Gå til innhold

Kurv til toalettet

Anbefalte innlegg

Skrevet
Neinei, men noe må man jo ha i den. Blir litt tomt med en blank neglelakk og to sikkerhetsnåler ;)

Da tar man TRE sikkerhetsnåler i! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er ikke alle som har hundre prosent kontroll på syklusen sin.

Jeg er en av dem, og hvis jeg vet jeg skal i store tilsetninger som bryllup, så tar jeg med et bind i vesken.

Skrevet
Det er titalls med tidligere tråder om dette emnet (det har du jo tydeligvis sett selv også), så jeg skjønner ikke helt hvorfor du må starte en ny. ;)

Fordi kurvdiskusjonene er kjempemorsomme. :strix:

Skrevet
Fordi kurvdiskusjonene er kjempemorsomme. :strix:

Jaaaaa! En god kurvdiskusjon er alltid velkommen her på KG! :fnise:

Skrevet
Jeg er en av dem, og hvis jeg vet jeg skal i store tilsetninger som bryllup, så tar jeg med et bind i vesken.
Ikke alle som tenker så langt, tenker jeg, i hvert fall. Vet om mange venninner som er rimelig korttenkte på det der.
Skrevet
Ikke alle som tenker så langt, tenker jeg, i hvert fall. Vet om mange venninner som er rimelig korttenkte på det der.

Da er det kanskje på tide at de lærer. :lur:

Skrevet

Jeg var ingen Bridzilla, hadde et lite intimt bryllup med 20 gjester, kjolen min kostet 1000 kr, ingen monogram, hjemmelagde kaker og fri bar. Jeg hadde likevel slike korger. Ingen av gjestene tenkte faktisk på at det var jeg som hadde satt dem der, de trodde de tilhørte lokalet.

Den ene gjesten vår røk stroppen på kjolen sin, og ingen av gjestene hadde sysaker med seg. Hun takker enda for disse korgene (etter hun fant ut at den var min). Selv var jeg i et bryllup og fikk skikkelig hodepine. Jeg kjennte nesten ingen (var mannen min sine venner) og de hadde ikke noe smertestillende i baren. Mannen min måtte gå til flere av jentene i bryllupet før han fant noen som hadde paracet. Jeg tenkte da at en dokurv hadde vært greit (når jeg først var så dum at jeg glemte min egen paracet)

I mine kurver hadde jeg

-paracet og ibux

-plaster

-blank neglelakk

-nål og tråd og sikkerhetsnåler

-hårspray

-frisk

Det ble ikke mye brukt, og ingenting forsvant. Noen paraceter var brukt, og et plaster. For meg var dette en liten og enkel ting som betydde veldig mye for de som trengte det, men som ellers ble lite lagt merke til og som hadde lite å si i det store og det hele. Jeg syntes tanken på at gjstene skulle slippe å spørre rundt om først uhellet var ute var en ok tanke. Hverken mer eller mindre. Syntes det er rart at noen orker å hisse seg sånn opp over dette temaet.

Korgene kommer til å bli videreført i de neste store tilstellninger jeg skal arrangere også(50-års dagen til pappa feks). Syntes det var en veldig god ide jeg rett og slett

Skrevet
Jeg lurer også på hvor stort behovet for tamponeger er?
Jeg lurer på om ikke folk har med seg det de trenger.

På restauranten der søstra mi hadde bryllupsmiddag, sto det hårspray, og det var litt kjekt.

Skrevet

Det bør iallefall være dopapir på do. Men det trenger kanskje ikke ligge i en kurv...

Skrevet
Det bør iallefall være dopapir på do. Men det trenger kanskje ikke ligge i en kurv...

:tommelopp: Det bør også være såpe, og muligens noe å tørke hendene med. :opplyser:

Skrevet (endret)

Et sånt skilt må det også henges opp på døra, ellers er det ikke lett å si hva gjestene kan finne på :eeeh:

Endret av Nimorna
Skrevet
Et sånt skilt må det også henges opp på døra, ellers er det ikke lett å si hva gjestene kan finne på :eeeh:

:skratte:

Skrevet

Dokurver er ikke negativt i seg selv. I bryllup er ofte mange på reise, og ikke alle er like reisevandte.

Det er når dokurvene fylles med unyttig dilldall og matchende fjas vi begynner å ane et tev av -zilla. Makeup har lite der å gjøre. Dette har folk med selv i veska, og de som ikke har, får alltids låne av noen.

Hårspray hører heller ikke til i kurven, men kan med fordel stå på benken ved håndvasken. Ikke på herretoalettet. Herrer med promille finner fort alternative bruksområder for noe som ved hjelp av en lighter blir en perfekt flammekaster...

Dokurven bør kun inneholde nødvendigheter, og enkelte ting som folk på reise kan ha oversett, og ikke så lett kan få lånt.

Reisesysett (ferdigtredde nåler med ulikfarget tråd).

