet til. Da sa han rett ut at "hvis vi kan avtale å være hyggelig mot hverandre i sengen noen ganger, så skal du slippe å betale noe i kroner og øre." Jeg slang ut av meg så mye rart at jeg husker ikke alt. "Hva tar du meg for?", "Jeg hadde ikke ligget med deg om du så hadde bygd et slott til meg!!" o.s.v.. Da sier han at det vel ikke hadde vært så galt, for det er ikke lenge siden han har pusset opp et bad på andre siden av byen, hvor de hadde inngått en sånn "avtale". Jeg kjeppjaget selvsagt fyren, men kan ikke annet enn å bli sittende og undre meg litt i ettertid.. Var det noen måte jeg opptrådte på..? Noe jeg sa..? Hva i alle verdens rike var det som fikk han til å komme med noe sånt til meg?! Jeg er en "normalt pen" kvinne på 42. Ikke noe utfordrende verken i klær eller væremåte. Var det nok for han at jeg var singel, og at han tydeligvis fant meg tiltrekkende? I såfall er jo fyren komplett idiot, og har en svært overdreven tro på sin egen tiltrekningskraft. Videre undrer jeg meg over om det virkelig er sant at single kvinner rundt om benytter seg av denne "betalingmåten" overfor autoriserte, fremmede håndtverkere. Kunne vært morsomt å høre om flere har erfart noe sånt som dette. utenom saken...du fortalte før du fikk tilbudet at du hadde satt max 150.000....sånt gjør man ikke. Man hører først hva prisen blir. så til slasken du hadde på besøk. Sjekk firmaet om det er noen over han som du kan sende skriftlig klage til. Og tar jeg ikke mye feil, så er vel firmaet medlem i et eller annet laug. Kontakt de. så kan du iallefall få han ut av det gode selskap.
Gjest yeah Skrevet 5. august 2009 #19 Skrevet 5. august 2009 Jeg må inrømma at jeg ikke helt klarer å se problemet. Hvis en kvinne hadde tilbudt seg å pusse opp hjemme hos meg,og samtidig ta noen runder i senga som betaling. Ja da hadde jeg hoppet på med en gang!! Hvis kvinner skal oppnå 100% likestilling,må de slutte å ta seg selv så høytidelig. Man er da ikke hore selv om betaler i natura,man er bare en skattesnyter.
Kamikatze Skrevet 5. august 2009 #20 Skrevet 5. august 2009 Hundreogfemti lakser? OK, la oss tro på trådstarter da... Her lukter det sarkasme lang vei. Kan fyren blitt litt irritert over at en spøk ble tatt som sleskhet, og så bare tenkt at "dette her har jeg råd til å greie meg uten"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå