Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #1 Del Skrevet 4. august 2009 Vi må betale ned en del inkassogjeld. Vårt siste alternativ er å låne det vi trenger hos bank2. Vi får ingen refinansiering på huset før vi er kvitt innkassoen, så planen er å betale inkassoen med disse pengene, søke om refinansiering av vår egen bank og betale ut det vi har lånt av bank2. Noen som har erfaring med disse?http://bank2.no/ Finnes det noen med bedre betingelser enn de som heller anbefales? Takker så mye for hjelp og svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Louise_* Skrevet 4. august 2009 #2 Del Skrevet 4. august 2009 Vi fikk tilbud fra Bank2, men rentene var helt vanvittige, så etter litt kjemping så fikk vi refinansiert i vår vanlige bank til ordinære betingelser. Etter mine begreper så utnytter Bank2 folk som har det vanskelig og gjør ting enda verre for dem. Men såklart - dersom det er midlertidig og du ikke har andre muligheter ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 4. august 2009 #3 Del Skrevet 4. august 2009 Hei Takk for svar, håper flere har synspunkter også. Jeg vet at rentene er høye i bank2 pluss at man tydeligvis må betale et etableringsgebyr på 10 000,- Jeg synes det er trist som du sier at slike steder utnytter at man ikke kan få hjelp på annen måte og grebber til seg det de kan. Vårt håp var jo at banken vår DNBNOR kunne hjulpet oss og vi la oss helt flat og fortalte at vi nå hadde problemer vi ikke klarte å løse selv. Men så fort det var snakk om inkasso var de ikke villig til å hjelpe i det hele tatt. Det er snakk om rundt 100 000 alt i alt. Det var på langt nær så mye, men det har kommet på mer og mer etterhvert. Nå må vi bare få det vekk, uansett om det blir dyrt for oss. Vi kan ikke risikere at det påløper mere. Huff, vi har aldri slitt med innkassoer før og vært trofaste kunder til DNB i alle år og alltid betalt lånene der i tide, men når vi står maktesløse og trenger litt hjelp tilbake er det ingen hjelp å få:-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #4 Del Skrevet 4. august 2009 Bank2 krever ekstrem god sikkerhet til lån. Så om dere har belånt hus fra før kan det tenkes at dere ikke får noe i det hele tatt. De har høye renter og skor seg på de som kommer opp i vanskeligheter. Men det er jo deres "sikkerhetsnett". Det er bra dere prøver å ta tak i det nå, for som du sier - det kommer bare på mer og mer. Selv har jeg slitt i mange år pga synder fra min ungdom samt ting etter min eksmann. Og det går aldri ned. Jeg sitter i en skrustikke jeg ikke kommer utav føles det som. Og gjeldssanering kan jeg ikke ta da jeg også skylder penger til privatpersoner (familien). Hos meg er det verken vilje eller evne det står på, men et system som gjør at jeg har falt dypere og dypere ned i økonomisk uføre. SLik det er nå sitter jeg og ungene igjen med halvparten av hva jeg som enslig voksen egentlig skulle hatt. Og det skal holde til alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 4. august 2009 #5 Del Skrevet 4. august 2009 Bank2 kan være en god løsning for de som ikke har mulighet til å få refinansiert i vanlig bank, men som andre alt har nevnt er renten høyere vanlige banker. Det er slett ikke noe rart at de krever både god sikkerhet og høyere rente. De tar en forholdsvis stor risiko med å refinansiere de lånene andre banker ikke ønsker å ha. Sett i forhold til hva det koster med forbrukslån og inkassogjeld er renten til Bank2 bedre. Får du refinansiert problemgjeld gjennom Bank2 er det meningen at du skal få refinansiert denne i vanlig bank ved en senere anledning. Bank2 blir heller ikke sett på som en konkurrent til vanlige banker. Bank2 setter renten individuelt på hver enkelt kunde, men jeg mener at det ikke er grunn til å syte over at renten en får der er høyere enn i vanlig bank. Renten vil uansett være lavere enn på forbruksgjelden hvor det ikke er uvanlig med renter opp mot 30-tallet. Det er veldig begrenset hva slags muligheter en har når en har pådratt seg betalingsanmerkninger. Det er ikke mullig å få refinansiert i vanlige banker. Da gjenstår det stort sett bare å forhandle med hver enkelt kreditor i håp om å få til en avtale, refinansiere i Bank2 eller inngå en gjeldsordning (ved alvorlige gjeldsproblemer) via søknad til Namsmannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. august 2009 #6 Del Skrevet 5. august 2009 Tusen takk alle sammen for veldig utfyllende og bra svar. Det er sant som det blir sagt her, det er forståelig at Bank2 tar et etableringsgebyr på 10 000, da de selvfølgelig tar en risiko ved å hjelpe folk som har havnet i denne situasjonen. Det er også korrekt at de på langt nær ligger så høyt i rente som vanlige forbrukslån gjør. Det eneste jeg synes er trist er at vår egen bank ikke engang vil forsøke å hjelpe oss, enda vi satt opp et budsjett for dem som viser at dersom vi får refinansiert hos dem og betalt all inkassoen, så har vi ingen problemer med å betale det lånet kommer på. Med alle disse inkassoene, så betaler vi veldig mye mer per mnd enn vi hadde gjort om vi kunne fått et ekstra lån hos dem på 100 000. Jeg har nå innsett at vår siste mulighet er Bank2, men etter å ha sett deres svar så virker det ikke så skummelt som jeg først følte det. For meg nå virker det som en sikker bank som kan hjelpe oss ut av knipen, men som er en del dyrere enn vanlige banker. Takker så mye til dere som har svart her, det betyr mye å få andre sitt synspunkt på dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tutta_* Skrevet 5. august 2009 #7 Del Skrevet 5. august 2009 Hei! Jeg gjorde det som dere planlegger her i 2006. Hadde ca. 50 000 i inkassogjeld og fikk ikke refinansiering i DNB NOR. Jeg lånte da disse pengene hos Bank 2, betalte ut inkassogjelden. Ventet et par måneder til anmerkningene var slettet og så byttet jeg til en annen bank, forhøyet det ordinære lånet der sånn at jeg fikk betalt ut Bank 2. Det var en grei prosess og er ikke skummelt så fremt dere har sikkerhet nok i boligen. Men dette vil jo Bank 2 vurdere. Vask og rydd, fiks småting som er ødelagt. Få en ordentlig verdivurdering fra en megler, ta bilder og legg ved søknaden. JA det er et stort gebyr på 10 000 og høy rente, men du blir jo antakelig ikke å ha lånet lenge. Dessuten kan man trekke de 10 000 fra å skatten (regnes som omkostninger for å få ned utgifter) så da blir det ikke så ille. :-) En annen løsning er å søke om startlån til refinansiering hos kommunen deres. Men det er en vanskeligere prosess og strengt behovsprøvd. Det er imidlertid mye billigere. Hvis dere har barn kan dere bruke som argument at dere ikke har andre alternativer enn å selge boligen for å betale inkassogjelden og at familien da blir uten bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #8 Del Skrevet 5. august 2009 Hva med SEB Privatbanken ”Det Enkle Lånet”? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. august 2009 #9 Del Skrevet 5. august 2009 Hva med SEB Privatbanken ”Det Enkle Lånet”? Noen som har erfaringer med lån herfra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. august 2009 #10 Del Skrevet 5. august 2009 Hva med SEB Privatbanken ”Det Enkle Lånet”? De sluttet med å tilby dette 1.4.2009 står det på sidene Deres, så da er det nok bare Bank2 vi kan gå for. Setter så stor pris på alle som gir tilbakemeldinger og informasjon ang dette, tusen takk skal dere ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Del Skrevet 31. desember 2021 over 10 år siden sist aktivitet her 😄 snublet over denne når jeg prøver å søke meg opp etter bank2 erfaringer. har lest mye forskjellig. noen som har nylig vært kunde hos de? Vurderer å søke et lån der.. Anonymkode: c024c...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå