Gjest TS Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg prøver. Vi har invitert et søskenbarn m/følge til kaffen og søskenbarnet mitt har sakt ja til å servere til middagen. Jeg viste bordplasseringen til noen andre i familien og da lurte de på hvor følget til søskenbarnet mitt. De sa klart ifra at det var direkte uhørt at ikke han skulle få komme til middag. Selv om hun skal servere til middagen så hadde ikke jeg ment at han skal få komme til middagen. Hverken jeg eller forloveden min kjenner ikke denne mannen. Og ikke har søskenbarnet mitt sakt selv at hun skal ha med følge og hun har heller ikke spurt om han får komme til middag. Vet ikke helt hvordan dere kan hjelpe, men måtte bare få det ut.
Mariaaa Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Snakket selv med forloverne mine og storesøsteren min om et lignende "problem".. Og de sa følgende til meg: Uansett hva noen sier om noen ting, om det gjelder gjestelisten, kjole, mat osv osv.. DERE bestemmer SELV hva dere skal gjøre. Det er DERES dag og dere må gjøre det som føles rett for dere. Kanskje litt lett for meg å si men de eneste meningene og innspill på alt som gjelder på den store dagen deres er deres egne. Og hvis det er slik at det ikke føles naturlig å invitere han til middag så er det sånn det blir. Det er iallfall min mening..
Gjest kompromissbruden Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg ser ingen grunn til at ditt søskenbarns kjæreste skal inviteres til middagen. du har jo ikke invitert søskenbarnet ditt til middag heller, hun skal jo bare servere under middagen.
Mariaaa Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Og en annen sak.. Hvorfor mener de han skal få komme til middag som gjest når hun selv ikke skal delta i middagen som gjest, men som servitør? Hørtes kanskje litt 'rart' ut..
Gjest TS Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Jeg har aldri møtt han og forstår det slik at han ikke er en fast kjærest. Viss vi bestemmer oss for at han skal få komme (viss det blir noe mer snakk om det) så går ikke bordplasseringen opp og han må da sitte på en ende uten noen han kjenner. Vet egentlig ikke om han kjenner noen utenom kanskje mine foreldre litt.
Mariaaa Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Det hadde vært noe annet hvis søskenbarnet ditt skulle være gjest i middagen, men når hun kun skal servere så passer det ikke inn noen plass at hennes kjæreste skal få komme til middagen (synes jeg ) På en rar måte kan man si at det nesten blir sånn at søskenbarnet ditt ikke får komme i middagen men hennes kjæreste skal få komme? Og det blir jo feil.
lilleGrethe Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Snakk med søskenbarnet ditt - jeg vil anta at hun tenker som deg. Skal han komme til et bryllup der hun "jobber"? Han kan evt komme til kaffen hvis hun er ferdig med serveringen til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå