Gå til innhold

Samboerpar med STORT PROBLEM

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ukjent_*
Skrevet

Hei vi er ett par (eller var ett par litt opp å ned ) med ett stort problem...

j (meg mannen)

h(henne kvinnen)

j flyttet inn til h i august i fjor. hun har en hund fra før.

når jeg flyttet inn så lå hunden i senga vær natt. (stor alaska malamut hund) hunden forsvant fra senga...

hun å jeg har forskjellige syn på hunder. hun mener de skal gjøre som de vil og ikke ha noen sjef. pga flokkleder er bare dust i følge henne.

dette er jeg utrolig uenig i. har selv hatt 2 hunder...

hunden får altid masse mat osv utenom hundemat. noe som gjør at hunden kaster opp mere enn normalt.

(jeg mener hunden skal fortjene godbiter osv) men her i huset så tigger hunder 24/7 å forlanger å få alt som hun spiser. uten at hun ser dette som ett problem...

i det siste så har det kommet en ny hund i ett annet hus her på gården. å denne hunden blir stadig angripet av h sin hund. uten at h gjør stort med det. når vi første gangen introdiserte hundene for hver andre så sto h bare sidna hunden å så på den angripe uten å si eller gjøre noe.

når h spiser så sier hun bort til hunden, 5 sekund etter på kommer hunden tilbake. å h klapper hunden å siser flink. ( j mener man ikke skal gi en komando så gi etter for så å rose. noe som gjør hunden ustabil i tankene- pga hva er riktig blir veldig vanskelig å tolke)

om jeg sier noe eller gjør noe med hunden, får jeg kjeft å beskjed om å ikke blande meg inn.

så samboeren er gravid å jeg tviler på hunden når barnet kommer pga alt dette.

men samboeren skal nå kaste meg ut pga jeg ikke gidder passe hunden hennes. å sier jeg er syk i hodet mitt osv pga jeg behandler/menere hunden skal være sånn å sånn osv.

men jeg sier til henne. at hun kan ikke forlange at jeg skal passe hunden hennes når jeg aldri får si noe. å om jeg sier noe så klikke rhun å ber meg dra til hælvete osv...

hvem vil hjelpe noen som er sånn ? man må jo være fleksibel i ett forhold å i det minste høre på den andre. så diskutere det som normale mennesker.

så er jeg virkelig syk i hodet mitt som mener at en hund trenger en flokkleder som setter den på plass osv.

er jeg syk pga jeg mener hunden kan være en trussel mot barnet siden hunden har fri oppdragelse?

vil gjerne at dere her kommer med kommentarer angående dette. pga alle hennes venner mener jeg er syk i hodet mitt. å at hunden skal få gjøre som den selv vil.

å jeg er vist den mest psykeste mannen hun har vært sammen med pga dette.

Hva skal man gjøre? hvordan forklare henne at skal hun ha hjelp så må hun tåle at man prater til hunden.. osv.

takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk deg å ha barn med det kvinnfolket... hjelpe meg! Hadde det vært meg, så hadde jeg satset på å være særbo gitt.

Skrevet

Jeg hadde vært mest bekymret for babyen som er på vei hvis hunden er aggressiv nok til å angripe andre hunder og generelt mangler oppdragelse av noen type.

Sånn du fremstiller samboeren din, virker hun umulig å nå ang. hunden så det er vanskelig å gi råd om hva du burde gjøre. Jeg ville prøvd å jobbe med hunden på egenhånd når hun ikke er hjemme og se om det hjelper på noen måte.

Skrevet

Huff.

Høres ut som både hund og eier hadde hatt behov for et (helst flere) dresurkurs.

Har hatt hund mange år selv. Det var en hund som ble trent til rypejakt.

Var på mange kurs og treninger. +at jeg trente selv med hunden daglig.

En skal være bestemt, klar og tydelig og IKKE brutal, stygg med hunden.

Huff stakkars hund, den må jo bli helt forvirret av slik "behandling".

Nei.. send dem på dresurkurs, slik at eier får se og høre hvordan en oppdrar en hund.

P.S anngriper hunden andre hunder, er det i neste omgang et barn den anngriper også. For guds skyld, ha et solid bånd når dere er på tur med hunden. Jeg ville ikke møtt denne verken med hund eller barn med meg.

