Gjest Arne29 Skrevet 5. august 2003 #1 Skrevet 5. august 2003 Hei til dere jenter som er på denne siden Min samboer har bursdag om 2 uker. Hun sier at hun ønsker seg en kjole av meg til bursdagen sin av meg. Og lurer jeg på hva som er "inn" og "ut" når det gjelder kjøp av det.. Dersom jeg skal beskrive henne så er hun: * blond * liker alle slags farger * aldern hennes blir 30 * ikke alt for dyrt pga hun får noe annet som er litt dyrere * kjole skal være til selskapsbruk * str. som en gjenomsnittskvinne er Dersom du har noen tips og gode råd om det så tar jeg det i mot med STOR takk:) Både når det gjelder hvor jeg kan få kjøpt det, hva prisen er og farger osv. For å legge til en liten ting til helt til slutt så kunne jeg selvsagt gitt henne et gavekort, men jeg syns det er mye mer morsomere at hun får en gave. Og så er det at dette er noe hun har ønsket seg av meg leeenge...som jeg må prøve å få til På forhånd takk for svaret PS!Lover å fortelle hvordan det hele gikk etter hun fikk gaven fra meg:) Hilsen Arne29
floyel Skrevet 5. august 2003 #2 Skrevet 5. august 2003 Oi! Dette hørtes ikke enkelt ut. Med de opplysningene du kommer med høres det ut som om det kan bli relativt katastrofalt. Du bør bedrive litt ytterligere forsking før du kaster deg ut i det. Kan du skaffe et målebånd og finne ut mål over byste, midje og hofter? (Hvis du ikke kan måle henne direkte - finn ut bh-størrelse, og livvidde (mål bukse (NB! vær obs på om du måler en hoftebukse eller midjebukse). Hvor høy er damen? Er hun ekte blond - eller er håret farget lysere? Hva er et typisk hverdagsantrekk for henne - og hva kler hun seg i når hun skal pynte seg? Er det noen plagg hun allerede har som du synes hun er strålende vakker i? Hvor kjøper hun vanligvis klærne sine? (Sjekk merkelappen på både hverdags-klær og penklær). En noe enklere løsning kan være å finne et stoff du tror hun vil kle, skissere en form du synes passer til hennes kroppsform (evt klipp ut bilder i den stilen du ønsker å ha kjolen fra et moteblad) og å bestille time til måling hos en dyktig sydame. Da vet dere at hun får en kjole som sitter perfekt - men du har likevel vært med på å sette ditt preg på den. Og - er du sikker på at hun _egentlig_ ønsker seg en kjole? Kanskje hun ønsker at dere gikk oftere ut? Kanskje hun ønsker at hun var penere, og det eneste som hjelper er at du oftere forteller henne hvor pen du syns hun er? Kanskje ønsker hun seg bare prinsessefølelse - som du kan skaffe ved å varte henne opp en hel dag? Kanskje ønsker hun bare at du skal bruke tid på å finne noe som er absolutt henne - d.v.s studere hennes stil - og ikke nødvendigvis finne en kjole? Kvinner kan være veldig vanskelige og veldig indirekte når det gjelder ønskene sine. mvh Fløyel
Joplaya Skrevet 5. august 2003 #3 Skrevet 5. august 2003 Så en kjole i går, jeg likte den veeeeldig godt, så godt at jeg ikke tok en nærmere titt for å unngå å bli fristet til et kjøp. Butikken heter Infinity tror jeg... Kjolen: * lys blå med mønster (finnes andre fargealternativ også) * lang * skulderstropper * rett ned * et tynt stoff utenpå med skrått snitt nede * vet ikke hva det heter, men sånn skulder-skjerf-ting i en klar blå farge * pris: 1500
Gjest Poirot Skrevet 5. august 2003 #4 Skrevet 5. august 2003 Nå er det moderne med flortynt stoff, gjene med assymetrisk lengde. Ta en titt på andre klær i skapet for å finne størrelsen. Og få med byttelapp.
Gjest Liten Skrevet 5. august 2003 #5 Skrevet 5. august 2003 Hvor bor du hen, Arne? Tror nemlig det safeste er å tipse deg om noen ok butikker, så kan du får kyndig hjelp der. Men da må vi vite hvilken by du har tenkt å handle i. :Liten er fremdeles høy på endorfiner etter dagens utrolige shopping-raid:
Gjest Arne29 Skrevet 5. august 2003 #6 Skrevet 5. august 2003 Jeg har tenkt å handle i Kristiansand eller Drammen..
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #7 Skrevet 5. august 2003 bra butikker i kristiansand når det gjelder kjoler; - galleri albert, gyldenløves gate - la maison, henrik wergelandsgate - isabelle, slottsquartalet butikkene ligger et stykke over gjennomsnittet i pris, men da får kjæresten din en kjole som få andre har, og er det noe vi jenter ikke liker, så er det å ha samme tøy - i alle fall hvis anledningen er spesiell..... lykke til på shopping!
Pusekatt Skrevet 5. august 2003 #8 Skrevet 5. august 2003 * vet ikke hva det heter, men sånn skulder-skjerf-ting i en klar blå farge Stola, heter det 8) Ellers Arn29; kjempekoselig at du vil gi din kjære en kjole! Men dette krever nøye forarbeid: -hva slags stil har hun ellers? romantisk, elegant, casual eller hva? -hva er hennes beste fysiske attributter (les: hva bør en kjole fremheve - lange, veltrente pen, pen og slank midje, struttende rompe, flotte bryster, veltrente skuldre og armer)? Dette har MYE å si for hva slags fasong du skal velge på kjolen! Sniktitt gjerne i skapet hennes for å se hva slags pentøy hun har fra før av, kanskje du finner noen tips. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå