KLB Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Hei. Vi er en familie på 3 med en gutt på 3 år, og i det siste har jeg begynt å få litt angst for helgene... Minstemann som er tre er en skikkelig guttete treåring og liker aktiviteter og at noe skjer. Samtidig blir han illsint når han ikke får til noe, som ikke alltid er like lett å takle (er noen ganger veldig irriterendes å høre på 'hylet' hans...) Vi er som regel flinke til å finne på aktiviteter; dra til parken, stranda, lekeplass, tur i skogen, etc, men i det siste har jeg begynt å føle at vi gjør dette fordi vi må. Hvis ikke kjeder lillegutt seg hvis vi går hjemme hele dagen og da tærer det på alle tre (særlig når han blir illsint). Dette har også begynt å gå ut over forholdet til meg og min mann og det blir mye hakking mellom oss og en liten hyggelig tone. Synes derfor ofte det er deilig når det er søndags kveld og man skal i barnehage/jobb igjen! Er det noen som kjenner seg igjen? Noen gode råd, tips?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Kan dere invitere en jevnaldrende på besøk, så de kan leke sammen på rommet hans? Høres ut som han trenger å lære å aktivisere seg selv; om foreldrene og barnehagepersonalet hele tiden har aktivisert dem er de ikke så vant til å bruke sin egen fantasi.
tingeling Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jepp, jevnaldrende er tingen Da har ungene det supergøy! Kjenner dere ingen så "kapre" noen. I sommer var vi hjemme i to uker med treåring og baby+ regnvær. Alle de vanlige vennene var bortreist. Jeg kastet meg over noen vi ikke kjente på biblioteket, og vips hadde vi noen nye venner (de var også lykkelige for å få noen å leke med)
Heidipia Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Vi pleier å bruke søndagen(og lørdag noen ganger) på å treffe venner med barn, i en barnehage, tar en ny barnhage hver uke. Tar med oss kaffe og mat+ litt små snacks. Sosialt for store og små. Vi er 6 familier som har det som fast søndags aktivitet, da er det alltid noen som kan og det gjør ikke noe om noen faller fra. Vi har til sammen 13 barn i fra 1.5 til 12 år og da blir det livat:-). Kjempe kos.
Gjest imli Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Vi gjør i grunnen det samme som vanlig... Vil råde deg til å prøve å la ungen underholde seg selv litt. Veldig slitsomt med en unge som alltid trenger underholdning, og dessuten er det bra for fantasien og kreativiteten hans også, og få aktivisere seg selv.
cilja Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Vi er som regel flinke til å finne på aktiviteter; dra til parken, stranda, lekeplass, tur i skogen, etc, men i det siste har jeg begynt å føle at vi gjør dette fordi vi må. Jeg tror veldig mange foreldre gjør slike ting mye for barnas skyld. Det kan være deilig for oss voksne å være innendørs å slappe av en hel dag eller få unna noe husarbeid, men når man har barn, må man til en viss grad gjøre ting for barnas skyld. Det føles som et ork noen ganger, men det er jo også en mulighet til å kose seg sammen som familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå