Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne har planer om London tur og vi har tidligere snakket om slutten på september. Men så tenker jeg at kanskje vi skal vente til slutten av november, flybillettene blir rimeligere og kanskje det blir litt kjekt å være der i det hekstiske julekaoset. ;)

Jada, det blir sikkert ekstra mye folk og alt det, men det plager oss ikke.

Noen som som har en kommentar om når det er "best" å reise? ( jeg vet spørsmålet kanskje høres litt merkelig ut altså... )

Ja, og jeg lurer på en ting til... Jeg lurer på hvor mye penger en bør beregne til en London tur, dvs, langhelg. Det blir jo shopping, mat og drikke og ett ikke altfor dyrt hotell. Når det gjelder shopping så er jeg ikke den som går for det mest ekslusive da, så jeg klarer nok å begrense meg. Men er 12 000 altfor lite, eller vil en kunne ha ett ok opphold for det?

Om noen i tillegg har ett forslag til hotell så er du jo bare sååå grei. ;) En kollega av meg bodde ett helt ok sted like ved Okford street og hun sa det var glimrende å bo der. Nå husker jo ikke hun hva det het da... Men kanskje i område der?

Takker så mye! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal 12 000 også dekke hotell?

Kommer litt an på hvor mye du skal shoppe da, men 10 000 kr burde holde for en weekend til mat, drikke og litt shopping, hotell utenom

Vil anbefale deg St.Giles hotel, det ligger 2 min gange fra oxfordstreet. Det er også gangavstand til Picadilly, covent garden, british museum osv osv.

Jeg har bodd der siste 7-8 gangene jeg har vært i London og er kjempefornøyd.

Hotellet er ikke allverdens, grisetrangt (som alle andre hotell i London), men rent og rimelig (prisene varierer mellom kr 700-1200 pr natt pr person).

Skal til London igjen i slutten av måneden og har selvsagt booket meg inn på St.Giles igjen:) Har forresten tidenes shoppingbudsjett på 25000, gleder meg stort! (må sies at mannen er litt bekymret)

God tur!

Skrevet
Skal 12 000 også dekke hotell?

Kommer litt an på hvor mye du skal shoppe da, men 10 000 kr burde holde for en weekend til mat, drikke og litt shopping, hotell utenom

Vil anbefale deg St.Giles hotel, det ligger 2 min gange fra oxfordstreet. Det er også gangavstand til Picadilly, covent garden, british museum osv osv.

Jeg har bodd der siste 7-8 gangene jeg har vært i London og er kjempefornøyd.

Hotellet er ikke allverdens, grisetrangt (som alle andre hotell i London), men rent og rimelig (prisene varierer mellom kr 700-1200 pr natt pr person).

Skal til London igjen i slutten av måneden og har selvsagt booket meg inn på St.Giles igjen:) Har forresten tidenes shoppingbudsjett på 25000, gleder meg stort! (må sies at mannen er litt bekymret)

God tur!

Tusen takk for tips av hotell. Det såg ut til å kunne passe for oss! Skal se at vi kommer til å booke det ja. :-)

12 000 hadde nok blitt med hotell, men når jeg tenker meg om, så kan det bli litt knapt... ;)

Men november, da vil vi kunne få spart litt mer penger, da blir jo også juleshoppingen. Må høre med venninna mi om hva hun synest.

Skrevet

London er fantastisk uansett årstid =) Det er riktignok litt varmere i september, men blir det kjølig kan man alltids hoppe inn på en café :)

10.000,- i lommepenger på ei langhelg??? Jeg hadde med meg 15.000,- til en uke en gang, og greide såvidt å bruke halvparten... Og da var vi to ganger på teater, spiste ute tre ganger daglig, var på byen et par kvelder, shoppa så kofferten nesten ikke lukket seg (reiste ned med tom koffert) og var på masse sightseeing...

Med mindre du har planer om å kjøpe en mindre bydel (eller har ekstremt dyre vaner) tror jeg nok 12.000,- greier seg i massevis til ei langhelg, hotell inkludert :) Klart, har du mulighet til å spare opp mer så finner du helt sikkert noe å bruke det på, men tror ikke du trenger være bekymret for at det skal bli for lite penger hvertfall ;)

Kan lønne seg å foreta et hotellsøk på finn.no, i tilfelle noen operatører tilbyr det aktuelle hotellet rimeligere :) Selv ville jeg anbefalt Kensington/Earl's court.

Må nesten også anbefale "stamstedet" mitt; Long Acre i Covent Garden, det er så ufattelig koselig der =) Og god og billig mat til lunsj, ikke minst :)

Gjest D-shol
Skrevet

Vi søkte litt på restplasser og fant fly og 5 netter på hotell for 6000 (for 2 personer).

Hyde Park Tower Hotel, greit nok, ikke luksus, men gode senger og inkl. frokost :)

Der bor du nærme to T-banestasjoner, og kommer deg akkurat dit du vil ganske kjapt. Greit med tredagerskort, eller oystercard om du skjønner deg på slikt.

Vi spiste ganske lekkert, men det finnes MANGE gode og billige plasser å spise!

Skrevet
10.000,- i lommepenger på ei langhelg??? Jeg hadde med meg 15.000,- til en uke en gang, og greide såvidt å bruke halvparten... Og da var vi to ganger på teater, spiste ute tre ganger daglig, var på byen et par kvelder, shoppa så kofferten nesten ikke lukket seg (reiste ned med tom koffert) og var på masse sightseeing...
Høres bra ut at det høres ut som budsjettet er ok. ;) Er kjedelig å komme dit og så oppdager en at en har altfor lite penger. Er sikkert 15 år siden jeg var i London sist, så jeg husker ikke fra den gangen.

Snakket med venninna mi i går, så mulig vi drar i slutten på oktober. Så da vil vi uansett kunne ha noe mer med og da blir det også litt julegaveshopping. :)

Selv ville jeg anbefalt Kensington/Earl's court.
Takk. Det skal jeg sjekke ut.

Har sjekket en del hotell på nettet og også det som lintin anbefalte. Var inne på ei side, booking.com der en kan lese kommentarer fra folk som har vært på de ulike hotellene. Der var det mange som var misfornøyde med frokosten, opplevde du den som dårlig lintin? På hotell St. Giles altså. ;)

Må nesten også anbefale "stamstedet" mitt; Long Acre i Covent Garden, det er så ufattelig koselig der =) Og god og billig mat til lunsj, ikke minst :)
Takk for tips. :)
Skrevet
Vi søkte litt på restplasser og fant fly og 5 netter på hotell for 6000 (for 2 personer).

Hyde Park Tower Hotel, greit nok, ikke luksus, men gode senger og inkl. frokost :)

Der bor du nærme to T-banestasjoner, og kommer deg akkurat dit du vil ganske kjapt. Greit med tredagerskort, eller oystercard om du skjønner deg på slikt.

Vi spiste ganske lekkert, men det finnes MANGE gode og billige plasser å spise!

Takk for tips. Skal sjekke ut Park Tower Hotell. :)

Skrevet

Jeg har bodd på St.Giles, og valgte å ikke kjøpe med frokost. Var glad for det når vi så frokostkøen om morgenen ;) Gikk heller ut og kjøpte oss sandwich eller engelsk frokost. Mye billigere - og mye raskere.

Skrevet

Jeg drar oftest til London om sommeren og våren, da er det finest der syns jeg. Uansett så bør dere absolutt dra i slutten av November istedet for slutten av September :)

Og så til beløpet. 12.000 NOK høres ganske lite ut i mine ører, dersom dere skal ha et langvarig og fint opphold. Dere må huske på at London er dyrt. Hotellene, bussene/drosjene, restaurantene og butikkene - alt er dyrere enn i Norge. 12 000 dekker nok en del av disse utgiftene, men det spørs også hvor lenge dere har tenkt å være der, hvor dere har tenkt å spise, hvor mye dere skal shoppe og hvilke aktiviteter dere skal gjøre.

Jeg anbefaler dere å spare opp litt ekstra, da en slik tur ofte koster litt mer enn man har regnet ut på forhånd. Det er nok greit å sette av en del penger til en sånn tur også for å få et finest mulig opphold.

Jeg selv har vært tilsammen 4 ganger i London, mens 2 av de har vært helgeturer med venninner. På helgeturene har jeg brukt rundt 20.000, men dette har vært til shopping, hotell, restuaranter, drosje og ulike andre aktiviteter da de fleste av utgiftene ble brukt på shopping. Kom hjem med 1 koffert ekstra!

Var sist i London for ett år siden og brukte da tilsammen 25.000 på et opphold på 9 dager. Men det skal sies at vi spiste omentrent alle måltidene ute, lå på et flott hotell og brukte drosje og buss gjennom hele oppholdet. Disse pengene dekket også "lommepengene" til bl.a shopping og annet. :)

Skrevet
Høres bra ut at det høres ut som budsjettet er ok. ;) Er kjedelig å komme dit og så oppdager en at en har altfor lite penger. Er sikkert 15 år siden jeg var i London sist, så jeg husker ikke fra den gangen.

Snakket med venninna mi i går, så mulig vi drar i slutten på oktober. Så da vil vi uansett kunne ha noe mer med og da blir det også litt julegaveshopping. :)

Takk. Det skal jeg sjekke ut.

