Gå til innhold

farge mørkt farget hår lysere..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jeanette_*
Skrevet

Jeg er så lei av håret mitt :snurt:

Jeg har farget det hjemme siden - ja jeg husker ikke.. fargen er nå mørk brun omtrendt svart. og jeg holder på å bli gæren av den etterveksten! dessuten ser jeg så bleik ut og det er så unaturlig. Jeg vil ha en naturlig brunfarge igjen :jepp::jepp:

Men HVORDAN ? :sjenert:

jeg må gjøre det hos frisøren, tør ikke no annet. men det må ikke koste så himla mye heller. er tross alt student.

Skrevet

Ja, du er nødt til å gå til frisøren for å fikse det. Det beste er å bleke striper i flere omganger for gradvis å finne tilbake til noe som ligner din egen farge. Dvs. at du må til frisøren minst tre ganger for striping, og at håret nok dessverre vil bli litt slitt av behandlingen, så du må være flink til å kure det regelmessig.

Det vil nok koste litt, men hvis du finner en billig salong eller en lærling som kan utføre behandlingen behøver det ikke å bli så veldig dyrt.

Dessverre får man ikke tilbake sin egen hårfarge med én behandling, men dette er den eneste måten å gjøre det på hvis du ikke vil klippe det av og spare ut igjen.

Skrevet

jeh har gjort det der mange ganger selv. hvis håret ditt ikke er slitt (bleking før? varmebehandling?) vil det fint tåle det. Jeg bruker først avfarging og en kald brun farge oppå det du får etter avfargingen (som er rødt/oransje). Har gått fint hos meg

Skrevet (endret)
jeh har gjort det der mange ganger selv. hvis håret ditt ikke er slitt (bleking før? varmebehandling?) vil det fint tåle det. Jeg bruker først avfarging og en kald brun farge oppå det du får etter avfargingen (som er rødt/oransje). Har gått fint hos meg

Funker det hvis man, som trådstarter, har mange lag med mørk farge i håret? Jeg trodde metoden du beskriver kun fungerte hvis man kun hadde farget håret mørkt en gang.

Endret av Fat Sally Lee
Skrevet (endret)
Funker det hvis man, som trådstarter, har mange lag med mørk farge i håret? Jeg trodde metoden du beskriver kun fungerte hvis man kun hadde farget håret mørkt en gang.

Når jeg var med frisøren for å få tibake min orginale farge, så gikk vi gjennom 1 bleking samt farging i kalde toner. Tror hun brukte tre forskjellige farger.

Da var utgangspunktet et hår som har blitt farget maaaange ganger før.

Ble 1700,- for heile greia synes jeg å huske. Håret ble lekkert det :)

3-4 timer tok det og.

Endret av pittie
Skrevet
Når jeg var med frisøren for å få tibake min orginale farge, så gikk vi gjennom 1 bleking samt farging i kalde toner. Tror hun brukte tre forskjellige farger.

Da var utgangspunktet et hår som har blitt farget maaaange ganger før.

Ble 1700,- for heile greia synes jeg å huske. Håret ble lekkert det :)

Oi,det er ikke det jeg har fått beskjed om når jeg har spurt! Men håret mitt er veldig langt og det har blitt farget mye mørkere enn min naturlige farge i snart ti år... Hadde egentlig gitt opp å få tilbake naturlig farge siden det tar så lang tid, men kanskje det finnes håp likevel?

Ble håret veldig slitt, forresten?

Skrevet (endret)

Mitt var vel litt forbi skuldrene, og jeg hadde på det tidspunktet farget håret i 6 år. Er orginalt kommunegrå, så resultatet ble noe ala det, bare litt gulere, regner med kanskje sølv shampoo hadde hjulpet endel på det men. Og utgangspunktet, tjaa.. Husker ikke helt, men en mørk brun av et slag. Tror ikke jeg hadde farget håret på nesten ett år før jeg dro til frisøren og fikk fikset det.

Hun var veldig forsiktig med blekingen, men jeg tror håret mitt takler endel så det gikk greit. Litt slitt ble jo det, men er helt i orden igjen nå.

Hårmaker'n er skapern av mitt hår :lol:

Edit: Jøss, trodde hårmakern holdt til i flere deler av landet. :huh:

Endret av pittie
Skrevet

Gå innom flere frisører å høre hva de anbefaler og pris. Det er store prisforskjeller ut å går her.

Anbefaler en avfarging som endel frisører bruker. Deretter hva de gjør er forskjellig fra frisør til frisør.

Om man skulle påbegynne en bleke prosess osv selv er jeg redd resultatet blir ulike gul/orange/rød nyanser fordi man har hatt ettervekst og håret uti tuppene er 'gammelt' i forhold til det lengre inn som er friskt og tar til seg farge lettere. Man må vel uansett regne med rundt en 1000-lapp kanskje..

Skrevet

funker helt fint. synes det er veldig overdrevet med frisørråd.

Skrevet

Det du kan gjøre er å ta avfarging for så å farge håret tilbake i den fargen du vil ha. Hvis du evt vil ha striper lager du stripene etter du har avfarget og farget håret på nytt hos frisøren. Jeg anbefaler deg sterkt å gjøre dette hos frisøren, da det er vanskelig å oppnå det samme resultatet selv. ;)

Skrevet

koster 2000 hvis man skal avfarge pluss farge. i oslo i allefall. og ikke særlig verdt det

Gjest D-shol
Skrevet

Har selv spurt flere frisører og de anbefaler ikke avfarging fordi det kan ta knekken på din egen farge også..

Det som anbefales er å stripe i flere omganger, som sagt lenger opp.

Skrevet
Har selv spurt flere frisører og de anbefaler ikke avfarging fordi det kan ta knekken på din egen farge også..

Det som anbefales er å stripe i flere omganger, som sagt lenger opp.

Det sier de for å tjene penger! Når man striper i flere omganger legger man jo ut 4000 kr omtrent!

Gjest Gjest_jeanette_*
Skrevet
koster 2000 hvis man skal avfarge pluss farge. i oslo i allefall. og ikke særlig verdt det

Hva mener du med at det ikke er verdt det ? :lur:

Skrevet
Det sier de for å tjene penger! Når man striper i flere omganger legger man jo ut 4000 kr omtrent!

Joda, men så sitter man igjen med et bedre resultat fargemessig og bedre kvalitet på håret også da.

Jeg har tatt avfarging en gang tidligere, måtte gjennom 2 avfarginger + farge og joda, fargeresultatet ble i utgangspunktet pent, men håret var totalt ødelagt og hver gang sola skinte i håret mitt så det nærmest flammerødt ut og da var jeg blond altså. Fargen skinte igjennom hvis det kom sterkt lys/sollys i håret. Det tok 6 måneder, 3 kurer i uka og jeg måtte til slutt klippe av halvparten av håret mitt for å få det ordentlig pent igjen. Det var som å ta i tørka høy de første 3 månedene og det knakk og jeg røyta forferdelig.

Nå har jeg gått fra veldig mørk til forholdsvis blond med 2 stripinger. Håret mitt er sunt og pent, så jeg synes absolutt ikke det har vært noen dårlig investering pengemessig eller for håret mitt sin del å stripe det gradvis. Jeg har for øvrig bare betalt 1800 kr til sammen for de to stripingene, hadde jeg valgt å stripe 2 farger pr gang hadde det blitt 2400 kr til sammen. Jeg gjør dette hos Studio Alf i Grensen i Oslo.

Annonse
Gjest D-shol
Skrevet

Jeg tror ikke det. Har snakket med flere om det, bl.a. en vennine som er frisør, hun vet at jeg ikke kommer til å betale så mye for det, så hvorfor skulle hun lyve?

Skrevet
Hva mener du med at det ikke er verdt det ? :lur:

at man kan gjøre det selv for 400! får like fin farge. og sliting, det blir det uansett om du gjør det hos frisøren eller selv. så lenge du har et hår som du ikke har farget blondt før, men mørkt, er det sterkt nok til hjemmebehandlig med bra resultat. Vet ikke hva dere synes, men jeg gjør det selv hele tiden og har veldig fint hår. frisører må jo tjene penger, de også, så derfor sier de at Jo da, gå til frisøren, når det egentlig ikke er nødvendig

Skrevet
Jeg tror ikke det. Har snakket med flere om det, bl.a. en vennine som er frisør, hun vet at jeg ikke kommer til å betale så mye for det, så hvorfor skulle hun lyve?

? hvis du skal stripe det flere ganger, så blir det jo så mye? skjønner ikke. 2000 er da en helt vanlig sum per en gang hos frisøren? men jeg snakker liksom ikke om tante olgas salong

Skrevet
? hvis du skal stripe det flere ganger, så blir det jo så mye? skjønner ikke. 2000 er da en helt vanlig sum per en gang hos frisøren? men jeg snakker liksom ikke om tante olgas salong

Det kommer helt an på. Du kan få et rimelig lyst resultat av 2 gangers striping, og jeg betaler ikke 2000 kr pr gang for striping, selv ikke for 2 farger og jeg striper ikke håret mitt i "tante olgas salong". Jeg har gått fra mørk brunt til mellomblondt på 2 stripinger og betalt 1800 kr, jeg kunne blitt lysere hadde jeg valgt 2 farger, da hadde det blitt 2400.

Gjest D-shol
Skrevet
? hvis du skal stripe det flere ganger, så blir det jo så mye? skjønner ikke. 2000 er da en helt vanlig sum per en gang hos frisøren?

Ok. Jeg hadde aldri betalt så mye som avfarging koster hos noen frisør, og det vet vennina mi. Hun (og flere andre frisører) sier også at det sliter veldig på håret og kan ødelegge min egen farge.

Jeg bruker ALDRI 2000,- hos frisør! Tror jeg har brukt 1200,- to ganger og synes det var horribelt. Betaler stort sett mellom 6-700,- og synes det holder lenge.

Hvis jeg skal stripe håret mitt lysere kan jeg ta det de (få) gangene jeg faktisk går til frisøren. Synes det er bedre å spre 4000,- utover 4-5 besøk hos frisøren for striping enn på et besøk med avfarging.

Som jeg sa, jeg tror ikke på at frisører gidder å lyve om en såpass dyr behandling. Grovt sett kommer en avfarging på samme pris som 3-4 stripinger, så hvorfor skulle de si det "bare for å tjene penger" når de da må jobbe 3-4 ganger så mye for å få den samme summen? Det gir ihvertfall ikke mening

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...