Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei, Noen som vet hvor mange dager det kan ta å overføre penger fra en konto til en annen med nettbank? Tar det lenger tid når det er mellom kontoer i to forskjellige banker? Si at jeg f.eks skal overføre penger fra min konto i sparebank 1 til en konto i nordea.. Er det noe som kan ta opp til en uke?
Miko Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Jeg fører over penger fra jobbens bankkonto til mottakere i mange forskjellige banker. I så godt som i alle tilfeller er pengene på kontoen dagen etter (noen ganger er de også tilgjengelige på konto for mottaker samme dag).
Alison Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Hei, Noen som vet hvor mange dager det kan ta å overføre penger fra en konto til en annen med nettbank? Tar det lenger tid når det er mellom kontoer i to forskjellige banker? Si at jeg f.eks skal overføre penger fra min konto i sparebank 1 til en konto i nordea.. Er det noe som kan ta opp til en uke? Hvis du legger inn betalingen innen fristen banken din har satt for betalinger samme dag (varierer stort sett fra kl 11 til kl 13 i de forskjellige bankene), vil betalingen komme inn på mottagers konto samme dag (gjelder kun hverdager og ikke helg og helligdager). Betalinger lagt inn etter den nevnte fristen vil bli utført neste virkedag. Betalinger innen samme bank går som regel raskere enn om de skal til annen bank. Betalinger til annen bank går via BBS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå