Gå til innhold

Hva spiser dere i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 19 år som ønsker å gå ned noen kilo og har regnet ut at jeg trenger ca 2200 kalorier om dagen. hvor mange kalorier må jeg kutte ut per dag for å gå ned? er det noen smarte jenter som vet dette? :jepp:

jeg ønsker også å få svar på om dette er en grei meny for meg i løpet av en dag hvis jeg skal gå ned: (hvis noen orker å regne ut da :gjeiper: )

frokost:

en brødskive med makrell eller svolværpostei(nam-bør prøves forresten), ett hardkokt egg og et eple

lunsj:

en yoghurt og en banan

middag:

spiser ofte en kyllingfilet eller et laksestykke og masse grønnsaker, noen ganger mere kjøtt også. men stort sett altså magert kjøtt og grønnsaker

kvelds:

en brødskive med gulost og kaviar eller makrell eller leverpostei

spiser ofte også et eller to epler eller andre frukter til i løpet av dagen

tusen takk for svar til deg som kan hjelpe :) er veldig takknemmelig for det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville spist noe proteinrikt til lunsj (f.eks en liten omelett, en proteinberiket smoothie eller lignende), og jeg ville lagt inn et lite mellommåltid mellom lunsj og middag (f.eks en neve nøtter/mandler).

Ut over dette synes jeg det ser greit ut, uten at jeg har detaljregnet energiinnholdet i matvarene. ;)

Skrevet

Her kan du gå inn og registrere deg og legge inn måltider i løpet av dagen, så regnes kaloriinnholdet ut :

https://www.vektklubben.no/v3/ Det er gratis

forøvrig hva jeg spiser :

frokost : Havregrøt med sukkerfritt blåbærsyltetøy til

Mellom : 1 yoghurt og f.eks 2 gulrøtter

Lunch : 2 grover skiver med gulost og paprika,agurk osv

Mellom : 2 knekkebrød med makrell i tomat

Middag : f.eks 1 frørik polarbrød(ristet) med 1 kyllingfilet,salsa og salat eller naturris med wokgrønnsaker og kylling, osv

Kvelds: 1 yoghurt med banan og bær oppi

Dersom jeg er mer sulten tar jeg meg ett par knekkebrød med makrell i tomat :)

Skrevet

Det er alledere en tråd om dette her inne, heter: "Hva har du spist i dag". Vekommen skal du være der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...