Gå til innhold

Valg i Trondheim

VesleBråka

Anbefalte innlegg

Jeg må stemme i Trondheim denne høsten, og har virkelig ingen peiling på partier, hva de jobber for eller står for eller har oppnådd i denne byen. Så jeg tenkte jeg kunne lære litt ved å lage en snuppelure-tråd for Trondheim.

Jeg kan begynne- jeg vet at Trh er høyre-by. H har skjært ned litt gamlehjemsplasser. De sliter med å få pengene til å strekke til for skolene, og foreslår nedlegging av barneskoler i hvert budsjett. Trh sliter veldig økonomisk, pga. stor by (alle store byer i Norge sliter mer enn små og mellomstore byer visstnok-utenfor tråden). Jeg vet at TT går med overskudd hver høst, men nekter å redusere priser (hvis kommunen tvinger dem ved å legge prisføringer, så legger de ned ruter for å hente seg inn igjen).

Neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da barnehagesatsene skulle reduseres skjedde det motsatte i Trondheim, selv om kommunen fikk ekstra penger til nettopp det formålet.

En av grunnene til at Tr,heim sliter økonomisk er vel at mange som jobber i byen bor i nabokommunene. Dermed skatter de ikke til Tr.heim, og da taper jo kommunen penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...