Gjest *Maja*
Skrevet

Vel...jeg ville vært kjempeskeptisk, for dette høres ikke ut som en hund i balanse...Og hunder i ubalanse kan fort bli en fare for et barn. Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en som behandlet hunden sin så dårlig...

Skrevet

Det er et ganske kraftig uttrykk å si at noen er "syk i hodet", noe som sier meg at hverken dere eller vennene deres er særlig oppegående når det er normalt å gå rundt å si at hverandre er syke i hodet...

Men uansett, jeg har selv hatt bikkje og mener at det å vise hunden at den er lavest på rangstigen er alfa og omega. Slik det blir nå er hunden sjefen, og en baby vil havne under den på rangstigen. Hunden må lære at den er UNDER babyen, hvis ikke kan det faktisk skje at hunden blir aggressiv om noen andre prøver å røre babyen, spesielt gjester på besøk. Det at hunden angriper andre hunder viser at den burde vært avlivet forlengst, spesielt når eieren har null kontroll på den.

Jeg kan ikke skjønne at naboen deres ikke har reagert. Jeg vet ikke hvilket råd jeg skal gi deg, annet enn å stå på ditt. Husk at det er ditt barn også, og du har rett til å bestemme hva slags omgivelser det skal leve i.

Skrevet

Det er helt sikkert ikke noe galt med hunden, her er det eieren som ikke er konsekvent. Jeg er enig med deg i at dersom hun vil at du skal passe hunden, må du kunne bestemme over hunden ellers også. Så det er enten eller, enten må hun godta at du "blander deg" i oppdragelsen av hunden, eller så må hun finne noen andre som kan passe hunden. Jeg hadde uansett ikke akseptert å bli bedt om å dra til helvete, ikke av noen som helst!

Skrevet
Tenk deg å ha barn med det kvinnfolket... hjelpe meg! Hadde det vært meg, så hadde jeg satset på å være særbo gitt.

Hun ER gravid alt... retter meg selv; stakkars deg. Ikke for hunden, men for at ei dame som blander sine venner inn i denslags, og at alle kaller deg syk i hodet...stakkars stakkars deg. Ond dame!

Gjest Tigress
Skrevet

Send ho på dressurkurs, dama treng å lære seg litt manerer.

Skrevet

Hmm... du får ikke blande deg inn i oppdragelsen på en hund... hvordan tror du det da blir når barnet kommer ???

Enig med hva de andre skriver her.

Både eier og hund har et sterkt behov for dressurkurs.

Ellers vil jeg tro dere får et kjempeproblem den dagen barnet kommer og begynner krabbe\gå rundt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du forventer at barneoppdragelsen skal bli når dere ikke klarer å komme overens med hva dere skal gjøre med bikkja en gang.

Gjest Gjest_hundeeier_*
Skrevet
Jeg hadde vært mest bekymret for babyen som er på vei hvis hunden er aggressiv nok til å angripe andre hunder og generelt mangler oppdragelse av noen type.

Sånn du fremstiller samboeren din, virker hun umulig å nå ang. hunden så det er vanskelig å gi råd om hva du burde gjøre. Jeg ville prøvd å jobbe med hunden på egenhånd når hun ikke er hjemme og se om det hjelper på noen måte.

Nå er det stor forskjell på hund-hund aggressjon og hund-menneske aggresjon. Malamuter er kjent for å kunne være sinte på hunder av samme kjønn, uten at det har noe å si for hvordan de er mot folk.

Gjest Gjest_hundeeier_*
Skrevet
Huff.

Høres ut som både hund og eier hadde hatt behov for et (helst flere) dresurkurs.

Har hatt hund mange år selv. Det var en hund som ble trent til rypejakt.

Var på mange kurs og treninger. +at jeg trente selv med hunden daglig.

En skal være bestemt, klar og tydelig og IKKE brutal, stygg med hunden.

Huff stakkars hund, den må jo bli helt forvirret av slik "behandling".

Nei.. send dem på dresurkurs, slik at eier får se og høre hvordan en oppdrar en hund.

