Gå til innhold

Utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er sikkert jentene strengere enn guttene - men hvor sent er alt for sent i forkant å bli invitert i et utdrikningslag? Om man får invitasjonen 3-4 uker før dagen (gjelder "ekstrapersoner" som den som skal gifte seg ikke kjenner så godt) er dette "lovlig seint"?

Gjest Gjest_L
Skrevet

Kommer vel ann på flere ting, hvis det er ferietid og/eller folk bor langt unna så bør invitasjonen komme så tidlig som mulig.

Skal selv arrangere utdrikningslag om tre uker, har ikke sendt endelig invitasjon ennå, men har jo luftet datoen i over en måned så folk er klar over når det blir. Er det helt fastsatte opplegget som mangler...

Og hvorfor skal du invitere ekstrapersoner som bruden ikke kjenner så godt? Synes det er bedre med gode venner av bruden jeg, utdrikningslag er etter min mening ikke noe "bli kjent" fest før bryllypet, men vet det er ulike meninger ute å går.

Skrevet

Paret selv har luftet at de mener det er høflig at det inviteres slekt av det "riktige kjønnet" fra familien til motparten blir invitert. Altså f.eks. kvinnelige søskenbarn til brudgom / mannlig søskenbarn av brud, om de er i "riktig alder" til å ville bli med og er interessert i å være med, og er invitert i bryllupet. Alle som er nærere venner, også de som ikke er invitert i bryllupet, har fått beskjed på forhånd.

Jeg tror det er veldig geografisk / tradisjonsavhengig hvordan man velger å gjøre det.

Gjest Gjest_L
Skrevet

Hvis bruden har ytret ønsket selv så synes jeg det er greit og hvis nære venner allerede har fått beskjed ser jeg ikke problemet med å sende ut invitasjonen 3-4 uker før. Enten så kan de da eller så kan de ikke, er jo ikke sikkert alle har lyst heller, men de har iallefall fått tilbudet. Synes iallefall ikke det er noen god grunn til å bli stressa pga det, det viktigste er jo at bruden får en bra dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...