L@dy Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Jeg har trøbbel med å få logget med på min stasjonere Dell pc ( er på laptop nå). Den er nok gammel og er sikkert noe som feiler den, men jeg skulle ha hentet ut noen bilder og dokumenter på den og forsøker å logge meg inn med sikkerhetsmodus og det gikk greitt. Dessverre hang alt seg opp, så jeg slo av pc`en, men nå husker jeg ikke hvordan jeg fikk spørsmål om sikkerhetsmodus. Har vært på boot meny, både F2 og F12, men kan ikke seg det er noen valg der. Men kanskje det er noe annet jeg kan gjøre? Takker så mye for hjelpen!
L@dy Skrevet 3. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. august 2009 Jeg har funnet ut av hvordan jeg skal starte pc`en i sikkerhetsmodus, det gikk greitt. Men jeg synest det er rart hvorfor skjermen allikelvel er helt svart... Det kommer Windpws Xp over skjermen når jeg starter den, så det ser da normalt ut, men altså skjermen er svart. Men nå får jeg forsøke å få ut alt jeg trenger på pc`en sånn at jeg kan skrote den en gang for alltid.
Gjest En gjest Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg har funnet ut av hvordan jeg skal starte pc`en i sikkerhetsmodus, det gikk greitt. Men jeg synest det er rart hvorfor skjermen allikelvel er helt svart... Det kommer Windpws Xp over skjermen når jeg starter den, så det ser da normalt ut, men altså skjermen er svart. Men nå får jeg forsøke å få ut alt jeg trenger på pc`en sånn at jeg kan skrote den en gang for alltid. Skjermen går i svart rett etter at symbolet med XP blir vist, er det det du mener? Ser det ut til at systemet starter likevel? Selvfølgelig ikke så godt å se hvis ikke skjermen viser noe(!), men lyser harddisklampa, tikker det i harddisken etc? Det høres ut som du kan få trøbbel med å hente ut dokumenter med en svart skjerm. Da må du kanskje bruke rescue-disk i et eller annet operativsystem, eller sette disken inn om ekstradisk i en annen maskin. Eller misforsto jeg helt?
feuerstein Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Det enkleste er nok å plukke ut harddisken og stappe den inn hos nærmeste venn med stasjonær pc, så kan du hente ut filene der.
L@dy Skrevet 4. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2009 Skjermen går i svart rett etter at symbolet med XP blir vist, er det det du mener? Ser det ut til at systemet starter likevel? Selvfølgelig ikke så godt å se hvis ikke skjermen viser noe(!), men lyser harddisklampa, tikker det i harddisken etc? Det høres ut som du kan få trøbbel med å hente ut dokumenter med en svart skjerm. Da må du kanskje bruke rescue-disk i et eller annet operativsystem, eller sette disken inn om ekstradisk i en annen maskin. Eller misforsto jeg helt? Ja, det virker som systemet starter allikevel, men kun med svart skjerm. Men ser ut som jeg løste det for mitt behov i går, jeg fikk til å starte den i sikkermodus med nettverk og har fått overført mye av det jeg trenger til bl.a FotoKnudsen. Tar litt tid da, så får ta resten i de nærmeste dagene, etter det, SÅÅÅ skal pc`en skrotes. :-)
Yummy_Mummy Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Eventuelt kan du kjøpe en tilkobling for usb til disken og koble den til den bærbare for å få hentet du dokumentene dine. Det har de f.eks. på clas ohlson (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=89213440) og koster ikke all verdens.
L@dy Skrevet 4. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2009 Eventuelt kan du kjøpe en tilkobling for usb til disken og koble den til den bærbare for å få hentet du dokumentene dine. Det har de f.eks. på clas ohlson (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=89213440) og koster ikke all verdens. Det var heller ikke så dumt. Men jeg satser på jeg får ut alt jeg trenger nå i løpet av de nærmeste dagene, så da venter jeg litt med å kjøpe noe ekstrautstur.
Gjest En gjest Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Eventuelt kan du kjøpe en tilkobling for usb til disken og koble den til den bærbare for å få hentet du dokumentene dine. Det har de f.eks. på clas ohlson (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=89213440) og koster ikke all verdens. Så kabinettene har blitt så billige nå ja, da skal jeg kjøpet et, enten som beredskap hvis en PC kræsjer, eller rett og slett for å lage en backupdisk av en utrangert PC. Takk for tipset.
Gjest En gjest Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Ja, det virker som systemet starter allikevel, men kun med svart skjerm. Da må det være et driverproblem, eller så har rett og slett skjermkortet blitt dårlig. Men skal du kaste maskina likevel så er de jo ingen vits i å legge arbeid og penger i å fikse det. Hvis du ikke får slettet disken skikkelig etterpå så kanskje du skal ta den ut og kløyve den med øks før du kaster den, hvis det finnes sensitive persondata på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå