Gå til innhold

Fikk brev fra nav om utbetaling av sykepenger,men er så lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har vært sykmeldt siden 20 mai i år, jobber i kommunen, og får derfor lønning mnd etter. Så jeg fikk lønning i juli på lønningsdagen, som stemte med min fastlønn.

Lønningsdagen min er den 12, men i dag fikk jeg brev fra nav om giro om utbetaling som jeg må hente på post eller i bank. Det var bare på 5500 kr, jeg pleier å få lønn på rundt 10.500 kr. ( har 50 % fast jobb) men har jobbet ekstra før jeg ble sykemeldt.

Hva skjer?? Vil det si at jeg bare får 5500 kr i mnd mens jeg er sykmeldt??

Jeg har foresten bare vært 100 % sykmeldt 10 dager nå i ferien, ellers har jeg vært aktiv sykmeldt. og nå har jeg gradert sykemelding så jegskal jobbe 13 timer i uka fordet hvordan jeg vil.

Håper noen kan gi meg svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er kommunalt ansatt skal jo kommunen forskuttere lønnen din, slik at du ikke får utbetaling fra Nav.

Hvis du har mulighet, kontakt Nav og spør.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det stemmer i alle fall i den kommunen jeg bor i..de skal forskuttere sykepenger..

Skrevet

Kontakt NAV å få en gjennomgang.

Har vært i NAV systemet i 3 år pga. skade. Er ikke "uvanlig" at det er feil og mye som må ryddes opp i underveis.

Siste året har det vært mye tull, muligens pga. økende arbeidsledighet.

Skrevet (endret)

Kontakt lønningskontoret i kommunen og hør med de. Du skal også snittregnes enten av de tre siste mnd eller siste år eller noe sånt siden du har halv stilling, men jobber mer. Så får du utbetalt gjennomsnitt mndslønn av det du har tjent over den perioden som lønner seg for deg.

Reglene for dette skal de kunne på lønningskontoret og de kan hjelpe deg. Antagelig lettere å komme gjennom på tlf der og få svar enn det er hos nav for tiden.

Siden du har vært sykemeldt 10 dager av ferien din har du også krav på å få disse feriedagene senere så sant du har sykemelding der det står du er 100% sykemeldt.

Endret av Oliven
Skrevet

Takk for svar alle sammen..

jeg var 100 % sykmeldt den første uka ( dvs 3 arbeidsdager jeg hadde ferie på) og 60 % to uker av ferien. Vil jeg få igjen alle disse dagene? Eller får jeg ikke de ferie dagene til gode så lenge jeg er 60 % sykmeldt?

Fikk brev fra nav i dag at pengene er fra 3- 21 juni.. Hvorfor får jeg det brått nå? skjønner ingen ting..

Kontakt lønningskontoret i kommunen og hør med de. Du skal også snittregnes enten av de tre siste mnd eller siste år eller noe sånt siden du har halv stilling, men jobber mer. Så får du utbetalt gjennomsnitt mndslønn av det du har tjent over den perioden som lønner seg for deg.

Reglene for dette skal de kunne på lønningskontoret og de kan hjelpe deg. Antagelig lettere å komme gjennom på tlf der og få svar enn det er hos nav for tiden.

Siden du har vært sykemeldt 10 dager av ferien din har du også krav på å få disse feriedagene senere så sant du har sykemelding der det står du er 100% sykemeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...