Har sjekket en del hotell på nettet og også det som lintin anbefalte. Var inne på ei side, booking.com der en kan lese kommentarer fra folk som har vært på de ulike hotellene. Der var det mange som var misfornøyde med frokosten, opplevde du den som dårlig lintin? På hotell St. Giles altså. ;)

Takk for tips. :)

Jeg har alltid booket uten frokost og heller spist frokost ute, mye billigere og ganske mye koseligere en en kjedelig hotellfrokost:)

Skrevet
Jeg har alltid booket uten frokost og heller spist frokost ute, mye billigere og ganske mye koseligere en en kjedelig hotellfrokost:)

Snakket akkurat med en kollega av meg og han bodde også alltid på dette hotellet og han synest det var helt greitt. Og det finnes jo nok av muligheter for å kjøpe seg noe mat rundt der vil jeg tro. :)

Skrevet
Og så til beløpet. 12.000 NOK høres ganske lite ut i mine ører, dersom dere skal ha et langvarig og fint opphold. Dere må huske på at London er dyrt. Hotellene, bussene/drosjene, restaurantene og butikkene - alt er dyrere enn i Norge. 12 000 dekker nok en del av disse utgiftene, men det spørs også hvor lenge dere har tenkt å være der, hvor dere har tenkt å spise, hvor mye dere skal shoppe og hvilke aktiviteter dere skal gjøre.

Jeg anbefaler dere å spare opp litt ekstra, da en slik tur ofte koster litt mer enn man har regnet ut på forhånd. Det er nok greit å sette av en del penger til en sånn tur også for å få et finest mulig opphold.

Jeg selv har vært tilsammen 4 ganger i London, mens 2 av de har vært helgeturer med venninner. På helgeturene har jeg brukt rundt 20.000, men dette har vært til shopping, hotell, restuaranter, drosje og ulike andre aktiviteter da de fleste av utgiftene ble brukt på shopping. Kom hjem med 1 koffert ekstra!

Var sist i London for ett år siden og brukte da tilsammen 25.000 på et opphold på 9 dager. Men det skal sies at vi spiste omentrent alle måltidene ute, lå på et flott hotell og brukte drosje og buss gjennom hele oppholdet. Disse pengene dekket også "lommepengene" til bl.a shopping og annet. :)

Nå sier L@dy at hun skal på en langhelg, og ikke er den mest eksklusive av seg i shoppesammenheng, så da synes jeg 10.000,- hørtes mer enn nok ut for å ha en bra helg. Som jeg sa - dersom man har dyre vaner kan det nok bli knapt. Grunnen til at jeg nevner det er at jeg selv ville blitt ganske stressa dersom noen fortalte meg at jeg måtte doble budsjettet mitt for turen for å ha et fint opphold.

Det er ikke nødvendig å iberegne drosje i budsjettet med mindre man har litt angst for t-bane og buss. Det er omtrent like behagelig å reise kollektivt og utrolig mye billigere (pluss mer miljøvennlig, host, host). Pga trafikken på overflaten er metro også mye mer effektivt. Periodebilletter eller oystercard er gyldige både på metro og buss.

Ja, London er dyrt, men å si at det er dyrere enn Norge er litt villedende synes jeg. Med mindre man bor og spiser på veldig fine steder, får man både hotellrom og mat langt billigere enn i feks Oslo eller Trondheim. Men tilbudet om mer eksklusive steder er mye større i London, så man har anledning til å bruke masse penger, men man trenger absolutt ikke gjøre det :)

L@dy, mulig du vil beregne noen kroner ekstra siden du skal handle julegaver, men det er jo penger du uansett ville brukt før jul ;) Håper dere får en kjempefin tur :)

Skrevet
Nå sier L@dy at hun skal på en langhelg, og ikke er den mest eksklusive av seg i shoppesammenheng, så da synes jeg 10.000,- hørtes mer enn nok ut for å ha en bra helg.

Jeg er nok ikke den som løper rundt med dyre merkeklær nei og generelt altfor dyre vaner, men jeg er glad i å handle så jeg kan godt se at pengene vil kunne fly avgårde. Nå blir nok turen litt lenger enn en langhelg, antaglig blir det tur fra onsdagen til søndagen i slutten av oktober Men da blir det tid til å legge bort en del penger, samt at jeg også får skattepenger i oktober, så jeg tror jeg klarer meg veldig greitt. :enig::danse:

Skrevet

^ Løper ikke rundt i BARE merkeklær jeg heller, men har en del og mye av det kommer fra nettopp Lodon :gjeiper: det er bare fordi jeg shopper mest mulig når jeg først er på en bra plass som London, men jeg sa jo i innlegget mitt at utgiftene variere ut ifra hvor mye man shopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...