Gå til innhold

Trenger talehjelp/tips

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Indira_*
Skrevet

Det er ikke jeg som skal gifte meg. Men håper allikevel at noen kan komme med noen bra tips.

Min kjære far gifter seg på lørdag. Det blir et veldig rocka bryllup, med stor scene og forskjellige band/artister. Han skal selv synge til bruden.

Bryllupet er ikke formelt, skal holdes hjemme i hans egen hage, med 130 gjester.

Jeg ble spurt om jeg skulle si noen ord. Og som hans eneste datter, føler jeg meg litt forpliktet til å gjøre det. Egentlig er jeg ikke redd for sånt i det heletatt. Men kjenner angsten kommer her nå. Det er mange mennesker, og ikke alle jeg kjenner. Og jeg har nå forsøkt å skrive noe, men det blir ikke bra. Det bør ikke være for langt heller, og det er til pappa. Jeg føler humor er min greie, men har fått totalt sperre.

OG, jeg bør vel også si noe til bruden?

Tips tas i mot med stor takk!

Skrevet

Jeg skal ikke si deg hva du bør si, men synes du bør prøve å si noe. Nerver har alle som holder taler, uansett hvor gode de er eller hvor mange ganger de har gjort det.

Sett deg ned med penn og papir, skriv ned navnene til faren din og kjæresten hans. Lag tankekart/idémyldring - hva forbinder du med dem?

Bruk det du kommer opp med som utgangspunkt til talen din. Ofte kommer humoren av seg selv, det trenger ikke nødvendigvis være komisk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...