Gå til innhold

Kurv til toalettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest her inne at noen har hatt stor suksess med å sette ut noen "nødkurver" på toalettet der de har fylt opp med litt diverse (hårspray, tuggis, sikkerhetsnåler ol.).

Jeg tenker å gjøre dette i vårt bryllup også, men trenger noen tips til hva jeg bør fylle de med?

Og er det bare på dametoalettet, eller satt dere ut en kurv på herretoalettet også?

Eller er dette med "nødkurver" bare dumt og unødvendig?

Skrevet
Jeg har lest her inne at noen har hatt stor suksess med å sette ut noen "nødkurver" på toalettet der de har fylt opp med litt diverse (hårspray, tuggis, sikkerhetsnåler ol.).

Jeg tenker å gjøre dette i vårt bryllup også, men trenger noen tips til hva jeg bør fylle de med?

Og er det bare på dametoalettet, eller satt dere ut en kurv på herretoalettet også?

Eller er dette med "nødkurver" bare dumt og unødvendig?

Smaken er som baken, etc.. :) Det er sikkert nyttig med en dokurv, men jeg personlig synes det blir et lite "Bridezilla"-preg over det hele. Et vanlig problem er visstnok også at folk hamstrer; legger du en pakke hodepinetabletter eller gnagsårplaster i kurven, putter noen gjester hele sulamitten i håndvesken og tar alt med seg hjem.

Jeg tror det kan være nyttig med f.eks hodepinetabletter og gnagsårplaster, men jeg ville plassert dem et annet sted så ikke noen stjeler med seg hele pakken.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god idè jeg. Kun til jentene da. Mange av oss elsker jo sånn. Litt dill dall.

Ha litt hårspray, nåler, plaster, små spenner til håret, tampong, hodetabletter, tyggegummi osv.

Dette er jo ikke den største investeringen dere gjør så det blir vel ingen krise dersom noen er mer grådige enn andre.

Skrevet

Vi tenkte å ordne kurv både på dame og herre toalettene..

Damekurven tenkte vi fylle med:

hårspray

lotion

tamponger

bind

lipgloss

plaster

spraydeo

rouge

blank neglelakk (i tilfellet strømpebukser ryker :))

paracet

Herrekurven tenkte vi fylle med:

Voks

minihårpray

lotion

lipsyl

plaster

spraydeo

paracet

• Liker 1
Skrevet

Lypsyl? En sånn fellesgreie hvor alle smører inn leppene med en økende mengde bakterier? Hufforguff.

Skrevet
Lypsyl? En sånn fellesgreie hvor alle smører inn leppene med en økende mengde bakterier? Hufforguff.

Det finnes jo sånne som man bruker fingeren og smører med.

Skrevet

Det kan likevel være uhygenisk. Jeg vet om mange som smører hele fingeren sin utover det, og gjerne flere ganger.

Gjest Christabelle
Skrevet

Fingrene har flere bakterier enn leppene. Jeg ville ha droppet alt av kosmetikk. Lotion er greit nok (men hva er vitsen?) hvis det er pumpe, men man kan ikke påføre en rouge i en helt annen farge enn den man allerede har på seg når en ankommer.

Skrevet

Det er sant, men det er likevel nok av folk som kommer til å smøre dem direkte på leppene, så sant det er fysisk mulig. Jeg vet ikke hvilken type lipgloss/lypsyl dere har tenkt å bruke, men det kommer sannsynligvis til å være i det minste noen gjester som gjør det.

"Alle andre tar bare på fingeren først, så da er den ren nok til at jeg kan ta den på leppene" :fnise:

Skrevet
Fingrene har flere bakterier enn leppene. Jeg ville ha droppet alt av kosmetikk. Lotion er greit nok (men hva er vitsen?) hvis det er pumpe, men man kan ikke påføre en rouge i en helt annen farge enn den man allerede har på seg når en ankommer.

Sant nok, men vasker man hendene etter et toalettbesøk er det kanskje ikke like farlig.. men men, ingenting er bestemt, og om det blir så får den bare ligge der, tilgjengelig for de som vil bruke den eller ikke.

Lotion ble kanskje litt feil, mersom håndkrem da.

Og når det kommer til rouge, når det kommer til jenter og forfriskninger av sminken.. hvis de ikke har egen med så er det ofte slik at man låner her og der.. da er det greit at det ligger en der "just in case"..

Skrevet
Sant nok, men vasker man hendene etter et toalettbesøk er det kanskje ikke like farlig.. men men, ingenting er bestemt, og om det blir så får den bare ligge der, tilgjengelig for de som vil bruke den eller ikke.

Lotion ble kanskje litt feil, mersom håndkrem da.

Og når det kommer til rouge, når det kommer til jenter og forfriskninger av sminken.. hvis de ikke har egen med så er det ofte slik at man låner her og der.. da er det greit at det ligger en der "just in case"..

Det er mange som ikke vasker hendene etter toalettbesøk, og dere kan ikke akkurat ha et skilt hengede: "vennligst vask hendene etter å ha brukt toalettet."

Skrevet

Folk må jo få gjøre som de vil, men personlig synes jeg dette høres veldig fjasete ut.

Eneste som lyder fornuftig er hodepinetabletter synes jeg, men de kan man vel bare ha på kjøkkenet.

Skrevet

Til ts: Har du tenkt på hvor lang kø det kommer til å blir hvis alle skal drive med masse dill-dall?

Gjest Chiffon
Skrevet

I disse griseinfluensatider spørs det om noen tør låne lipgloss som er felles.

Jeg ville hatt det enklest mulig, sikkerhetsnåler, blank neglelakk, paracet, tamponger, plaster.

Hvem driver å bruker av en felles voks i et bryllup? De fleste bruker da nesten timesvis på å fikse seg før de drar.

Skrevet
Det er mange som ikke vasker hendene etter toalettbesøk, og dere kan ikke akkurat ha et skilt hengede: "vennligst vask hendene etter å ha brukt toalettet."

Selvfølgelig skal vi ha et sånt skilt :ler:

Men altså..det er ikke akkurat sånn at man MÅ bruke hver eneste gjenstand som ligger i den kurven. Den får bare ligge der..Og om den blir brukt eller ikke får være opp til gjestene.

Skrevet

En gjennomsnittlig håndvask bruker man ca. 12 sekunder på, men for å fjerne rundt 99% av bakterier/mikrober må man vaske hendene i 30 sekunder. Du kan eventuelt kjøpe sterisol/antibac-gele og putte det i kurven sammen med tingene, da trengs det kun 15 sekunder/til geleen har tørket før 99% av bakterier/mikrober er borte. Personlig synes jeg alt annet enn tamponger/bind og hodepinetabletter blir fjasete. Kanskje hårspray for å fiffe opp holdet i håret etter noen timer.

Skrevet
I disse griseinfluensatider spørs det om noen tør låne lipgloss som er felles.

Jeg ville hatt det enklest mulig, sikkerhetsnåler, blank neglelakk, paracet, tamponger, plaster.

Hvem driver å bruker av en felles voks i et bryllup? De fleste bruker da nesten timesvis på å fikse seg før de drar.

Jeg lurer også på hvor stort behovet for tamponeger er?

Gjest Chiffon
Skrevet

Neinei, men noe må man jo ha i den. Blir litt tomt med en blank neglelakk og to sikkerhetsnåler ;)

Skrevet
Er ikke alle som har hundre prosent kontroll på syklusen sin.
Skrevet

Det er titalls med tidligere tråder om dette emnet (det har du jo tydeligvis sett selv også), så jeg skjønner ikke helt hvorfor du må starte en ny. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...