Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Ja... Vet at jeg skal ta en test, men Sluttet på pilla i juni og vet at jeg hadde EL først i juli, tok en EL-test. Men saken er den... Hvis det blir "frigjort" to egg og kun det ene blir befruktet og fester seg, kan man da få en form for TR når egget som ikke er befruktet skal utstøtes? Hadde TR ca.14dager etter EL, men magen føles oppblåst og brystene ømme og annspente. Er også litt små uggen (kvalm) til tider og mensmurring kommer og går. Håper noen vet og kan svare
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Jeg har hatt opptil flere blødninger i dette svangerskapet. Den første kom da mensen kom, og siden vi ikke prøvde tenkte jeg ikke noe mer over det enn at det var mensen. Fikk ny blødning 14 dager etter. Tenkte ikke stort over dette heller. Jeg har en liten gutt på 14 mnd, så tenkte det var kroppen som trang å normalisere seg etter en lang periode uten mens. (Jeg hadde bare mensen en gang før jeg ble gravid.) Fikk enda en blødning etter det, dette var noen uker etter når jeg hadde funnet ut at jeg var gravid. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde en lavtliggende morkake, og at det sannsynligvis var årsak i blødningene da. Vet ikke om det var grunn til den første. Men går uansett an å ha blødninger og samtidig være gravid, jeg er nå 23 uker på vei og alt ser ut til å være i den skjønneste orden Ta en test du, men vær forberedt på at den kan være negativ.
Norbertine Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Blødning i svangerskapet er ikke uvanlig, jeg hadde blødning da jeg ventet mens, og oppdaget først noen dager senere da blødningen aldri kom ordentlig i gang at jeg var gravid. Hadde også flere småblødninger fram til uke 7, deretter en gang i uke 12 og en gang i uke 25, tror jeg det var. Er nå i uke 32 og alt ser fint ut, blødningene kom sannsynligvis av såre slimhinner og/eller lavtliggende morkake. Har lest at ca 25% har blødning i løpet av svangerskapet, og de fleste av de har i begynnelsen. Lykke til med testing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå