Gå til innhold

Taler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at dette med taler er ikke min greie, og nå så jeg en annen tråd om velkomstale.

er dette noe brudeparet må holde eller kan toastmasterene holde denne og introdusere seg selv??

hjelp...

Hva med sanger, kan vi "forby" dette?? hehe, vi ønsker hverken sanger eller taler og har ikke planer om å holde noen selv.

Jeg har innsett at noen taler må vi tåle, men håper det ikke trekker for langt ut.

Hvordan formidle dette på en ok måte til gjestene våre og hvem er det som typisk taler i et bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det vel ingenting man MÅ gjøre. Det er jo tross alt deres bryllup, så sånn sett kan dere legge det opp akkurat som man vil. Sånn generelt sett så er vel de obligatoriske talene: velkommen tale (trenger jo bare å være takk for at dere har kommet og introduksjon av toastmaster), brudens far, brudgommen, begge forloverne og takk for maten tale. Det er iallefall de obligatoriske jeg kjenner til. Vi har sagt til våre gjester at det selvfølgelig er hyggelig om de holder taler om de absolutt ønsker å si noen ord, men at det ikke er noe vi forventer og at vi helst ikke ønsker laaange taler. Hos oss er det foreløpig bare disse obligatoriske som skal tale, pluss brudgommens far.

Når det gjelder sanger så har vi sagt at vi ikke ønsker dette til de vi kan komme på at ville skrevet en sang. For oss er det mer naturlig å ikke ha sanger ettersom vi ikke er spesielt glade i å synge. Man kan selvfølgelig ikke helgardere seg mot at noen har med en sang, men man kan iallefall gi et signal om at det ikke kommer til å lages noe sanghefte.

Skrevet

Vanligvis introduseres vel toastmasteren av vertskapet - dvs dere selv eller en av foreldrene.

Men husk at det er ingen som bestemmer over deres dag, og dere kan legge føringer for taler og sanger. Det er nok vanskelig å si nei til taler, men dere kan jo begrense lengden ved å gjøre som Solstrålejenta, og oppfordre til dette i forkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...