Gå til innhold

Hva gjør dere sammen i sommer nå som det bare regner?

Anbefalte innlegg

Gjest GjestE
Skrevet

Som resten av Norges befolkning begynner jeg å bli dritt lei dette drittværet i sommer. Kjenner samtidig på at det tar på forholdet. Vi blir begge tiltaksløse og slappe, og trenger noen forslag til hva vi kan gjøre samme. Vil aller helst ta en tur til varmere strøk, men har ikke råd nå, så da må vi gjøre aktiviteter hjemme eller i nærområdet.

Hva gjør andre par som har ferie sammen i sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat hatt 4 uker ferie,,, joa,, vi tok alle 4 regnukene vi da.

I mellom bygene har vi beiset huset, innpregnert verandaen og vasket gårdsplassen.

Regnet det for mye fikk vi ryddet og fikset på det meste som har vært satt til side i lang tid. Til og med inni en del forsønte skap.

Et par dager har vi kjøpt\leid noen filmer, tatt frem til kinodigg og kost oss.

Har også tatt frem "gamel" brettspill, kort og yatsi.

Kjørt på litt småturer rundt i området,,, bare for å titte og se om det hadde blit noen nye hus eller endringer rundt omkring.

Har og noen musikkinstrumenter som har blidt børstet støv av he he,,, hørtes rimelig utrent ut i starten.

Selvfølgelig har det blidt noen kvelder med god mat,,,, og drikke også.. ikke grillmat da,,, grillen var søkkbløt.

Besøk av venner og kjente og at vi dro bort på besøk.

For uten noe beis, pensler, noen dvd litt ekstra digg,,er har det blidt den rimligste sommeren totalt sett. Men vi har fått gjort utrolig mye. Lenge siden det var SÅ ryddig og rent her over alt.

(skulle ikke forundret meg om sola kom, nå som vi har startet på jobb igjen)

Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Vi har hatt ferie i Norge i år og har gitt blaffen i at været er dårlig. Vi har vært på masse fine turer i nærområdet (+ andre steder i Norge). Aktiviteter vi har gjort er fotturer (med godt og regntett tøy), teltturer, museumsbesøk, kinobesøk, besøk på utstillinger og andre attraksjoner i området vi bor og kjørt turer med bilen.

Hjemme har vi tent masse levende lys, kost oss med at vi har god tid, laget god mat, spilt spill, lest bøker, sett DVD-filmer og gjort det så trivelig vi kan. Vi har også vært en del på vennebesøk, både på dagtid og kveldstid.

Jeg tror ferien blir det en gjør det til, og jo mer en tenker på at været er dårlig, jo verre føles det. I og med at vi ikke kan gjøre noe med været, er det best å bare leve med det været en får. Vi har i alle fall kost oss. Jeg kommer sikkert til å huske sommerferien 2009 som den sommeren det regnet en hel del, men jeg har likevel hatt det veldig bra.

Jeg har visst tipset om mye av det samme som forrige post, pga samtidig posting.

Endret av antigartner
Gjest Betty89
Skrevet

Denne tråden var bra! Jeg lurer nemlig også på hva andre driver på med om dagene. :gjeiper:

Jeg og kjæresten min har vært på teltur en dag (veldig spontan ide fra meg), vi leier/kjøper film og ser på kvelden med god mat og masse snop, sitter på hver vår data og spiller og så slapper vi av. Ikke noe særlig å juble over da!

Må også legge til at jeg er super skuffa over sommeren i Norge dette året. Har vært regn ca 85% av sommerferien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...