Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, dette er ikke noe uvanlig. Og vi i Norge er godt beskyttet og forsikret.

-Men det hender det glipper.

Hvordan jobber ID tyven?

Hva brukes identiteten din til?

Få svar her...

http://www.idtyveri.info/ :regn:

La oxo denne til på min facebook-side, synes dette er en viktig sak å ytre.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk 92 %

hva med dere?

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk 95 %.

Jeg har tidligere vært utsatt for ID-tyveri, og har blitt langt mer påpasselig etter det.

Skrevet

Jeg fikk 85%. Ser at jeg scoret veldig lavt på spørsmål om vern av mobiltelefon. Det er nok fordi jeg ikke har noe på min telefon som jeg anser som sensitiv informasjon.

Gjest Chiffon
Skrevet

76%, det var ikke så bra. Tror det trakk litt ned at jeg ikke aner hvor passet mitt er :sjenert:

Skrevet

97 %

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

90% :)

Edit: glemte prosent bak :)

Endret av Telys
Skrevet

Fikk 88%. ID-tyveri er mitt verste mareritt.

Skrevet

Fikk visst 100% så da burde jeg vel ikke bekymre meg så mye.

Skrevet

Fikk 77% jeg.

En bra test. Viktig å få vite hva jeg bør vær mer obs på.

Skrevet

Jeg fikk 98 %. Mangler hengelås på postkassen, noe jeg egentlig har tenkt på lenge at jeg skal ordne. Siden jeg har hengelås liggende skal jeg feste den på postkassen med en gang.

Skrevet

88% Jeg kom ganske bra ut, synes jeg, men kunne sikkert sikret meg litt ekstra.

Skrevet

enig med Ambivalent. Oxo mitt verste mareritt. Fikk en ting i posten i går jeg ikke visste noe om. Må kontakte dem å høre...

Man kaster oxo mye, jeg vil gjerne ha en makuleringsmaskin. Har bare funnet noen semi-bra i butikkene. Noen som har noen de er flrnøyd med?

Du vet, når man rydder i viktige-papirer-permen hvert år. Og kaster ...

River dette i filler før jeg fordeler dette utover div søppelposer. Legger aldri alt i en. Gjorde det før, at jeg torte. Det kryper folk ut av søppelconteinere i alle mulige bakgårder i Oslo sentrum...

• Liker 1
Skrevet

Som en som er mer enn gjennomsnittlig påpasselig med identitetstyveri så synes jeg det er litt suspekt at man skal sende ukryptert informasjon over internett om hvorvidt man skriver ned passordene sine, om man har tastelås på mobilen, om du har brannmur på PC-en, om du har LÅS på postkassen din etc.

De kunne iallfall ha hatt quizen i en sikret sesjon, så ikke hvemsomhelst kan se hva jeg svarer.

Eller er jeg bare paranoid? :)

• 3 uker senere...
Skrevet
Som en som er mer enn gjennomsnittlig påpasselig med identitetstyveri så synes jeg det er litt suspekt at man skal sende ukryptert informasjon over internett om hvorvidt man skriver ned passordene sine, om man har tastelås på mobilen, om du har brannmur på PC-en, om du har LÅS på postkassen din etc.

De kunne iallfall ha hatt quizen i en sikret sesjon, så ikke hvemsomhelst kan se hva jeg svarer.

Eller er jeg bare paranoid? :)

Hei,

vil bare svare på at undersøkelsen sender ukryptert informasjon over internett; når man svarer på undersøkelsen er man anonym, man kan ikke spore tilbake hvem som faktisk svarer. :)

Se forøvrig diskusjonsforumet til ID tyveri prosjektet på Facebook;

http://www.facebook.com/pages/Identitetsty...48411761?ref=nf

Skrevet

Så lenge man ikke mister veska i fylla, så skal det faktisk mye til for at man skal bli utsatt for noe sånt.

Må innrømme at jeg må le av folk som skal ha HENGELÅS på postkassen.

Skrevet
Så lenge man ikke mister veska i fylla, så skal det faktisk mye til for at man skal bli utsatt for noe sånt.

Da er du nok litt naiv. Når du får nytt bankkort blir det sendt i posten. Selvangivelse og ligning blir sendt i posten, med personnummer og informasjon om din personlige økonomi. Alt dette kan brukes til id-tyveri.

Skrevet

Jeg ler den dagen en eller annen papirlös person eller andre titter nedi postkassa di en morgen og tar papirene dine og bruker dem.

Har selv värt borti at post har blitt stjålet - ikke bare borte, men faktisk stjålet.

Det skjedde en gang jeg ikke var hjemme på et par dager og tenkte at jeg ikke trengte å stoppe posten bare for et par postdager, men når jeg kom hjem så fikk jeg beskjed av naboen at de hadde sett noen romstere nedi postkassa mi, åpnet brevene mine og tatt med seg noen brev.

(han turte ikke si ifra til personen da han er en gammel mann, men han ringte politiet)

Heldigvis fant de ut hvem det var og etter det så er jeg mye mer forsiktig med postkassa. Hengelås (ja de kan brytes opp, men da trenger man ikke bekymre seg om posten har blitt borte - da VET man at noen har stjålet den) og ikke minst stoppe posten når man skal väre borte.

Skrevet

Jeg får vondt i sjelen av spørsmålene på pc-delen av testen.

Skrevet

Jeg fikk 73 % ... tydelig at jeg er litt slapp, ja. Sjerpings! Særlig angående søppelbøtten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...