P.S anngriper hunden andre hunder, er det i neste omgang et barn den anngriper også. For guds skyld, ha et solid bånd når dere er på tur med hunden. Jeg ville ikke møtt denne verken med hund eller barn med meg.

Det er stor forskjell på hund-hund aggresjon og hund-menneske aggresjon. Se mitt svar over også

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Dette her hørtes bare helt sykt ut. Tror du bør anbefale henne å se "hundeviskeren" på det sterkeste.( Du kan kjøpe DVD)

En hund skal ha en leder!

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Dette her hørtes bare helt sykt ut. Tror du bør anbefale henne å se "hundeviskeren" på det sterkeste.( Du kan kjøpe DVD)

En hund skal ha en leder!

anbefaler å heller bruke mer oppdatert kunnskap om hund og atferd...

Hundehviskeren er ikke av den typen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hater hundeeiere som henne. Jeg har dessverre opplevd hunder totalt uten opprdagelse og det ga meg hundeskrekk som liten. Det har tatt meg lang lang lang tid å forstå at hunder kan være anderledes og oppdragne og adlyde meg. Denne tilliten er det eieren som må gi meg for har ikke hunden respekt for eieren så er det lite sannsynlig at den vil ha respekt for meg.

Hun burde aldri ha hund - og det er min klare mening at hun ikke er moden for barn heller for hun er jo ute av stand til å være konsekvent!

Skrevet

Syns ikke hun burde hatt hund. En hund trenger en eier som er konsekvent, mer enn noe annet. Det skal aldri være tvil om hvem som er flokklederen. Spesielt når det gjelder en så kraftig hund.

Skrevet

har dere snakket sammen om barneoppdragelse?

Slik hun holder på med hunden tenker jeg stakkars barn...

En hund trenger en leder. Slik barn trenger grenser fra foreldre.

Jobb med hunden når du passer den. Den sladrer jo ikke :fnise:

Skrevet
[...] men samboeren skal nå kaste meg ut pga jeg ikke gidder passe hunden hennes. å sier jeg er syk i hodet mitt osv pga jeg behandler/menere hunden skal være sånn å sånn osv.

men jeg sier til henne. at hun kan ikke forlange at jeg skal passe hunden hennes når jeg aldri får si noe. å om jeg sier noe så klikke rhun å ber meg dra til hælvete osv...

[...]

Men, da er du egentlig heldig da, som får friheten til å finne deg ei skikkelig dame. Det kan trenges et stabilt hjem, når ungen kommer, og du går vel for eneførsørger, når den tid kommer? Angripende hund gir vel grunn til bekymring?

Husk bare å begynne å samle på vitneutsagn, men hold kjeft til henne om det.

Gjest Gjest_C_*
Skrevet

dette problemet synes å ha fint lite med hunden å gjøre, men for ordens skyld: poste gjerne om problemet på et forum med hundefolk (f.eks canis.no) og se hvilke reaksjoner du får der. Jeg ønsker ikke å begi meg ut på dette fordi da tar deg gjerne et par tusen ord før jeg er ferdig, men det viser tydelig fra innlegget at hverken J eller H har særlig grep om sunn hundeoppdragelse. ta evt kontakt med en profesjonell instruktør (og velg for all del en som er ganske oppdatert på hva som gjelder for MODERNE hundetrening. vær snill å ikke se hundehviskeren, det går flere kampanjer for å forsøke å stoppe dette programmet og det vil ikke gjøre noen av dere godt, minst av alt hunden)

anyway... jeg synes egentlig mest synd på hunden og den kommende ungen jeg da. dere er egentlig begge ganske "syke i hodet" som har valgt å tilføre flere til dette kaoset. hvorfor er dere sammen i det hele tatt? det er jo ingen tillit her (hun lar deg ikke håndtere hunden, og du stoler ikke på at hun kan håndtere den selv), og når dere ikke kan bli enige om hundeoppdragelse så kommer dere iallefall til å slite med barneoppdragelse. det beste her må etter min mening være å flytte fra hverandre, roe ned litt, og prøve å bli enig om barnets beste fra et nøytralt plan, og ikke tilføre de uskyldige (hunden og ungen) mer stress av at dere krangler foran dem. men det er helt klart DERE som er problemet (BEGGE TO, ikke bare hun eller han), ikke hunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...