Plaster

Noen få Tamponger/bind (enkeltpakket)

Pinex (og ibux på damedassen) klippet to og to fra "arket".

Nylonstrømpeneglelakk for damene.

Noen slike reisesett sammenleggbar tannbørste med miniatyrtannkrem.

Noen enkeltpakkede Antibac-servietter.

Syrenøytraliserende tabletter med øyeblikkelig virkning, som Link, Titra Lac, Novalusid.

Negleklipper. (til løse tråder og hjørnet på knekte negler)

Du kan også ha ting som nylonstrømper liggende på lur, i tilfelle katastrofe, men ikke i dokurven. :)

Ideelt sett skal ikke kurven legges merke til.

Noen har tatt den lenger ut, med tanke på de tilreisende, og lesset oppi porsjonspakker med toalettsåpe og shampo som folk kan ta med til campinghytta etc. Egentlig har ikke dette noe i dokurven å gjøre. Dere har vel en viss oversikt over hvem som er tilreisende, og møter dem kanskje sågar i forkant. Så kunne jo en liten velkomstmappe inneholde slike litt lure ting. Ja, for ikke alle bryllup skjer midt i storbyer med seven11 og søndagsåpne butikker. Noen steder holdes relativt stengte i "bryllupstid", og da er det jo ikke annet enn godt utført vertskap, å se til at gjestene har det bra.

Sant? :jepp:

Skrevet
Dokurver er ikke negativt i seg selv. I bryllup er ofte mange på reise, og ikke alle er like reisevandte.

Det er når dokurvene fylles med unyttig dilldall og matchende fjas vi begynner å ane et tev av -zilla. Makeup har lite der å gjøre. Dette har folk med selv i veska, og de som ikke har, får alltids låne av noen.

Hårspray hører heller ikke til i kurven, men kan med fordel stå på benken ved håndvasken. Ikke på herretoalettet. Herrer med promille finner fort alternative bruksområder for noe som ved hjelp av en lighter blir en perfekt flammekaster...

Dokurven bør kun inneholde nødvendigheter, og enkelte ting som folk på reise kan ha oversett, og ikke så lett kan få lånt.

Reisesysett (ferdigtredde nåler med ulikfarget tråd).

Plaster

Noen få Tamponger/bind (enkeltpakket)

Pinex (og ibux på damedassen) klippet to og to fra "arket".

Nylonstrømpeneglelakk for damene.

Noen slike reisesett sammenleggbar tannbørste med miniatyrtannkrem.

Noen enkeltpakkede Antibac-servietter.

Syrenøytraliserende tabletter med øyeblikkelig virkning, som Link, Titra Lac, Novalusid.

Negleklipper. (til løse tråder og hjørnet på knekte negler)

Du kan også ha ting som nylonstrømper liggende på lur, i tilfelle katastrofe, men ikke i dokurven. :)

Ideelt sett skal ikke kurven legges merke til.

Noen har tatt den lenger ut, med tanke på de tilreisende, og lesset oppi porsjonspakker med toalettsåpe og shampo som folk kan ta med til campinghytta etc. Egentlig har ikke dette noe i dokurven å gjøre. Dere har vel en viss oversikt over hvem som er tilreisende, og møter dem kanskje sågar i forkant. Så kunne jo en liten velkomstmappe inneholde slike litt lure ting. Ja, for ikke alle bryllup skjer midt i storbyer med seven11 og søndagsåpne butikker. Noen steder holdes relativt stengte i "bryllupstid", og da er det jo ikke annet enn godt utført vertskap, å se til at gjestene har det bra.

Sant? :jepp:

Snakker du av erfaring her? :fnise:

Skrevet
Snakker du av erfaring her? :fnise:

Nei. Jeg trenger ikke promille for å la meg fascinere av en to meters ildkule blant taft og tyll, håroppsatser og fyll. :lur:

Skrevet

med alt nevnt vil jeg oxo si

Anti-bakteriell gel

Pastiller som Läkerol

Hårspray

Hårnåler/spenner

Strømpebukser

Q-tips

Skrevet
Pastiller som Läkerol

Hva er den greia med damer, og spising på dass? :fnise:

Skrevet
Nei. Jeg trenger ikke promille for å la meg fascinere av en to meters ildkule blant taft og tyll, håroppsatser og fyll. :lur:
Apropos promille! Kanskje promilletester?
Skrevet
Hva er den greia med damer, og spising på dass? :fnise:

Som kvinne lurer jeg også på det. Særlig med tanke på at de fleste ikke vasker hendene etter å ha vært på toalettet.

Skrevet

Det virker som om noen mener hver enste gjest kommer til å ha behov for alt mellom himmel og jord. Jeg begynner til en viss grad å se behovet for ting som f.eks tamponger, blank neglelakk og hodepinetabletter. Ser fremdeles ikke behovet for kosmetikk, da dette er noe jeg ikke synes bør deles av hygieniske grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...