Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Jeg har hatt besøk av eiendomsmegler i går og er fornøyd med han, men fikk en annen på besøk i dag og han foreslo : 36000 kr provisjon + fastekostnader = 62000 ,- for 24 kvm leilighet, 1.2 mill (800.000 fellesgjeld) E det for dyrt?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Du kan sikkert prute det ned, men høres ut som en ganske standard pris. Når det er sagt er jeg alltid overasket over hvor billige enkelte Oslomeglere er (tenker spes på områdene Grunerløkka, Torshov, Gamlebyen etc). Hilsen Romeriksmegler.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Jeg har hatt besøk av eiendomsmegler i går og er fornøyd med han, men fikk en annen på besøk i dag og han foreslo : 36000 kr provisjon + fastekostnader = 62000 ,- for 24 kvm leilighet, 1.2 mill (800.000 fellesgjeld) E det for dyrt? Jeg synest det var svinedyrt. Han gjør en månedslønn på å selge mindre enn to små leiligheter, da tenker jeg at han må være en dårlig selger/megler.
Alison Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jeg har hatt besøk av eiendomsmegler i går og er fornøyd med han, men fikk en annen på besøk i dag og han foreslo : 36000 kr provisjon + fastekostnader = 62000 ,- for 24 kvm leilighet, 1.2 mill (800.000 fellesgjeld) E det for dyrt? Min erfarig er at megleromkostningene for å selge en leilighet tilsvarende din vanligvis ligger mellom 40- og 60.000,-. Be gjerne om pristilbud fra flere meglere da prisene variere mye.
Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 Min erfarig er at megleromkostningene for å selge en leilighet tilsvarende din vanligvis ligger mellom 40- og 60.000,-. Be gjerne om pristilbud fra flere meglere da prisene variere mye. Jeg fikk et tilbud nå på 55.000 kr fra Ihus, - men fant en billig megler så skal få se når han kommer med tilbud, så lurt å prøve ut flere meglere ja
Gjest Gjest_Truls_* Skrevet 5. august 2009 #6 Skrevet 5. august 2009 Jeg synest det var svinedyrt. Han gjør en månedslønn på å selge mindre enn to små leiligheter, da tenker jeg at han må være en dårlig selger/megler. For et merkelig svar! For det første - 36000 er i provisjon til selskapet. Trekk fra 25% i mva, og av resten får megler sin prosentandel - så LANGT fra noen månedslønn. Og for det andre, om en person klarer å gjøre en månedslønn på så lite jobb skal det vanskelig gjøres å kalle han for en 'dårlig selger', eller hva?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #7 Skrevet 5. august 2009 Og for det andre, om en person klarer å gjøre en månedslønn på så lite jobb skal det vanskelig gjøres å kalle han for en 'dårlig selger', eller hva? Ser den, klarer man å selge inn en slik pakke der eier betaler 36000 i provisjon for en liten leilighet er man en god selger. Men det klarte jo ikke megler i dette tilfellet.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 Jeg hadde besøk av melger tidligere denne uken. Bor i Bergen og fikk en pris på 85.000kr + takstmann og fotograf. (blir en kostnad på rundt 95.000kr) Det er snakk om en leilighet på 55kvm til 1,6mil. Jeg syns dette var dyrt, men jeg vet ikke om det er normalt...
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #9 Skrevet 12. september 2009 Jeg hadde besøk av melger tidligere denne uken. Bor i Bergen og fikk en pris på 85.000kr + takstmann og fotograf. (blir en kostnad på rundt 95.000kr) Det er snakk om en leilighet på 55kvm til 1,6mil. Jeg syns dette var dyrt, men jeg vet ikke om det er normalt... Dette er ett av de dyreste eksemplene jeg har hørt om. Du skal selvsagt ta kontakt med flere meglerkontor, og velge det du til siste føler deg mest komfortabel med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå