Gjest Marlo Skrevet 4. august 2009 #1 Del Skrevet 4. august 2009 Vi bestillte en tur helt spontant til Plomari neste uke. Ingen av oss har värt i Hellas för, og har egentlig bare hört om Athen og slike kjente ting. Noen som har värt i Plomari på öya Lesbos og som kan komme med litt tips, eraringer med mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. august 2009 #2 Del Skrevet 5. august 2009 Ingen som har värt der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #3 Del Skrevet 5. august 2009 Hei. Jeg var der for en del år siden. Stedet er ganske rolig og genuint gresk. Da jeg var der var det nesten ingen turister og jeg syns det var ganske deilig. Sikkert endret seg i løpet av 6-7 års tid. Hvis det er uteliv man er ute etter ville jeg heller anbefalt Lesbos sin hovedstad Mytilini. Hvis du går inn på apollo.no sine sider vil du nok kunne finne ut mer:-) Jeg syns ihvertfall det er en perfekt øy for kjærester, nydelig gresk mat( ikke bestill biff;-), de er best på det greske!) Forresten har de nydelige strender litt utenfor byen ettersom jeg kan huske. Ellers er livet veldig rolig og dere vil finne typisk greske menn som drikker kaffe og te ute på kafè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. august 2009 #4 Del Skrevet 5. august 2009 Ingen som har värt der? Jeg var der i sommer! Veldig fint der. Bodde noen kilometer utenfor Plomari på et sted som heter Agios Isodoros, hvor det er veldig fin strand. Anbefaler å låne leiebil for å dra rundt på øya, spesielt nordover: Petra, Molivos og klosteret Leimonos. Og for å dra til hovedstaden Mytilini. Mytilini er det eneste stedet å shoppe noe særlig, og det er vanskelig å få sett noe særlig av byen ved å ta buss, siden det er siesta fra klokken to til seks. Plomari er en liten landsby, og det er alle de andre byene på øya også, utenom Mytilini. Har hørt det er fint å ta en dagstur med båt over til Tyrkia (trenger ikke visum for kun en dag), men pass på å få nøyaktig tid på når bussene og båtene går! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. august 2009 #5 Del Skrevet 5. august 2009 Takk for svar =) Höres ut som at vi fant det perekte stedet da. Vi er ganske rolige av oss og liker å fotografere og titte rundt bare. Har hört at Hellas generellt er blitt ganske dyrt land å feriere i. Noen som vet om det ligger på lik linje med Norge, eller om det er veldig billig der o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. august 2009 #6 Del Skrevet 5. august 2009 Anbefaler å låne leiebil for å dra rundt på øya, spesielt nordover: Petra, Molivos og klosteret Leimonos. Da skal jeg legge leiebil inn i budsjettet =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. august 2009 #7 Del Skrevet 5. august 2009 Én ting til: de foretrekker at man kaller det Lesvos, ikke Lesbos, siden de har slitt med lesbe-stempelet en stund, he-he. Men det er alle slags mennesker der og ikke noe typisk sted for lesbiske. Og jeg anbefaler en spesiell restaurant på Agios Isodoros (husker ikke navnet). Den ligger rett ved veien, opp en trapp, nesten rett ved siden av en liten bar. Nede ved gaten står det skilt med meny prøvd skrevet på svensk og dansk. Men det er utrolig god mat der, og kjempekoselige ansatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. august 2009 #8 Del Skrevet 5. august 2009 Takk for svar =) Höres ut som at vi fant det perekte stedet da. Vi er ganske rolige av oss og liker å fotografere og titte rundt bare. Har hört at Hellas generellt er blitt ganske dyrt land å feriere i. Noen som vet om det ligger på lik linje med Norge, eller om det er veldig billig der o.l. Alle steder er jo biligere enn Norge! Det er absolutt billigere på Lesvos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. august 2009 #9 Del Skrevet 5. august 2009 Hei. Jeg var der for en del år siden. Stedet er ganske rolig og genuint gresk. Da jeg var der var det nesten ingen turister og jeg syns det var ganske deilig. Sikkert endret seg i løpet av 6-7 års tid. Hvis det er uteliv man er ute etter ville jeg heller anbefalt Lesbos sin hovedstad Mytilini. Hvis du går inn på apollo.no sine sider vil du nok kunne finne ut mer:-) Jeg syns ihvertfall det er en perfekt øy for kjærester, nydelig gresk mat( ikke bestill biff;-), de er best på det greske!) Forresten har de nydelige strender litt utenfor byen ettersom jeg kan huske. Ellers er livet veldig rolig og dere vil finne typisk greske menn som drikker kaffe og te ute på kafè. Det var en del turister der nå, spesielt skandinaviske. Men ikke veldig mye, og ikke bråkete, slik jeg forestiller meg det på mer "feste"-steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. august 2009 #10 Del Skrevet 5. august 2009 Alle steder er jo biligere enn Norge! Det er absolutt billigere på Lesvos. Jo, ja ... det skal vel litt til or å bli dyrere enn Norge iallefall haha Nei, jeg bare fikk en kommentar når jeg nevnte at jeg skulle til Hellas om at "fysj, DER er det dyrt der" - men kanskje det bare var sjalusi for at personen ikke får hatt ferie i år :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 5. august 2009 #11 Del Skrevet 5. august 2009 Da har jeg skrevet ned beskrivelsen til restauranten også. Gleder meg virkelig til å dra til Hellas. Har aldri värt der för og samboeren min bestillte turen veldig spontant i helgen og vi drar allerede neste uke, så har sommerugler i magen hehe. Litt stort for meg å dra til et litt mer typisk "syden"-land, da jeg har stort sett alltid holdt meg unna slike land når jeg har värt ute å reist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. august 2009 #12 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Da har jeg skrevet ned beskrivelsen til restauranten også. Gleder meg virkelig til å dra til Hellas. Har aldri värt der för og samboeren min bestillte turen veldig spontant i helgen og vi drar allerede neste uke, så har sommerugler i magen hehe. Litt stort for meg å dra til et litt mer typisk "syden"-land, da jeg har stort sett alltid holdt meg unna slike land når jeg har värt ute å reist. Samme her. Aldri vært på syden/charter-tur. Syntes derfor det var veldig rart å bli møtt av verter fra reisebyrået på flyplassen, bli geleidet til riktig buss og ha masse nordmenn rundt seg på stedet. Men det var veldig lettvint, da. Og de har jo ikke lagt opp til pakketurer à-la saueflokk i løpet av oppholdet, så det var ikke så "ille" som jeg hadde fryktet. Hvis dere finner riktig restaurant kan dere spørre etter Dimitri som jobber der, og hilse fra to søte jenter fra Norge. Endret 5. august 2009 av Sheherasade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2009 #13 Del Skrevet 5. august 2009 "Og jeg anbefaler en spesiell restaurant på Agios Isodoros (husker ikke navnet). Den ligger rett ved veien, opp en trapp, nesten rett ved siden av en liten bar. Nede ved gaten står det skilt med meny prøvd skrevet på svensk og dansk. Men det er utrolig god mat der, og kjempekoselige ansatte." Er det mamas & Papas du mener? det ligger like ved krysset nedi veien der. rett nedenfor ligger en restaurant før veien deler seg og fører til Mytilini:-) Der har de god mat der! Anbefales! Det ser ikke så fint ut, men maten er så gresk som det går ann. Har feriert en del i Hellas og kan si at mer genuint Gresk og ekte kan du ikke få. Reis litt rundt med bil. Anbefaler Petra og en liten fiskelandsby som heter Sigri. Der kan du leie rom for natten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. august 2009 #14 Del Skrevet 5. august 2009 "Og jeg anbefaler en spesiell restaurant på Agios Isodoros (husker ikke navnet). Den ligger rett ved veien, opp en trapp, nesten rett ved siden av en liten bar. Nede ved gaten står det skilt med meny prøvd skrevet på svensk og dansk. Men det er utrolig god mat der, og kjempekoselige ansatte." Er det mamas & Papas du mener? det ligger like ved krysset nedi veien der. rett nedenfor ligger en restaurant før veien deler seg og fører til Mytilini:-) Der har de god mat der! Anbefales! Det ser ikke så fint ut, men maten er så gresk som det går ann. Har feriert en del i Hellas og kan si at mer genuint Gresk og ekte kan du ikke få. Reis litt rundt med bil. Anbefaler Petra og en liten fiskelandsby som heter Sigri. Der kan du leie rom for natten også. Tror ikke det var Mamas&Papas, nei. Man ser ikke selve restaurant-lokalet fra veien så lett fordi det ligger rett opp. Man ser bare trappen og skiltene. Når man kommer opp sitter man på en terasse så man ser rett ned på veien. Restauranten ligger rett overfor den lille kirken i Agios Isodoros. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 8. august 2009 #15 Del Skrevet 8. august 2009 Lesvos er nydelig:) ta en dagstur til Tyrkia;) Koselig by som heter Ayvalik...god mat i havnen der..og litt shopping. Plomari er fin:) God mat og ouzo... Vi bodde i Agios Isodoris...fin strand, kjempegod mat og avslappa atmosfære. Lei bil eller motorsykkel og utforsk øya litt, GOOOD TUR!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 12. august 2009 #16 Del Skrevet 12. august 2009 Takker for tips, alt er notert. Reiser i morgen og gleder meg masse. Blir morsomt med en litt anderledes ferie (som sikkert for mange er normal ferie hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 21. august 2009 #17 Del Skrevet 21. august 2009 Hadde en fantastisk tur =) Leide en diger Jeep og utforsket mer eller mindre alle deler av öya, fikk noen venner på veien. Stranden utenfor Plomari var grei nok, men pisskaldt i vannet. Derimot var vannet i de to gulfene utrolig deilig og varmt, så det ble mye bading der, samt i Sigri. Vi droppa Tyrkia, da vi hadde mer enn nok å gjöre på Lesvos. Hadde ingen interesse av å besöke Tyrkia heller Restauranten i Agios heter forövrig Taperbna eller noe i den duren. Ble veldig godt kjent med Dimitri som eier restauranten, og jeg skulle forresten hilse tilbake til den som hadde anbefalt restauranten til oss - han ble kjempeglad for å höre at hans sted faktisk ble anbefalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 21. august 2009 #18 Del Skrevet 21. august 2009 å, dimitri! hyggelig kar likte meg veldig godt i Agios Issidoros.. Nå ble jeg skikkelig missunnelig her, jeg vil tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 23. august 2009 #19 Del Skrevet 23. august 2009 Hadde en fantastisk tur =) Leide en diger Jeep og utforsket mer eller mindre alle deler av öya, fikk noen venner på veien. Stranden utenfor Plomari var grei nok, men pisskaldt i vannet. Derimot var vannet i de to gulfene utrolig deilig og varmt, så det ble mye bading der, samt i Sigri. Vi droppa Tyrkia, da vi hadde mer enn nok å gjöre på Lesvos. Hadde ingen interesse av å besöke Tyrkia heller Restauranten i Agios heter forövrig Taperbna eller noe i den duren. Ble veldig godt kjent med Dimitri som eier restauranten, og jeg skulle forresten hilse tilbake til den som hadde anbefalt restauranten til oss - han ble kjempeglad for å höre at hans sted faktisk ble anbefalt =) Fint du koste deg! Og ja, det var nok det den het, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå