Gå til innhold

Forlovernes kjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har valgt å ha to forlovere, og fikk da spørsmål om de skulle ha like kjoler...

noen som vet hva som er vanlig her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har valgt å ha to forlovere, og fikk da spørsmål om de skulle ha like kjoler...

noen som vet hva som er vanlig her?

Hva synes du passer best selv da?

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig men har selv forlovere som har spurt samme spm.

For min del er det ikke så viktig at de har like kjoler, men gjerne noe som går igjen hos dem. f.eks skal de ha armbåndsblomster/corsage, også en detalj på kjolen som er lik hos dem.. f.eks så foreslo jeg nylig at de kunne en ensfarget kjole, ikke nøye om de har lik farge eller kjole, men kanskje en kjole med muligheter for å knyte et sort silkebånd med sløyfe under bysten på begge.. el noe sånt :)

Gjest D-shol
Skrevet

Var i bryllup der forloverne hadde heeelt ulik stil, det var fint det :)

Vurderte selv to forlovere og snakka med den ene. Hun ville ikke at de skulle være like, og for meg var det ikke så farlig.

I drømmeland hadde jeg nok ønsket meg like forlovere, men det blir også bittelitt amerikansk....

Skrevet

Har to forlovere og jeg har ingen forventning om like kjoler, men jeg skal sponse oppsett av hår til de hos frisør, og tenkte kanskje...om de vil, at de har blomst e.l i håret, men sånn armbånd er også er god ide så kan de to mannlige forloverne ha en blomst i jakka.

Skrevet

Det er vel litt mer Engelsk/Amerikansk, der man har venninner som "Bridesmaids".

Jeg synes det kan være fint om de har noe som reflekterer stilen og evt fargene i bryllupet, så et armbånd eller corsage som passer er sikkert fint. Og så kan du jo orientere dem om fargene dere har valgt, så de ikke velger en kjole som kræsjer helt. Det kommer jo litt an på hvor viktig du synes det er selv, og hva de har tenkt også.

Skrevet
Har to forlovere og jeg har ingen forventning om like kjoler, men jeg skal sponse oppsett av hår til de hos frisør, og tenkte kanskje...om de vil, at de har blomst e.l i håret, men sånn armbånd er også er god ide så kan de to mannlige forloverne ha en blomst i jakka.

Jeg skal ha tre "bridesmaids",den ene er forlovern min(søstra mi) og de to andre er søstrene til min tilkommende,jeg vil at de skal ha lik kjole,eneste er at jeg har en annen farge på magebåndet på kjolen som skiller forlovern fra de to andre..

Gjest Chiffon
Skrevet

Dere som setter så sterke føringer for kjolen til forloverne deres, betaler dere kjolene for dem?

Skrevet
Dere som setter så sterke føringer for kjolen til forloverne deres, betaler dere kjolene for dem?

Hei

nei betaler dem ikke,det får de gjøre selv,jeg finner en kjole som alle liker som er pen nok til brudepikekjole men også "casual" nok til at de kan bruke dem til andre anledninger:)eller lett kan syes om til enn enklere kjole..

Skrevet

Jeg skal ha to forlovere, og for meg (og dem) er det absolutt mest naturlig at de velger antrekk selv. Det er akkurat det samme for meg hvordan de velger å kle seg, så lenge de føler seg vel.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Hei

nei betaler dem ikke,det får de gjøre selv,jeg finner en kjole som alle liker som er pen nok til brudepikekjole men også "casual" nok til at de kan bruke dem til andre anledninger:)eller lett kan syes om til enn enklere kjole..

Lykke til! Du skal slite med å finne en kjole i et snitt, stoff og farge som alle vil gå med på å bruke. Det handler tross alt ikke bare om at de skal matche og passe inn til deg, men også om at de skal ha en kjole de selv føler seg vel i. Jeg personlig hadde nektet å betale for en kjole jeg ikke fikk bestemme selv.

Forøvrig: Føringer på kjole til brudepiker og forlovere = brud og brudgom betaler!

Skrevet
Hei

Seriøst? Dersom du skal ha noe som helst å si om antrekket deres, og spesielt når du mener å bestemme så mye som du legger opp til her, så bør du definitivt betale!

Skrevet
Hei

Hvor mye har du tenkt at de skal bruke på kjolen du velger ut? Og hvor mye må de regne med å bruke på å sy den om?

Skrevet

Til dere som legger føringer på kjole til forlover: Se 27 dresses, en utrolig morsom film om kjoler som blir "kjempefine bare man legger dem opp til cocktaillengde etter bryllupet". Not.

Skrevet
Hei

Det er så fulstendig urimelig å forlange at brudepikene skal være med å sponse bryllupet ditt! Og du kan banne på at selv om de ikke sier det til deg så tenker de nok sitt om at du skal ha de til å betale kjoler du skal velge ut.

• 5 uker senere...
Skrevet
Det er så fulstendig urimelig å forlange at brudepikene skal være med å sponse bryllupet ditt! Og du kan banne på at selv om de ikke sier det til deg så tenker de nok sitt om at du skal ha de til å betale kjoler du skal velge ut.

I alle dager da, de fikk da valget selv om de likte kjolen eller ikke,ville de ikke ha den til etterbruk skulle jeg betale den og evt selge den i etterkant,men de fikk da velge selv seg imellom hvilken kjole de ville ha og om de ville betale og beholde eller ikke betale.De fant sammen en kjole som var perfekt og ville gjerne betale selv så da fikk de det.Kranglet ikke på det jeg,syns kjolen var perfekt selv,forlangte ingenting av dem jeg,jeg er da ikke bitchy heller.

Synes ikke det et urimelig når de får velge selv og vi er enige,hva er det da å klage på?

Skrevet

Jeg skal ha to forlovere og jeg har et lite ønske om at de skal ha samme farge på kjolene (gjerne ulik fargenyanse og det snittet hver av de ønsker). For meg er det en selvfølge at jeg skal betale dem siden jeg har ønsket dette. Finner vi ikke kjoler de liker så dropper vi det, og de velger selv om de bruker noe de har, eller om de vil kjøpe seg noe nytt.

Bare for å kommentere noe som er nevnt tidligere i tråden:

At det er så vanskelig å finne et snitt som mange kler har jeg ingen tro på, veldig mange amerikanere klarer det ;) Selvsagt finnes det kjoler som ikke alle kroppsfasonger ser bra ut i, men de siste ukene har jeg sett på mange amerikanske bryllupsbilder, og jeg har ikke sett at noen av brudepikene ikke kledde kjolene de hadde på seg.

Personlig synes jeg det er kulere om ikke kjolene er prikk like.

Skrevet (endret)

I tillegg kan jeg jo si at jeg vil at de skal finne kjoler de vil bruke senere også slik at det blir en gave fra meg til dem som de får bruk for. Det har ikke så mye å si, men det hadde vært morsomt om de "hørte sammen" på et vis.

Endret av Sunshine
Skrevet
I tillegg kan jeg jo si at jeg vil at de skal finne kjoler de vil bruke senere også slik at det blir en gave fra meg til dem som de får bruk for. Det har ikke så mye å si, men det hadde vært morsomt om de "hørte sammen" på et vis.

Hei

Ja det snittet på kjolene de fant seg var flott til dem alle,men så er de jo ikke så veldig ulike i fasong da,like i hårfarge o..så det gikk veldig fint.

Jeg skulle gjerne ha betalt kjolene til mine brudepiker og gitt dem som en gave..men budsjettet er noe stramt og jeg skal betale alt det andre for dem,frisør,sminke,hårpynt.sko og diverse accessories og det de måtte trenge ellers.

Syns det er en fin ordning selv om andre kansje syns det er "hårreisende uhørt"men slik er vi da mennesker,ulike:)

Du skrev:

"Finner vi ikke kjoler de liker så dropper vi det, og de velger selv om de bruker noe de har, eller om de vil kjøpe seg noe nytt."

Ja helt enig og det var slik det var med meg og brudepikene også,de fikk velge fritt,men jeg tror jeg ordla eg vel på et litt feil vis da jeg skrev aller først,leste det på nytt og så det da:D

Men har jeg ønsket noe skikkeli spesielt med kjolene og at de ikke kunnet bruke dem i ettertid til noen anledning har jo saken vert en heeelt annen.

Skrevet

Vi skal ha to forlovere hver. Jeg hadde et lite ønske om at jentene skulle ha like kjoler eller kjoler i samme fargenyanser, men forhørte meg forsiktig med dem først hva de mente. De mente begge to at det vil se best ut med like kjoler, så da skal vi forsøke å få til dette. De skal velge kjoler selv, men skal prøve å finne kjoler de (begge) liker som er innenfor "fargene i bryllupet".

Det er en selvfølge at jeg betaler kjolene for dem. Som en over her sa - når en legger føringer for antrekk kan en ikke kreve at forloverne skal betale for dette selv. Akkurat som om de ikke må bruke nok penger på at vi skal gifte oss fra før av! (utdrikningslag, gave..)

For de mannlige forloverne har vi bestemt oss for å kjøpe like slips og "tørkler" til dem. De har begge sort dress fra før og da er det ikke noe poeng at vi skal bruke masse penger og tid på å kjøpe nye dresser til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...